|
||||
|
||||
כאשר אני מביא כאן דברים על האתאיזם , אין זה אומר שאני אתאיסט בעצמי . התלוננו כאן מדוע אינני מביא את העקרונות והכללים של האתאיזם : הסיבה היא פשוטה זאת אמורה להיות סקירה כללית היסטורית בלבד , אילו הייתי מביא את העקרונות עצמם היא הייתה מתארכת בעוד עשרה עמודים לפחות , וכבר אפשר למצוא את כל הטיעונים והעקרונות למיניהם בקישורים שהבאתי . ואגב שאלה לעורכים : מדוע הכנסתם את המאמר הזה במדור החברה והכלכלה דווקא? מבחינתי אפשר היה להכניס אותו גם למדור "העידן החדש" משום שאחרי הכל אתאיזם גם הוא ( כן , כן ) אמונה שאי אפשר להוכיחה. |
|
||||
|
||||
האתאיזם בימינו מתבסס על עקרון הברירה הטבעית - אם כל מין מתפתח עפ"י כושר הישרדותו בתנאי השטח, ובנוסף יש בהרבה מינים "באגים" ביצור או דברים לא נחוצים (כמו שרירי האוזניים המנוונים באדם), המסקנה היא שאין "מהנדס על" שתיכנן הכל. טיעונים אלה מופיעים גם בחוברות "אפיקורוס" שהזכרת, וגם ריצ'רד דוקינס כתב באחד מספריו שעד 1859 לא היה בסיס לתפיסה האתאיסטית, ומאז יש. |
|
||||
|
||||
מה זה כאן, האייל כבקשתך? (כן, מסתבר) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |