בתשובה לככ, 25/05/14 12:53
ויש האומרים, ואלברט לא כאן להגן על עצמו, כמה נוח לאומרים לאמור 633266
ככ היקר,

במילים אחרות: אתה מרגיש שנכונות האמונה שלך היא אקסיומה שהכל נגזר ממנה (ואיכשהוא - גם הסתירות הפנימיות לא יכולות להפריך אותה). כמובן שזכותך המלאה להאמין שזה נכון, אבל בחור חכם כמוך בטח גם מבין שכל הטיעונים שנגזרים מהאקסיומה הזאת לא רלוונטים למי שלא מסכים להניח אותה מלכתחילה.

מה דעתך לקיים את "איש באמונתו יחיה"?
ויש האומרים, ואלברט לא כאן להגן על עצמו, כמה נוח לאומרים לאמור 633271
כתבתי גם לפני כמה ימים את זה שאני לא בא לשכנע פה אף אחד! אבל אתם כתבתם את דעתכם אני כתבתי את דעתי אני מסכים לגמרי עם המשפט "צדיק באמונתו יחיה" (חבקוק)
העם אשר התנהגותו עופלה (= התנשאה, כמו "ויעפילו לעלות ההרה"), ולא ישרה (= היתה במרמה) - נפשו בו (= הוא ימות, כמו ויקרא כ9: "מוֹת יוּמָת... דָּמָיו בּוֹ"). לעומת זאת, *העם הצדיק יחיה בזכות אמונתו, אמינותו ונאמנותו* (ראו אמונה = אמת, יציבות והתמדה). מי שהתנהג בגאווה ובמרמה ימות, והעם הצדיק לא ימות - העם הרשע ממנו לא יבלע אותו)
ויש האומרים, ואלברט לא כאן להגן על עצמו, כמה נוח לאומרים לאמור 633272
ואם אתה מצוטט אז כבר תצוטט נכון... אנשים מצוטטים לא נכון ואחרי זה מפרשים לא נכון זה למה אתם מבינים אחרת מאתנו!
ויש האומרים, ואלברט לא כאן להגן על עצמו, כמה נוח לאומרים לאמור 633274
תודה על העזרה, אבל כתבתי "איש" ולזה התכוונתי.

___

את התואר "צדיק" אני משאיר לחבקוק ולמגלגלי העיניים.
ויש האומרים, ואלברט לא כאן להגן על עצמו, כמה נוח לאומרים לאמור 633281
אז אל תצוטט !!
ויש האומרים, ואלברט לא כאן להגן על עצמו, כמה נוח לאומרים לאמור 633291
אם כבר מנטפקים: "אל תצטט" (ולא "אל תצותת").
ויש האומרים, ואלברט לא כאן להגן על עצמו, כמה נוח לאומרים לאמור 633343
צודק, טעות שלי.
ויש האומרים, ואלברט לא כאן להגן על עצמו, כמה נוח לאומרים לאמור 633276
הנכון הוא ''צדיק באמונתו יחיה'' ולכן הפריבליגיה שמורה למתי מעט.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים