|
||||
|
||||
אצטרך לחזור על טענתם של השמאלנים התורניים האחרים שלך, ולהגיד שהקשר בין הפרודיה שפתחה את תגובתך לבין דברי אני אינם ברורים בעליל. אנחנו לא סתם כותבים את זה, אתה באמת נהיה בלתי קוהרנטי לפרקים. מעבר לכך, כבר שמתי לב שאתה דורש ממני איזה טוהר שאינך דורש מעצמך. בעולם אידאלי פליטים שבורחים מארצם לא היו צריכים להאבק ולהתמודד עם מעשי עוינות כלפיהם בדרכם, ומדינות כל העולם היו מאוחדות ומחלקות מכסות מדודות של פליטים שכל מדינה יכולה לקלוט. במנגנון כזה (נדמה לי שירדן הציע אותו באיזה דיון בעבר) הייתי תומכת מיד. אבל אנחנו לא בעולם אידאלי. One has to choose one's battles, ובעוד שאני לא מעוניינת להלחם נגד זכותה של מדינה ריבונית לקבוע מי נכנס בגבולותיה, יחס הומניטרי לאדם באשר הוא אדם הינו מטרה ראויה בעיני, והוא גם גזירה שממשלת ישראל הנוכחית תוכל לעמוד בו (למרות שהיא מעמידה פנים שזה לא כך). אבל זה נחמד מצידך שאתה שם לב לעובדה שחיים היו ניצלים אם היו מאפשרים לפליטים בשנות ה30 לברוח מאזור הסכנה. ומה שמעניין זה שהטיעונים ששימשו אזרחים מהשורה לתמיכה בהגבלת ההגירה אז, ולהצדקת יחסם העויין כלפי הפליטים שכן הצליחו להגר, אינם שונים שדברים שנאמרים היום. ואת זה אני יודעת משום שעסקתי בחומרים ארכיוניים רלוונטיים מאותה תקופה. אז גם אתה, טווידלדי, לא המצאת את הגלגל. עם אמנת הפליטים, בלי אמנת הפליטים, הגניוס האנושי לא ממציא טענות חדשות. עכשיו אתה מוכן לתת לסבא שלי מעמד פליט על המקום. לא רק שאנחנו יודעים את ההיסטוריה, מבחינתך הוא מהעם הנכון וגם הגיע לארץ הנכונה. אבל טווידלדי הפלסטיני / הארגנטינאי / האוסטרלי / האמריקאי ב1938 היה מפנה את תשומת ליבנו לעובדה שמדובר בגבר שמהגר לבד; ובכלל מה הוא עשה על מנת להגיע לכאן, הקרימינל (יציאתו של סבי מגרמניה באמת הוותה הסתננות בלתי חוקית) וכמה כסף הוא שילם (במקרה של סבא שלי, הרבה); ובכלל, הכל עבודה של תועמלנים קומוניסטים ויהודים, השלטון הנאצי לא כל כך נורא, ואין כאן משבר הומנטרי של ממש; ואצלנו לא קשה? אנחנו לא יכולים לקלוט כל כך הרבה פרזיטים. שלטון נאצי באריתראה ובסודאן אין, אבל בניגוד לטענתך, אריתראה וסודאן מספקות סיבות מספיק טובות לבריחת הפליטים. אין שום סיבה אחרת מדוע במקומות אחרים כ90% ממבקשי המקלט האריתראים וכ70% ממבקשי המקלט הסודאנים זוכים להכרה רשמית כפליטים. אז נחזור לקטגוריות שלך, עם השתיים הראשונות אני כמעט מסכימה: 1. פליטים שראוי שתינתן להם אשרת שהיה - אבל לא עד סיום הקונפליקט, אלא עד שחזרה לארצם לא תסכן את חייהם. ועל מנת להמשיך את ההקבלה שאתה כל כך אוהב, המלחמה בגרמניה הסתיימה במאי 1945, אנשים המשיכו למות שם ממחלות ורעב עוד שנה ויותר לאחר מכן. 2. מהגרי עבודה בלתי חוקיים, כן ניתן להחזיר בנוהל הרגיל. הקטגוריה השלישית 3. מהגרי עבודה שגירושם בלתי אפשרי. אני יודעת שאתה סבור שאתה יכול להחיל זאת על קבוצה גדולה (כי באריתראה אין משבר הומניטרי, לא לא). אבל באופן תאורטי היא עשויה להתאים לקבוצת אוכלוסיה הרבה יותר קטנה, אנשים שהגיעו מסודאן, ואינם פליטים (תמוה שמכל המקומות, אנשים שאינם פליטים יבחרו דווקא במדינה שממנה לא יוכלו לחזור, אבל ניחא). אם ניקח אחד לאחד את אחוזי ההכרה בפליטים במדינות קצת יותר מסודרות מישראל הסוררת, אנחנו מדברים על כ30% מהפליטים מסודאן, כלומר 4,000 איש. ובשבילם אתה רוצה להקים מחנה? לא רציתי להעלם שוב בלי להגיב, אז הקדשתי עכשיו זמן שאין לי לתגובה. אבל בזאת אני מסיימת את השתתפותי בדיון זה. |
|
||||
|
||||
קודם כל, ברור לחלוטין למה הפארודיה במקום. האי-קוהרנטיות היא רק בעיניים של מי שרוצה להמציא אותה, ומי שלא מצליחה להבין למה מי שברח מהגסטאפו לא דומה למי ש*לא* ברח מהגסטאפו. אם כבר, הפסקה הבאה היא מופת לחוסר קוהרנטיות. הן המשהו הזה על הטוהר, והן העובדה שאם, קוהרנטית, כל מי שמסתלק לו מאריתראה וסודאן הוא במצב מקביל לבורח מהגסטאפו, אזי בבירור גם לעצור אותו בגבול זה מעשה לא מוסרי. אבל משום מה, את בעד 'הזכות' של המדינה לחסום את אותם אומללים בגדר (למרות ההשוואה ומה שאת כותבת בהמשך), אבל מהרגע שהם עברו - שום הגבלות ושום כלום. ואני אומר, מבחינה מוסרית - אם המצב מקביל לבריחה מהנאצים, אז לא מוסרי לעצור אותם בגבול. והעמדה שלך הופכת לסתירה פנימית, שמן הסתם מתורצת בכך שגם לך ברור מאוד ש*לא* מדובר באותו דבר. וכן, במקרה סבא שלך היהודי היגר לפלסטינה. במקרה לגמרי. אין לזה שום קשר לתנועה הציונית ולהיותה פה. נו, זה מתחיל להיות מגוחך. כמו-כן, היה כבר ב-1938 (ואת זה אני יודע, כי גם אני עיינתי במקורות בני הזמן) מספיק ברור מה המשמעות של זה שהגסטאפו מחפש אותך. וזה לגמרי לא אותו דבר. אז מה יש לנו? איזו השוואה לא רלוונטית לנאצים, כדי לטעון שמי שלגמרי לא בורח מהנאצים משול כאילו היה כן. נעזוב את זה שכשמישהו עשה בירור עם נציבות האו"ם לפליטים התברר שמדובר ב*כל* סוג של הגנה, ולפי זה בארצנו יש 100%, ולא בהכרה *מלאה* כפליטים; אבל שוב, אם זה היה המצב, אז היית צריכה להתנגד לגדר ולחסימת הפליטים (והייתי מהמר שאת מתנגדת, אבל טקטית יודעת שעמדה כזו לא מתקבלת). אבל שוב ושוב המש-מש הזה בין עולם שלישי לראשון. ברור למה אנשים רוצים לעזוב את העולם השלישי, אבל לא כל מי שלא מרוצה מהחיים (אפילו בדיקטטורה) הוא פליט. כך לפי האו"ם (אה, כן. ודווקא ברור לגמרי למה יש אינטרס למהגר עבודה להגיע למדינה שהיא 1. מערבית, 2. ניתנת להגעה בדרך היבשה, ואפילו 3. לא מחזירה אנשים למדינה ממנה היגר). אז מה יש לנו? קריטריון של פליטים שאת מתחכמת לגביו, אבל בסדר, ממילא הכוונה לא הייתה להחזיר אותם שימותו מרעב ומחלות. אני מניח שמבחינתך ההתקטננות נועדה כדי להפוך את זה ל"אל תחזירו עד שאריתראה תעבור את ישראל בתמ"ג". קריטריון של מהגרי עבודה שכנראה תצליחי להודות שהוא חופף לגמרי את חברי המפלגה הקומוניסטית ממין זכר הנמצאים בהריון ובעלי פנקס חבר מאז 1902; ולבסוף, מי שהם - גם לשיטתך - לא פליטים, לא בורחים מאזור סכנה, אבל יש לך השוואות לא רציניות לנאצים וסטטיסטיקות מפוקפקות כדי לטעון שמדינת ישראל צריכה לקלוט אותם (וגם לא לבדוק מי הם, כי כמה כבר יש, עזבו, אין צורך לבדוק). יכול היה להיות יותר גרוע: לדרוש סל קליטה מיידי ואיחוד משפחות עבורם. אני מניח שיש עוד שנתיים בערך עד שגם זה יבוא. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |