|
||||
|
||||
כמו שכבר אמרתי, הבעת דעה מנומקת בבית הספר חושפת את התלמיד לראיית מציאות שאינה מוכתבת מלמעלה וללא כפיית קבלתה ע״י התלמיד. טיול כפוי ומוכתב מלמעלה בשטח כבוש לא מלמדת את התלמיד היסטוריה אלא כופה עליו עמדה פוליטית מסוימת. |
|
||||
|
||||
נתרגם לעברית: חשיפה לדעות שנוחות לארז פירושה "ראיית מציאות שמוכתבת מלמעלה". חשיפה למציאות והיסטוריה שארז איננו רוצה, "כופה עליו עמדה פוליטית מסויימת". וביתר פירוט: אותם תלמידים אינטליגנטיים שהמורה לא יכפה עליהם את דעתו האישית, הופכים לעדר טמבלים ברגע שהם עולים על האוטובוס לחברון (או לכותל). ייתכן שגם אם נלמד אותם שהייתה חברון, ושהייתה לה היסטוריה יהודית, זו כפיה אסורה. אלא אם המורה יקזז את זה בדיון אינטליגנטי ולא כפוי על הזכות שיש לערבים על ישראל, המצאתה של התנועה הציונית בלי בסיס, והנכבה. |
|
||||
|
||||
גם טיול יומי בחברון בהדרכה אישית של הרב כהנה לא היה מתקרב לקרסולי שטיפת המוח שחוויתי במוסד החינוכי של השומר הצעיר. מענין אם גם אתה עברת משהו דומה ... |
|
||||
|
||||
לא. אני עברתי שטיפת מוח של הhasbara אבל אני יודע לחשוב בעצמי... |
|
||||
|
||||
זה נשמע מעניין. מותר לשאול איפה עברת את זה? |
|
||||
|
||||
במערכת החינוך, בצבא, בתקשורת, איפה לא? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |