|
||||
|
||||
כתבת: ״הרמיזה כאילו זכתה לטובת הנאה בזכות קשרים הרי אינה נכונה״, אבל לפי הציטוט שהובא פה, היא למדה על קיום וזמינות הצריפים מפי לוי אשכול. אני מסיק (תקן אותי אם אני טועה) שהאפשרות לרכוש צריף מהמדינה לא פורסמה לכלל האוכלוסיה הרלוונטית (אם כך היה, לא היתה צריכה ללמוד זאת מאשכול). אני לא מפקפק ביושרה שלה או טוען שהיתה מושחתת חלילה, רק מציין שלפי הציטוט היא נהנתה (או היה לה פוטנציאל ליהנות) מפריבילגיות שלא בהכרח היו זמינות לסתם עובדי מדינה שלא היו קרובים לעסקנים בכירים / ראש הממשלה. לא יודע לגבי עשרות תגובות, אני כתבתי אחת בלבד (עכשיו שתיים). |
|
||||
|
||||
עצם המונח1 "פריבילגיות" אנאכרוניסטי כשאתה מדבר על ימי ראשית המדינה. 1 המאוס עלי. |
|
||||
|
||||
ואני לא מתכוונת למילה עצמה, כמובן, אלא לשיח שהיא מובילה. |
|
||||
|
||||
כי שיח של פריבילגיות נולד בעידן הפוסט מודרני. משמע, זה ניתוח של תקופה קודמת בכלי ניתוח חדשים יותר ולכן אנאכרוניסטי. למתעניינים, אם יש, אין לי הגדרה או כלל אצבע ואני עייפה מכדי לחפש. אבל בגדול זה שיח שמקטלג את הדוברים לפי כמות הדבש שליקקו בחייהם, ומסיק מכאן לגבי הלגיטימיות של דעתם או אפילו יכולתם להתבטא. סימון כזה יכול לשמש ככלי עזר מועיל, למשל כשמצביעים על שחיתות. אבל שיח הפריבילגיות הוא כמעט מטרת הדיון. מסמנים את מי שלגיטימי שיביע דעה, מסמנים את מי שדעתו נחשדת מראש, את מי שדעתו אינה נחשבת כי "הוא פריבילגי" וכן הלאה, ועוצרים כאן כי מ.ש.ל. למעשה זו דרך יעילה לסתום פיות ולו בשל הניג'וס המתלווה לדבר1. בעיני זה לא מקדם או מלמד דבר מלבד תקיפות מצד אחד ותחושת אשמה מן הצד השני (זה שנחשד בפריבילגיות). 1 "אנחנו גרנו בקופסת נעליים בצד הכביש!". |
|
||||
|
||||
תודה על ההסבר. אני בכל זאת לא חושב שזה מה שעשיתי. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שמלאכי לא השתמש ב''פריבילגיות'' במובנו המודרני (או הפוסט-מודרני) אלא במובן המילולי הפשוט, ''הטבות''. בפרט, הוא לא כינה את אלוני עצמה ''פריבילגית''. |
|
||||
|
||||
טוב. מי יודע, אולי זו אני, שכבר פיתחתי גרדת מכל צירוף שמזכיר את האותיות המאוסות הללו. (נדמה לי שפעם כתבתי באתר זה ממש תגובות בעד הפו"מ? מעניין. אני תוהה אם הפו"מ הוא שהגיע למחוזות האבסורד הבלתי נסבלים, או שאני כשלתי במינון יתר של קריאת עמודי דעה ב"הארץ"). |
|
||||
|
||||
גם אם זה נכון, אני לא חושב שזה מפחית ממה שרציתי לומר. התגובה שלי לא נועדה לנגח את אלוני, לומר שהיא עשתה משהו לא כהלכה או להפחית במשהו מכבודה. רק לציין שהיא השתמשה במשאבים שלא היו זמינים לכל אזרח ממוצע באותה העת. |
|
||||
|
||||
למה אתה מתכוון? אני לא יודע שום דבר על המקרה מלבד הפרטים שהובאו בתגובות מעלי, אבל מהם נשמע שיבאו צריפים משבדיה עבור עולים חדשים. הצריפים לא היו לטעמם של העולים, ולכן הם סירבו לקבלם. מכאן אני למד שהצריפים הוצעו לעולים, ולא נשמרו בסוד. האם כוונתך לטעון שלא נעשו מאמצים מיוחדים לפרסם את קיומם של אותם צריפים בקרב האוכלוסיה הכללית (שכבר השתקעה \ שוכנה), ובכך ניתן יתרון לא הוגן לאלוני על פניהם? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |