|
||||
|
||||
איפה קראת או שמעת שזילבר ביקש לקצוב את עונשו של עמיר? *** להגיד שאף אחד לא הכריח אותם להישלח לשם זה פשוט לא הוגן. ברור שלא הטילו אותם לשם בכוח, אבל כן שלחו אותם לשם כמשימה לאומית - לחצוץ בין מצרים לאשקלון ע"י ביתור הרצועה לרוחב בחמש אצבעות של התיישבות אזרחית. טענת ה"מיעוט בין ערבים" לא יכולה לשמש אותך כיוון שגם מדינת ישראל היא מיעוט בין ערבים, ואם הרוב הזה שסביבנו מסוכן לנו וצודק מאתנו - הבה נתחפפה. בכל מקרה, אני מבינה שאתה טוען אותה לגבי העיר עזה ולא לגבי חבל עזה. ואולי צריך היה להבהיר: בעיר תמיד גרו יהודים (ומובן שגם ערבים) ואילו בחבל עזה גרו אך ורק יהודים. התיאור שכתבתי דווקא נכון - חולות וחולות. וחולות. אה, וחולות. טוב, נו, גם שיחי אקציה. אף מתיישב/מתנחל בחבל עזה לא התיישב על אדמה פלשתינית או לקח בית שהתגוררו בו פלשתינים, גינה שמצמיחה עצי מסכנות-כרונית או עז הדוברת ערבית ספרותית. הערבים/הפלשתינים הם שזלגו לשם כדי לעבוד אצל המתיישבים בחקלאות (המואסי, לדוגמה), ולפני שיכולת לומר ג'ק, הפועלים כבר הביאו את משפחותיהם והתיישבו במקום בהמוניהם. וזה היה בסדר, כי היחסים בין היהודים והערבים/הפלשתינים היו יחסי שכנות מעולים. עד... עד הסכמי אוסלו, הגעתה של כנופיית ערפאת ורצח דורון שורשן. אם מישהו חושב אחרת ממך או יודע דברים אחרים מאלה הידועים לך, אין זה אומר שהוא תועמלן יש"ע או לא עלינו מתנחל, ואין צורך להתעצבן. תודה רבה על מחמאת הדמגוגיה... |
|
||||
|
||||
אז קרא את זה כך: א-כ"ץ-יה ד"ש מישראל כ"ץ |
|
||||
|
||||
אתה מבלבל. הפסוק הוא ''כי יד אלכס יה'', והכוונה היא לידו המצביעה של אלכס גולדפרב שנרכשה בשעתו במחיר של מיצובישי גלאנט (לפחות זו לא היתה לאנסר). |
|
||||
|
||||
(גלנט: אצילי. לנסר: סוג של אביר) |
|
||||
|
||||
דומני שלאנסר מתורגם לעברית (אם מישהו היה טורח לתרגם) כ-"רַמְָּח". |
|
||||
|
||||
הקריאה של זילבר לשיחרור מוקדם של עמיר (בנימוק מופרך שגם טרוריסטים אחרים, ערבים ויהודים, קיבלו שיחרור מוקדם) היא קריאה לקצוב את עונשו. אי אפשר לאמר שהרצועה היתה בעיקרה חולות כי היו שם לא מעט מחנות פליטים וריבוי טבעי. גם אם זה לא היה קיים לפני 1948, הרי שגם אוכלוסיה יהודית לא היתה באותם חולות (להבדיל מישיבתם בעיר כקבוצת מיעוט בתוך אוכלוסיה ערבית). "יחסי השכנות המעולים" הם שוב פיקציה מתנחלית כי אם היה לפלסטינים כל כך טוב שם מדוע פתחו באינתיפאדה? כמה טוב שאפשר למחזר את האשמת אוסלו בכל הבוץ שהמתנחלים גררו את המדינה אליו. |
|
||||
|
||||
תיקון קטן: כמובן שהיו יהודים ברצועה לפני 1948. קרקעות כפר דרום נרכשו בשנות השלושים, והיישוב עצמו הוקם ב- 1946. |
|
||||
|
||||
הוא לא קרא לקצוב את עונשו. הוא קרא להשוות את תנאיו לתנאיהם של רוצחים אחרים מהחמאס, שארגוני זכויות אדם דואגים להם. לא מעט מחנות פליטים? ריבוי טבעי? אולי התכוונת ללטאות חול למיניהן. אבל הי, סבבה ריבוי טבעי - את זה הן עושות, רק למה תקרא להן פליטות פלשתיניות? אבות אבותיהן התגוררו שם על החולות, עוד בימים הראשונים של ההיסטוריה. כשהעולם היה קיים רק בתיאוריה. לטענתך ש(גם) לא היו שם יהודים לפני 1948, ובכן: היו. להזכירך: 11 הנקודות בנגב. כפר דרום וכו'. והגם הזה בעייתי לטיעון שלך מעוד בחינה, אם תחשוב על זה לעומק. אכן יחסי שכנות מעולים. שמעתי ותיעדתי עדויות של ישראלים תושבי גוש קטיף, שדרות ואשקלון. כולם מספרים על יחסי השכנות המעולים, כולל פרטים. אני מבינה שנוח לך או התרגלת להאשים את המתנחלים בכל, אז אזכיר לך שאש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (מידי היהודים) - הוקם ב-1964, עוד טרום עידן ההתנחלויות. עפרה ובית-אל לא עניינו את הפלשתינים, גם לא נווה-דקלים או עצמונה, כי הן לא היו קיימות. מהתבטאויותיך נגד המתנחלים, שעמוסות בזעם וטינה, ונכתבות, כמדומה, תוך לוחמה עיקשת, אני מבינה שאתה שייך למחנה הרודף שלום, מטיף לאחווה, דוגל בוויתורים וכו'. כל עוד אין מדובר בעם שלכם, אתם הכי לארג'ים שאפשר. רק אהבה ושלום וכבוד לזולת. |
|
||||
|
||||
כפר דרום היה ברצועת עזה למשך שנים ספורות לפני קום המדינה: בשנות השלושים היה שם פרדס בודד, שננטש. בשנים 1946־1948 הוא היה מיושב (יום הכיפורים של תש"ז עד שמיני ביולי תש"ח - קצת פחות משנתיים). מאז ועד 1990 לא הייתה בו התיישבות יהודית רצינית. אני מקווה שזה אינו סלע קיומינו. |
|
||||
|
||||
בלי קשר לסלע קיומנו או לא, בעזה כידוע הייתה היסטוריה יהודית ארוכת שנים, שנגמרה ב-1929, ולא התחילה בפרדס בשנות השלושים. |
|
||||
|
||||
גם בקהיר, טהרן, בגדד, מרגש ודמשק היתה היסטוריה יהודית ארוכת שנים. |
|
||||
|
||||
נכון! ואמנם בניגוד לעזה הן לא היו ארץ ישראל, אבל בכולן למעט טהרן - איזה צירוף מקרים מדהים - אלימות ערבית מילאה תפקיד חשוב בסיום ההיסטוריה היהודית שם! |
|
||||
|
||||
אז אולי צריך להקים התנחלויות בשטחים חוליים סמוכים לערים אלו. |
|
||||
|
||||
אכן - רואים שמבחינתך יהודי שנמצא בבגדד ויהודי שנמצא בארץ ישראל, זה *בדיוק* אותו דבר, ושהבעיה איננה אלימות כלפי יהודים אלא היהודים בעצמם. |
|
||||
|
||||
(ועוד משהו, בתור חובב-היסטוריה-בעיני-עצמו, די משעשעת הקפיצה האוטומטית שלך נגד *ציון עובדה*, עוד לפני שמישהו הספיק או תכנן לעשות בה שימוש פוליטי להקמת התנחלויות ב-2014 בעזה או משהו כזה). |
|
||||
|
||||
כל הדיון בעזה הוא בנושא ההתנחלויות אבל אתה כהרגלך בקודש לא תפספס הזדמנות לנגח את השמאלני התורן. |
|
||||
|
||||
יש קו ברור בין ביקורת לגיטימית לשנאה והקו הזה מרוצף עובדות. הביקורת שלך מופנית כלפי גזע אחד וכשאתה פוגש בעובדה שמפריעה לטענה אתה מסיט את הפוקוס מהעובדה שלא מתיישרת עם התיזה ומתמקד בטענה אחרת. פעם זה מוסר, פעם היבט משפטי. גם בבלאגן היהודי-ערבי יש סדר כרונולוגי, סכומים ותאריכים. לדבר שאתה מפגין כאן קוראים אנטישמיות. למה אנטישמיות לא אנטי-ציונות? כי לא תעזוב את ביתך לטובת אידיאולוגיה שבוערת בדמך (בניגוד לציונים והחלוצים.) |
|
||||
|
||||
החלוצים של ימי הישוב לא היו תלויים בצבא חיצוני שהגן עליהם בניגוד למתנחלי ימינו שמלבד עובדה זו הם גם ממררים את חייו. |
|
||||
|
||||
החלוצים של ימי הישוב היו קולוניאליסטים בחסות הצבא הבריטי (וקודם לכן בימי האימפריה העותומנית השוקעת, באוסף של חסויות של קונסוליות אירופיות שונות). |
|
||||
|
||||
זה נכון אבל את ההגנה העצמית הם נטלו על עצמם ולא יללו לצבא הבריטי שהוא לא מגן עליהם. |
|
||||
|
||||
רגע, אתה *אשכרה* רוצה שהמתנחלים יתחילו 'להגן על עצמם' לבד? או שאתה לא מודע לזה שגם מתנחלים משרתים בצבא, וחובתו של הצבא היא גם להגן עליהם? |
|
||||
|
||||
כפי שראיתי עד כמה המתנחלים גיבורים גדולים ללא הצבא שמגבה אותם, בהחלט היה מעניין אותי לראות אותם מגינים על עצמם לבד. |
|
||||
|
||||
את כל המתנחלים שמשרתים בצה"ל, ואפילו כמה שקיבלו צל"ש, אתה גם מעוניין להכניס לעניין? (בקיצור, בתור נאור, יש לך חתיכת ראייה סטריאוטיפית, פשטנית וחד-ממדית. לא שלא ידענו את זה קודם). |
|
||||
|
||||
סוף סוף הבנתי! אתה מעוניין לתת למתנחלים להגן על עצמם בעזרת אותם אמצעים שיהודי חברון ב-1929 יכלו להגן בהם על עצמם. |
|
||||
|
||||
אתה מדבר על ראיה סטראוטיפית? גישה הרואה בבעלות יהודית על ארץ ישראל בגלל הקושן האלוהי איננה סטראוטיפית? |
|
||||
|
||||
כן ולא, בהתאמה. |
|
||||
|
||||
למעשה, הם יללו חופשי. ואז הם יללו ויללו עד שהבריטים התירו את שילובם במשטרה כנוטרים. |
|
||||
|
||||
כמו שכבר הזכרתי כאן בעבר, יהודי ארץ ישראל היו חלק מהתפוצה היהודית של המרחב המזרח תיכוני והצפון אפריקאי ורק לאור המהפכה הציונית הם נראים באור נאיבי כחוליה מקשרת בין ימי בית ראשון ושני לישוב הציוני ומדינת ישראל. |
|
||||
|
||||
את זה שמבחינתך העובדה שיש יהודים בארץ ישראל היא תאונה מצערת אנחנו כבר יודעים. (אגב, כבר קראת את "מרקש הלא תשאלי לשלום אסירייך" של ריה"ל? יצירה גדולה על געגועי היהודים למרחב הצפון-אפריקאי). |
|
||||
|
||||
כרגיל אתה מייחס לי דברים שמעולם לא אמרתי או חשבתי. אני מבין שקשה מאוד עד בלתי אפשרי להציג מציאות היסטורית מורכבת למי שהבחנתם ההיסטורית שבויה בקונספציות מיסטיות ולאומניות גם אם ההיסטוריה היא מקצועם. אם יהודה הלוי הוא אחד ממבשרי הציונות בעיניך אז כנראה שפרידריך ברברוסה השפיע רבות ביסמארק ועל איחוד גרמניה המודרנית ורובין הוד הוא מבשר הסוציאליזם והסולידריות המעמדית. |
|
||||
|
||||
אני מניח שלו אשכרה היית מסוגל להבין מציאות היסטורית מורכבת, ייתכן שהיית יכול להסביר אותה. |
|
||||
|
||||
הסברתי אותה לא פעם אבל יש מי שמתעקש לדבוק בתפילות מימי הביניים להוכחת צידקתו. |
|
||||
|
||||
אני רואה שמלבדך גם טווידלדי הוסיף מידע ואפילו ארז לנדוור בינתיים תיקן את טיעונו, אז ארבעתנו מסכימים שהמתנחלים אינם היהודים הראשונים שגרו (או פלשו, השתלטו, כבשו, סילקו בכוח הזרוע וכאלה) בעזה ובנותיה. או כך: יהודים התגוררו במקום אפילו לפני ה"כיבוש" של 1948. |
|
||||
|
||||
או בניסוח אחר: היו כמה יהודים שהתגוררו שם בזמנים מסוימים. |
|
||||
|
||||
בניסוח אחר: גם בפלסטינה היו כמה ערבים שהתגוררו שם בזמנים מסויימים. (ובזמנים מסויימים עזה הייתה אחת הקהילות היהודיות הגדולות בארץ ישראל, ובזמנים מסויימים - עד האינתיפאדה - היה עדיין אפשר למצוא את המנורה במסגד הגדול בעזה, לפני שהשחיתו אותה). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |