|
||||
|
||||
שתי נקודות: 1. למיטב ידיעתי, ב*כל* המדינות ש'מקבלות יותר' יש יותר נשים וילדים וזקנים פליטים מגברים בגיל עבודה. בישראל *רוב מוחלט* - יותר משלושת רבעי - הם גברים בגיל העבודה. זה מטיל צל כבד על התיאוריה שלך: אם הם פליטים מסכנת חיים, מה קורה עם המשפחות? גם ה'בריחה מגיוס' לא מסבירה את זה. 2. תומכי פליטים (ומבקשי מקלט ומהגרי עבודה שבאו מאפריקה וטרם בוררו) אולי לא "מבקשים להביא לכאן את כולם", ואולי לא "מתנגדים לכך שאם מישהו נכנס לישראל ללא סיבה מוצדקת יגורש", אבל זה היה יותר משכנע לו היינו רואים שמץ של רמז לכך שהם אשכרה מתכוונים לזה, ולא רק מעלים את הטענה כאמצעי הגנה בלבד. במילים פשוטות, טרם נראו כמדומני אותם "תומכי פליטים" רבים שאשכרה עשו צעד של תמיכה במשהו שהוביל לסילוק מי שנכנס שלא כדין. אם להביא אנקדוטה, שמייצגת לא פחות מכל האנקדוטות האחרות בשרשור הזה וגם לא יותר, מישהי שאני מכיר עבדה בעמותת סיוע לפליטים. כשפנו אליה דרום-סודאנים שרצו לחזור לשם - פנו מרצונם - היו בעמותה כאלה שהתנגדו נמרצות לסייע להם בזה, שמא זה יאמר שיש לגיטימציה למדיניות הישראלית... |
|
||||
|
||||
אני לא חברה בארגון סיוע, אבל כשהממשלה פועלת כל כך בנחרצות לגירוש כל מי ש''לא צריך להיות פה'' ואפילו כל מי שיש צל של אפשרות שלא מוצדק שהוא יהיה פה, אני לא רואה סיבה לתמוך בה אקטיבית. היא לא צריכה את התמיכה שלי. |
|
||||
|
||||
הוא אשר אמרתי: הטענה הזו ("אין לי התנגדות וכו"') לא מייצגת אמת, היא רק לצרכים רטוריים. |
|
||||
|
||||
אחלה. תן לנו דוגמא מתי ''תומכי הגירושים'' כמוך הוכיחו שאין להם התנגדות לפעולות הומניטריות באשר הן, וחוסר תמיכתם באלו נובע אך ורק מכך שהם לא מאמינים שנזקקי מקלט אותנטים הגיעו לשטחה של ישראל. |
|
||||
|
||||
בבקשה: תמיכתי בהותרת מבקשי המקלט שלא נבדקו במתקן 'חולות' (עם שינוי הבדיקה מ-3 ל-2, בתחילת היום ובסופו ובלי באמצע) ואי-גירוש מבקשי המקלט הנ"ל חזרה לאריתראה היא ראיה דיה. מצד שני, מלבד העובדה שלא אני העליתי את איש הקש הנידון, אתה רוצה להדגים לי את *התנגדותם* של אנשים כמוני לפעולות הומניטריות דוגמת סיוע להאיטי, לפיליפינים ואפילו לטיפול בפצועים סורים (על חשבון תקציב הביטחון והבריאות הישראלי)? ראית הפגנות נגד זה? לא נראה לי. אז נעזוב את זה שהבעתי כבר את דעתי באייל שפליטים אמיתיים צריך לקלוט זמנית, ושהדעה שלי היא עקבית ושיצא לי לתרום לכמה פעילויות הומניות כאלה ואחרות. אבל נראה שיש מתאם לא רע בין מי שמוחה נגד כל פעולה ביחס למהגרים-או-פליטים למי שמחה נגד גירוש ילדים שנולדו פה גם אם יש להם אחים במקום אחר וגם אם הם בני שנה ולמי שמחה והתנגד גם לסילוק עובדים זרים שפשוט נשארו בארץ מעבר לאשרת השהייה שלהם וטוב להם פה, ומתאם הרבה פחות טוב בין מי שאומר שכמובן-שזכותה-של-המדינה, למי ש*ממש* ימצא הזדמנות *אמיתית* שבה מותר למדינה להפעיל את זכותה הנ"ל. |
|
||||
|
||||
מדובר כאן שהמדינה מסרבת לערוך בדיקות פרטניות מיהו פליט ומי לא. יש גם אנשים שנמצאים כאן 20 שנה, יש להם ילדים בגיל העשרה, הם מדברים היטב עברית, מדוע לא לאזרח אותם? כי אין להם דם יהודי או שלא גוירו? |
|
||||
|
||||
מהגרים מאריתראה עשרים שנה? זה חדש לי. והאם, מבחינתך, יש קריטריון לסרב לקבל לא יהודים? האם כל מהגר לא חוקי, אם התחמק מתפיסה במשך מספיק זמן, צריך לאזרח? |
|
||||
|
||||
תעיף מבט בסעיף האחרון: http://www.slideshare.net/estsegal/facts-about-refug... ומה זה "לצרכים רטורים"? כשאני נשאלת מה אני חושבת על מי שרוצה לקבל מעמד בישראל גם כשאין לו סיבות מוצדקות, אני אומרת מה דעתי. זו לא טענה לצרכים רטורים, זו *דעתי*. אני לא יוצאת להפגנות למען גירוש/הרחקה של מי שנמצא בישראל ללא סיבה מוצדקת, כמו שאני לא יוצאת להפגנות (או קוראת לפעילות בדרכים אחרות) עבור עמדות אחרות שאני מחזיקה בהן והרשויות ממילא פועלות בהתאם להן. יותר מזה, אני גם לא פועלת בצורה נחרצת לקידום מטרות שתואמות את השקפת עולמי אבל לא נמצאות בראש סדר העדיפויות שלי. ככה זה, המשאבים שלי מוגבלים. |
|
||||
|
||||
א.ס.ף (ארגון סיוע לפליטים) טוענים שבקישור ששמתי יש אי דיוקים. אמנם הנקודה שלי היא לעניין סעיף 9, אבל לטובת מי שמסתמך על הקישור לצרכים אחרים: סעיף 8 - מבקשי המקלט *כן* משלמים מסים (לא יודעת אם את כולם או את חלקם). סעיף 7 - הנתון על עליה של 40% שגוי. סעיף 3 - המספרים על קליטת פליטים שגויים ולא ברור מה מקורם. אין לי נתונים משלי כדי להגיד מה המספרים הנכונים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |