|
אני מקבל את הקביעה, אבל מוסיף לה ש"רע" אינו רק דיכוטומיה. אני חושש שאתה שב ומציג את העניין כבינארי. אני מוצא שיש דרגות שונות של "רוע". אני לא חושב שדין מי שהכה את חברו בכוונת תחילה כדינו של מי שהרגו בכוונת תחילה. תחושתי היא שסולם הרוע אינו בדיד (או כפי שלהבנתי משתמע מתגובתך, דיכוטומי-בינארי) אלא רציף. ככזה, הגזענות היהודית אינה נמצאת בחלקו העליון אלא דווקא באחד מהמקומות הנמוכים בו. לעיניינו, אני מוצא למשל שאותה דוגמה שהבאתי - הסירוב לגנות באופן נחרץ פגיעה מכוונת באזרחים כאמצעי לגיטימי להשגת מטרות, ואפילו כתגובה על כיבוש - נמצאת, לטעמי האישי, גבוה הרבה יותר מהגזענות המובנית ביהדות ובהשקפתה על היהודים כ"עם נבחר" בסולם הרוע.
אבל בוא נמשיך עם הציונות סוף-סוף?
|
|