|
||||
|
||||
קידוש השם לא נטה לקחת איתך את אויביך, כמדומני. |
|
||||
|
||||
ושמשון הגיבור עֵז? |
|
||||
|
||||
מקרה אגדתי יחיד מלפני 3000 שנה איננו סימן לטרנד תרבותי שלם. |
|
||||
|
||||
מסכים, סתם נזכרתי. |
|
||||
|
||||
היה מקרה נוסף בזמן גזרות תתנ"ו, של בחור שאמר לנוצרים, "אני מוכן להתנצר, אבל בתנאי שההגמון שלכם יטביל אותי!". והם הסכימו, והביאו אותו אל ההגמון, או אז הוא שלף סכין והספיק להרוג שניים, אחד מהם אחי-ההגמון, לפני שהרגו אותו1. אבל גם זה לא השאיר חותם, עובדה שצריך לקרוא את "ממקור ישראל" כדי להכיר את הסיפור הזה. 1 למותר לציין, שלכבוד זה הוא זכה במוות סופר-מהיר, כי למות מחניתות וחרבות בסערת קרב זה בכל זאת עדיף על פני שריפה. |
|
||||
|
||||
לקחת את אויבך גרוע יותר מאשר לשחוט את ילדיך ואשתך? |
|
||||
|
||||
אני מוכן לקחת את העסקה שלך עם כל מתאבד פלסטיני מבלי להניד עפעף. |
|
||||
|
||||
על איזו עסקה אתה מדבר? איבדתי אותך. |
|
||||
|
||||
זה נשמע שאצלך התאבדות משפחתית מאיימת יותר מהתאבדות שכוללת את האויבים שלך. אז אני חושב הפוך, ולראיה אני מעדיף להיות מאוים על ידי הסוג הראשון ולא על ידי הסוג השני. זאת העסקה. |
|
||||
|
||||
בשביל הילדים שלך, אני מעדיף שלא תהיה לך היכולת והרצון להתאבדות משפחתית בתנאים מסוימים. |
|
||||
|
||||
אני עדיין זוכר באיזו הערצה למדנו על קידוש השם. |
|
||||
|
||||
תשמע, למה לא ללכת למקור - סיפור העקידה. כשלמדנו אותו היה ברור שאברהם עשה את המעשה הנכון והנשגב, ורק כשגדלנו החכמנו והסקפטנו הבנו שלא רק שהוא כשל על פי כללי המוסר המקובלים עלינו, אלא שאפילו על פי כללי המוסר התנכ''יים ניתן לזקוף זאת גם לחובתו ולא רק לזכותו. |
|
||||
|
||||
הפרזת. איזה מין ויכוח אתה מנהל איתי? מה אתה רוצה לומר בדבריך? |
|
||||
|
||||
את הויכוח אני מנהל בהסתעפות הקודמת של הפתיל. |
|
||||
|
||||
אני מניח שידידי טווידלדי ויכנס . עוד כשהייתי נער חשתי אי נוחות כשלמדנו על קידוש השם. רק בגלל הנסיבות קידוש השם היה כרוך בהתאבדות משפחתית. בנסיבות אחרות זה היה יכול להיות כרוך בהתאבדות יחד עם האויבים. בכמה דתות אתה מוצא ציוויים של "לא תחיה"? בכמה דתות אתה מוצא באגפים הקיצוניים יותר דיונים "תיאורטיים" על עמלק? אז טווידלדי יטיח בי שהדברים שלי באים כדי להצדיק את הזוועות של אסאד. |
|
||||
|
||||
גם על זה כבר דיברנו באייל. (תגובה 482753 מתחת לקו). |
|
||||
|
||||
שלא לדבר על זה. |
|
||||
|
||||
אני דיברתי על היכולת והרצון של מישהו אחר, כמובן. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |