|
||||
|
||||
ב1990 הפלגתי עם מכשיר ניווט לווינים הוא נקרא סאט-נאוו 2000 והיה בנוי על מערך של חמישה לוויני איכון, נדמה לי שהפרויקט היה צרפתי. |
|
||||
|
||||
הפלגתי עם סאט נאוו כבר ב 82 אאז"נ, והיו אז שבעה לווינים במסלול, ועוד שניים בדרך. הדיוק היה כמאתיים-שלוש מאות מטר. |
|
||||
|
||||
עד כמה שאני זוכר הלווינים לא היו מפוזרים בצורה סימטרית לכן יכולת לקבל איכון מאחד, שניים או שלושה. המכשיר הראה בין ארבעה קווים לאחד מה שנתן לך אידיקציה לרמת הדיוק. בהתאם הטעות היתה בין שלושה מייל למאות מטרים בהתאם, מה שסיפק את צרכינו כמעט בכל מצב אבל בטח לא מספק צרכים צבאיים. |
|
||||
|
||||
כשיש מעט מדי לווינים הם לא יכולים להיות מפוזרים בצורה סימטרית, כי אז לא תראה מספיק לווינים1 משום מקום כמעט. האי-סימטריה (הגדרה קצת משונה אבל אינטואיטיבית משהו) גורמת לזה שבחלק מהאזורים בחלק מהזמן תראה מספיק לווינים לאיכון סביר. כיום כמובן מאות מטרים לא מספיקים גם לצרכים אזרחיים. 1 מספיק זה שלושה כמדומני. בשביל פתרון טוב צריך ארבעה. |
|
||||
|
||||
אאל''ט בים (מיקום דו-מימדי כי הגובה ידוע) אפשר לחיות גם עם שניים. |
|
||||
|
||||
ממש לא. חיתוך 2 מעגלים על פני מישור נותן 2 פתרונות אפשריים, אלא אם כן אתה בדיוק על הקו המחבר את המרכזים. |
|
||||
|
||||
מה שנכון נכון. |
|
||||
|
||||
לכאורה זה יכול להיות מספק, כי בגלל הרדיוס של המעגלים המרחק בין 2 הנקודות האלה כל כך גדול, שאפשר לפסול אחת מהן בקלות (בהנחה שאתה יודע שאתה בים התיכון נאמר, והנקודה השנייה יוצאת באטלנטי). הסיבה שזה רק לכאורה, היא שצריך לווין נוסף בשביל המשוואה של הזמן. 2 לווינים נותנים 2 מעגלים, בהנחה שיש ברשותך שעון אטומי מדויק. כשאין לך כזה, אז הפתרון לא עובד, או שהדיוק שלו תלוי בשגיאת השעון שלך כפול מהירות האור. זאת הסיבה גם שבפעילות תקינה צריך 4 לווינים ולא מספיקים שלושה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |