|
אגב, כדאי לדייק בכמה עובדות: שייקה אופיר אמנם הכיר את מרלן דיטריך מקרוב, אבל ככל הידוע מעולם לא נכנס איתה למיטה. לפחות מרלן אמרה שהיא לא זוכרת דבר כזה.
שנית, יש סתירה פנימית בדברים: אם חבריו של דב"א כה תיעבו אותו, מדוע מילאו כל סנטימטר פנוי במסיבת הפרידה שארגן? ואם יצירתו אינה חשובה, מדוע נעשה מאמץ כה מרוכז להשתיקה? שהרי אם לא הייתה חשובה היתה, כנראה, גוועת בעצמה, ללא כל סיוע מצד אחרים.
אגב, בין דב"א לרון מיברג, אמנון דנקנר, יונתן גפן ואחרים הבדיל לפחות דור שלם. דב"א, לידיעתך, נולד ב-1926. האחרים שהזכרת הם ילידי שנות הארבעים המאוחרות. גם אנשי חבורת לול צעירים ממנו לפחות בעשור עד שניים (והוא קיים קשר קרוב עם כמה מהם, ובהם זוהר ואיינשטיין). כך שלא הם היו סביבתו התרבותית הטבעית. אלה היו אנשים כחיים חפר, חיים גורי, עליזה רוזן, שייקה אופיר (אגב, אין בושה בללמוד מקומיקאי גדול ומוערך כל כך), עליזה קאשי, רחל אטאס, שמואל בונים, גדעון זינגר, נעמי פולני ואחרים.
וכאן אני מצטרף לשאלתו של אלי: מניין הבקיאות הזו בהליכותיו של דב"א? האם גם היא נטולה מאותה "ביוגרפיה" של דנקנר שהפכה ברבות הימים להיות מקור המידע היחיד שמזוהה עם הדמות אותה היא כביכול באה לתאר?
|
|