|
||||
|
||||
טוב שאמרת "בעתיד הנראה לעין". שאולי לא אמר זאת. מדוע לא אמר זאת שאולי? מדוע בריגדיר גבוה זה, איש משכמו ומעלה, ישר כסרגל, תמים כבן למך, לא טרח לסייג את דבריו? |
|
||||
|
||||
פשוט מפני שאבו מאזן לא אמר זאת. זה שמדובר בנקודה שקצת קשה לי להסביר לא הופכת אותי לשקרן ובודאי שלא הופכת את אריאלי לרמאי. צא ופתח את ספרי ההיסטוריה בפרק על ממלכות הצלבנים בא"י. לכל אורך קיומן של ממלכות הצלבנים במזרח הקרוב קיימו הללו מערכות של הסכמים ובריתות של נוחות דה פקטו ואפילו דה יורה עם שליטים מוסלמים שכנים ובראשם עם סלאח א-דין אל איובי. הסכמים אלו עסקו למשל בסיוע פסיבי של הצלבנים לערבים ולטורקים במאבקם במונגולים או בחופש התנועה של עולי רגל מוסלמים ונוצרים. לרוע מזלם היו אלו דוקא הצלבנים שהפרו שוב ושוב את ההסכמים (לרוב תחת לחצם של הקנאים הדתיים הטמפלרים וההוספיטלרים). בסופו של דבר, אחד מרוזני הצלבנים, ביריון ושודד שמשל בממלכת עבר הירדן שדד שיירת עולי רגל למכה שכללה ע"פ השמועה את דודתו של סלאח א-דין. תקרית זו היא שהציתה את מהלך האירועים שהביא לקרב בקרני חיטין ולנפילת ממלכת ירושליים. בין אם היתה זו תואנה או הסיבה האמיתית, דבר אחד ברור: לסלאח א-דין לא היתה שום רתיעה משביתות נשק ובריתות שלום עם צלבנים (לא לפני חיטין ולא אחריה). ואם בסולטן המאמינים אנו מספרים, במה יבושו מנהיגים בני זמננו המתאבקים בעפר רגליו? אצל כל מוסלם ובודאי ערבי, כל המזרח הקרוב כולו הוא ביתו של האיסלם וכל מלחמה לגירוש כופרים מביתו של האיסלם היא ג'יהאד (מלחמת קודש). כל זה אינו עומד בסתירה לזכות שנוטל לעצמו השליט המוסלמי לדחות את הג'יהאד לעתיד לבוא ולקיים בריתות פוליטיות מתמשכות עם כופרים ואפילו שליטים כופרים. אני מבקש לא להטיל בי בליסטראות של חזירים וכלבים וסלעים פונדמנטליסטיים רצחניים. העולם הערבי הוא ציויליזציה גדולה ועתיקה ויש בו הכל מכל, כולל קנאים דתיים מזוקנים בעלי משאלת מוות בהמון. באתי לטעון כי שליטים ערבים מתונים וגם לא-מתונים מוכנים להסדרים פןליטיים זמניים של נוחות גם עם כופרים הפולשים לבית האיסלם ולא מדובר כאן על משהו בטל בשישים אלא בזרם המרכזי של ההיסטוריה הערבית. מה שאבו-מאזן מנסה לומר לנו ואנו מצליחים לא לשמוע הוא כדלהלן: אם אתם מתעקשים לדבר על זכויות היסטוריות ועל מורשת אבות, לכו דברו עם הכתלים והסלעים. מה שמונח כאן על השולחן הוא הסכמים והסדרים בין שליטים לא שמיימים אלא ארציים שיאפשרו לנתיניהם הארציים לשבת תחת גפנם ותחת תאנתם עד שיבוא המשיח או ח'ליף המאמינים ויבשר לנו כאן על האדמה מה נגזר בשמיים. לרוע המזל כנראה גם אבו-מאזן מבין שלא איכשר דורא (לא הוכשר הדור). אנו חיים במציאות של קנאי יקוב הדין את ההר, מנקרי עין תחת עין ומהרסי "תמות נפשי עם פלישתים". קולם של מדינאים פראגמטיים ואנשי הריאל פוליטיק לא ישמע בתוך צווחותיהם של הנוקמים המתמחרים והמחסלים. |
|
||||
|
||||
אני דווקא שומע את אבו מאזן. אני שומע גם אותך שם בפיו משפטים שהוא לא אמר כבר שלוש פעמים ואז חוזר בך. גם את שאולי שמעתי והרבה אנשים שמעתי מדברים. שקרים וגבבה. מילים לכאן, מילים לשם, מילים בלי חשבון. ריבונו של עולם, אנשים מלומדים, משכילים, תארים באוניברסיטה שאין להם יושרה בגרוש. אז אני לא יודע האם אתה שקרן והאם שאולי רמאי, אבל אני בטוח שאתה בדאי. לא גוזמאי אלא בדאי. וגם שאולי בדאי. ומה מכאיב. שאת הבדיה אתם מספרים בתוך עטיפה של פרטים טריביאלים אחרים מן הסתם כדי ליצור את הרושם שאתם דוברים אמיתות. אני שואל את עצמי אבל באמת. אנשים רציניים חותמים עם השם שלהם. הם לא חרדים על השם שלהם? הכל ברברת שאף אחד לא יזכור? אני שואל גם אותך ובמפגיע. אתה לא חושש שיום אחד תתעורר לאחר חשבון נפש ותגיד- אני שוקי שמאל הולכתי אנשים שולל. בין כל הנפלאות אשר עשיתי בחיי- בדיתי בדיות ומכרתי לוקשים. כל הסיפורים שלך סביב על סלאח אדין והממלכה הצלבנית- זה לא מעניין. במחילה. כל המשפטים והפתגמים והמליצות. זה יפה, זה מוערך, זה מעיד על אינטילגנציה גבוהה, על כשרי שפה בלתי רגילים. זה באמת נהדר. אבל זה לא מעניין. בוא נדבר אמת. על הפרשנות נתווכח. אולי נסכים עם הדברים, אולי לא נסכים, אבל לפחות נאמר אמת. |
|
||||
|
||||
"אני שומע גם אותך שם בפיו משפטים שהוא לא אמר כבר שלוש פעמים ואז חוזר בך" ??? |
|
||||
|
||||
שתי תגובות לעיל מפיך: "אבו מאזן חוזר ושונה באזני ישראלים כי אי אפשר לבקש ממנו לוותר על זכות השיבה לצפת.. הוא מציע לנו להסתפק בחתימתו על הסכם שבו יצהיר שאין לו כוונה בעתיד הנראה לעין לדרוש חזרה של 2 מיליון פליטים פלשתינאים לצפת, חיפה ויפו." תגובה לעיל ומפיך: "..אבו מאזן לא אמר זאת" אמר או לא אמר? אולי לא אמר ורק הציע. ואם הציע אז הציע בלי מילים. ואין זה אלא שאתה הצעת במקומו. כי הוא עצמו לא מסוגל לומר. ואם זה אתה שמציע במקומו- אתה צריך לשבת סביב שולחן המשא ומתן ולא הוא. פלא שהתהליך המדיני נראה איך שהוא נראה. |
|
||||
|
||||
יש דבר כזה שנקרא ''טעות בכתובת. נא להחזיר לשולח''. אני חושב שדי ברור לך שאני לא מצטט את אבו-מאזן אלא ''שם מילים בפיו'' כטענתך. מאחר וראיתי שאתה עושה מאמץ הירואי שלא להבין מה הוא אומר (וזה לא רק אתה, כך שאין מה לקחת זאת אישית), חשבתי שיהיה לך עניין להבין את השקפת העולם הכוללת שממנה נובעת עמדתו. מילות המפתח בתגובתך הן ''סלאח אדין והממלכה הצלבנית- זה לא מעניין. במחילה.'' אני חשבתי שזה כן יעניין אותך. טעיתי, מה לעשות. מצד שני, אין לי משהו מיוחד לומר על טענות משונות כאילו אני שותף למו''מ וכאילו בגללי ''התהליך המדיני נראה איך שהוא נראה''. את השאלה אם איני חושש שטעיתי והולכתי אנשים שולל, אפשר לשאול כל אחד שאומר כל דבר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |