|
||||
|
||||
אני רק הערה: במילה חשבונייה, היו"ד הראשון תורם להברה לפניו "ני" ומציין תנועה, והיו"ד השני הוא בעצם העיצור של ההברה האחרונה "יה". לכן יש הצדקה מלאה לשימוש בשני היו"דים. אני תוהה אם בהשמיטך אחד מהם, אתה: 1. משמיט את הראשון, מאחר ואתה מעדיף כתיב חסר (ועל אותו משקל יכולת לכתוב גם חשבניה בחולם חסר). 2. משמיט את השני , וזה כבר נראה לי פשוט שגוי (ועל אותו משקל יכול לכתוב חבוניה, חשוניה, ואפילו ויה) 3. כל הוויכוח הזה על קוצו של יו"ד לא מטריד אותך וסתם שני יוד"ים רצופים עושים לך בלגן בעיניים. |
|
||||
|
||||
בעקרון צדקת- 3. בסך הכל אני רוצה להמשיך לכתוב איך שאני רגיל, ואני לא רגיל לשני יודים במילה חשבוניה. הרבה פעמים כתיב מלא מעצבן לי את העין (העיין?) ובמקצת המקרים כבר התרגלתי, כמו במלה מילה. עדיין מצחיק אותי הכתיב המלא בבטוי "מילה בסלע" - זה מה שעשו אנשי שכם? |
|
||||
|
||||
אני משער שזה מה שעשה אברהם אבינו בכבודו ובעצמו, אתה לא משער שהוא השתמש בלהב מפלדת אל-חלד1. בסוף יתברר שזה מה שהוא עשה לבנו על ההר ההוא, וצלם עובר אורח צילם את הסצינה והוציא אותה מהקשרה. זה עדיין יכול להסביר למה יצחק לא דיבר איתו יותר לאחר מכן. 1 אבל אולי בברזל סתם, אם כי כמדומני ראשי החץ היו עשויים אבן ועשו מלאכתם נאמנה, אז למה לא? |
|
||||
|
||||
אני לא יודע מה עשה אברהם, אבל ציפורה השתמשה בצור, ויהושע ב''חרבות צורים''. |
|
||||
|
||||
אברהם חי לפני תקופת הברזל, אבל אין דופי בצור, נתז חדש של אבן צור חד כאיזמל מנתחים. |
|
||||
|
||||
כן, כך חשבתי, תודה על האישרור. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |