|
||||
|
||||
כמובן שהעניין עוד צריך להיבדק לעומק לא רק מבחינה אתית אלא גם מהבחינה הרפואית הפשוטה (האם לגריה אין סיכונים, האם היא לא יוצרת שינויים של קבע במוח וכד'). אבל דבר אחד בכתבה/ בכותרת מפריע לי התהליך שתואר שיפר את הביצוע של המשימה. למידה הוא תהליך שאמור להשאיר משקע לאורך זמן וזה לא נבדק לפחות בכתבה דלעיל. אז אם אנסה לשחק שחמט עם מישהו שהוא מעל לרמתי, כנראה שהחשמל יועיל. אבל האם הוא ישפר את איכות הלמידה שלי או הקידום? זה, לפחות על פי הכתבה, טרם נבדק. אה, ואסימוב כתב סיפור מופלא (בתוך מחר כפול 9) על למידה מואצת שלא להזכיר את מאטריקס. |
|
||||
|
||||
לי נראה שאם בכלל יש שיפורים מובטחי זה רק בפעולות מכניות (כלומר שיפור קואורדינציה של הגוף). ללמידה "עיונית" יש הכרח בהפעלת חלקים רבים של המוח (במיוחד הפעלת האונות הקדמיות). באופן גבולי אולי אפשר לשפר ביצועי שינון מילים לצורך לימוד שפה, שווה בדיקה. אין סיכוי שהאלקטרודות משפרות כישורי משחק שחמט כי במשחק שחמט יש שימוש בחלקי מוח רבים לרבות אונות קדמיות (נטען שהזרמים הללו מורידים ביצועי חשיבה מורכבת). מעבר לכך, אני מטיל ספק בנכונות המחקרים. לא בגלל משהו ספציפי אלא משום שסוחרים זריזים נוטים למכור כל מיני גאג'טים בטענות שווא של "שיפור היכולת" או "עשיית מדיטציה"; במילים אחרות יתכן שהחוקרים הגזימו במימצאים שלהם, או לא דייקו ואז השרלטנים מנפחים את התוצאות. צריך לבדוק היטב מה בדיוק משתפר כאן ורק אז לתכנן מוצרים. |
|
||||
|
||||
שלא להזכיר את פרחים לאלג'רנון |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |