|
||||
|
||||
כאשר החוק בישראל לא מגן על זכויות של אזרחים, האזרחים יאלצו לקחת את החוק בידיים. מה שאנו רואים עכשיו זו רק ההתחלה של לקיחת החוק לידיים. בדרום תל אביב מסתובבים כמה עשרות אלפי עבריינים (עברו לפחות עבירת הסתננות לתוך הארץ) ופרט לדבורים לא עושים להם שום דבר. אין לפולשים מקורות הכנסה, חלקם יגלשו לאלימות מחוסר הכנסה או מסיבות אחרות. מקומם של המסתננים הוא מחוץ למדינה, צריך מייד לגרש אותם או להכניסם למחנות מעצר. אסור ששכונות עוני יהיו חלופה למחנות מעצר. צריך לגרש אותם בלי תירוצים בלי בג''ץ ובלי צלם. כל עוד לא ניתן לגרשם ולא להקים מחנות מעצר, אפשר להשתמש רק בשכונות תל אביב המבוססות (כגון רמת אביב) בתור חלופות למחנות מעצר. שיתבסמו גם הם מהמצב, למה רק שכונות העוני אמורות להתבסם משכנים לא רצויים. אני בטוח שהפיכת שכונות תל אביב המבוססות לחלופות של מחנות מעצר, יעשה סדר בראש של כמה מיפי הנפש (שגרים שם). הצעות הומניות על חשבון אחרים (העניים) זה דבר אחד, הצעות הומניות על חשבון המציעים זה דבר אחר. |
|
||||
|
||||
אתה רוצה להזכיר לי מה קרה מהמיזמים המהוללים של הכהניסט בן-ארי להביא את הזרים לרמת אביב ולברכת גורדון? ואולי יותר פשוט לאשר לפליטים לעבוד בארץ? אתה רוצה לגרש את האריתראים? את הדרפורים? |
|
||||
|
||||
ההצעה שלי לעניין מקום האיכלוס של המסתננים רק בשכונות מבוססות היתה הצעה צינית. ברור שיושבי השכונות המבוססות לא יתירו למסתננים לגור בשכנותם, הם יגייסו את החוק לצידם. לא צריך לתת עבודה לאף מסתנן, זו שגיאה גסה. על כל מסתנן שיקבל מקום עבודה יבואו עוד שני מסתננים נוספים מתוך כוונה לעבוד גם כן. כל המוטיבציה להסתננות היא חיפוש מקום עבודה. צריך להכניס את כל המסתננים למחנה מעצר, לספק להם רק מזון בסיסי. אחר כך צריך לגרש את כולם בלי לפשפש יותר מדי בזהותם. אם אין מקום באפריקה כיעד לגירוש, אולי נגרש אותם לרצועת עזה ומשם ילכו לאן שירצו (למשל למצריים משם הם הגיעו). כל המדינות מגרשות מסתננים פרט למיעוט זעום של פליטים מהארץ השכנה להם. הפליטים המעטים שהו במצריים בתור פליטים, הם הסתננו לישראל כי הם רוצים לעבוד פה, לא מטעמי פליטות. מדינת ישראל היא מקום מקלט לפליטים יהודים וזה מספיק בקטע של הומניות. |
|
||||
|
||||
מה קשורים יפי הנפש לעניין? כמה קולות הם קיבלו בבחירות? כמה שנים יפי הנפש כבר אוחזים במשרד הפנים ובראשות הממשלה? כמה שנים כבר אחראים ארגוני הסיוע למדיניות ישראל כלפי מבקשי מקלט ומהגרי עבודה? מי מיפי הנפש חתם על האמנה הבינלאומית להגנה על פליטים ומי הם יפי הנפש שמסרבים למשוך ממנה את חתימתם, במידה ואינם מסוגלים לכבד אותה? אני אחסוך ממך את הציניות. הממשלה היא הכתובת, לא יפי הנפש ברמת אביב, על אף שהם מרוויחים לא פעם מייבוא של עבודה זולה וחסרת זכויות. הממשלה מאשררת את חתימתה על אמנת הפליטים הבינלאומית, הממשלה מסרבת לבחון בקשות להכרה במעמד של פליט ובכך לא מאפשרת להבדיל בין פליטים לבין מהגרי עבודה. הממשלה במחדליה דואגת לזרוק את כולם בשכונה וחצי בתל אביב. הממשלה בכך שאיננה אוכפת את חוקי העבודה מאפשרת להם לשבור את מטה לחמם של הישראלים, ואף מעודדת זאת. חולדאי למשל, יודע יפה לקשקש על הסכנה שהפליטים. אלא שכבר שנה לא ראיתי מנקה רחובות אחד בתל אביב שצבע עורו איננו שחור. העירייה משלמת סכום זעום ובלתי הגיוני לקבלנים, מתוך ידיעה שהיחידים שעובדים בשכר שכזה הם מבקשי מקלט ומהגרי עבודה. למה לא? נוח לעירייה לחסוך כסף מצד אחד ולקשקש מצד שני. |
|
||||
|
||||
אני לא התייחסתי ל"אשמים" במצב. אני התייחסתי לאווירת הגינוי הצדקנית כלפי המתפרעים. כמו שגולדה מאיר אמרה פעם על הפנתרים השחורים "אבל הם לא כל כך נחמדים". ההתפרעות אין לה אופי גזעני לשמו, אלא נסיון לשבור את הכלים, כאשר החברה המבוססת אדישה לסבל שעוברים תושבי דרום תל אביב העניים. תושבים שכונות של המעמד הבינוני מגלים יפי נפש, שכן לא הם פח האשפה שאליו מושלכים המסתננים מאפריקה, המסתננים הללו מושלכים לפח האשפה של שכונות עוני בדרום תל אביב. הטפות המוסר של ריבלין ושל ביבי יעלו להם ביוקר בבחירות: אם ביבי יפסיד מנדטים באיזורי העוני זה יהיה העונש שמגיע לו על הזנחת העניים בחברה. במקום להתהדר בהומניות, עליו לגרש את המסתננים. אני מנחש שליברמן יאסוף את קולות הממורמרים העניים (קצת אירוני, אם זה יקרה, כי ליברמן יתמוך בביבי לאחר הבחירות). |
|
||||
|
||||
"כאשר החברה המבוססת אדישה לסבל שעוברים תושבי דרום תל אביב העניים" זה מעניין, כי אם אני מסתכלת על האנשים שאני מכירה שפועלים למען הזרים מדובר באותם אנשים שגם פועלים למען אוכלוסיות מו/חלשות אחרות בישראל. |
|
||||
|
||||
רוב החברה המבוססת אדישה לסבל העניים. לתת להם נדבה פה או שם אינו עוזר להם הרבה, זה יותר אגו-טריפ מאשר אמפטיה . מעטים מאוד ממש עוזרים לזולת מעבר למינימום. אינני בא בטענות להתנהגות זו של החברה המבוססת, כל אחד אמור לדאוג לעצמו, זו דרך העולם. האדישות של ה''מסודרים בחיים'' היא בכך שלא שמים לב עד כמה העניים בשכונות הדרום סובלים בשל נוכחות המסתננים האפריקאים בשכנותם, סבל מעניינים באנאלים, לאו דווקא מפשעים גדולים. כאשר אותם ''מסודרים'' מגלים שאין פשעים אלימים רבים של האפריקאים (מן הסתם) --- הם מגיעים למסקנה שהמתפרעים סתם אספסוף שונא זרים. זו הייתה התרשמותי ממה שפורסם בעתונות. התגובה של ריבלין ושל ביבי חיזקה את הרושם שלי בעניין זה. |
|
||||
|
||||
רוב האנשים אדישים לסבל של אחרים, נקודה. זה טבעי, זה אנושי. ולא דיברתי על נדבות אלא על התנדבות/עבודה בתדירות קבועה. האם זה נעשה משיקולים אינטרסנטים? יכול להיות. אבל אני מעדיפה אנשים שהשיקולים האינטרסנטים שלהם מביאים אותם לעזור לאחרים מאשר אלו שהשיקולים האינטרסנטים שלהם מביאים אותם לנצל אחרים. אני לא חושבת שהמתפרעים הם "אספסוף שונא זרים". אני גם לא חושבת שהמתפרעים מייצגים את כלל תושבי שכונות הדרום. אני גם לא חושבת שהאלימים והמתפרעים מקרב הזרים מייצגים את כלל המסתננים/שב"חים/פליטים/מהגרי עבודה/מבקשי מקלט. אין לי ספק שלתושבי השכונות קשה יותר מאשר לי. אין לי ספק שהנטל עליהם כבד יותר מאשר הוא עלי. אין לי ספק שיש מי שמנצל את הקושי הזה ושיש מי שבכוונה תחילה נמנע מלהקל עליו. אבל גם אין לי ספק שרבים ממי שמגיעים לפה מגיעים כדי להציל את נפשם, ושיש מי שלא טורח - ובכוונת מכוון - לבחון מי הגיע מדוע. ואני בעיקר משתדלת לא לגבש את דעותי על בסיס מה שמפורסם בעיתונות אלא לפנות למקורות ראשוניים יותר. |
|
||||
|
||||
אין ולו אחד שמגיע לכאן כדי להציל את נפשו. נמאס לי לחזור על כך אבל אין ''פליטות כבקשתך'' סטטוס הפליטות מגן עליהם מפני גירוש מהמדינה הראשונה שאליה הם מגיעים ובה הם לא מאויימים. מאין שהם לא מגיעים, ודרך אלו מדינות שלא יהיה, הרי בכל מקרה במצרים אין עליהם איום. כולם מגיעים לישראל כדי לחפש עבודה ולא כדי להימלט מגורל אכזר (שלא קיים) במצרים. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
על מה בדיוק את חלוקה? על העובדה שהם אינם מאויימים במצרים? על העובדה שהאמנה מחריגה במפורש פליטים שאינם מאויימים במדינת המקלט שלהם? |
|
||||
|
||||
לגבי "סטטוס הפליטות מגן עליהם מפני גירוש מהמדינה הראשונה וכו"'? באיזה סעיף של איזה חוק/אמנה זה מופיע? |
|
||||
|
||||
סעיף C4, סעיף 31.1, סעיף 33.1, כולם באמנת הפליטים דרך אגב, כסמולן קיצוני, יענין אותך ודאי לדעת שמכל הפליטים בעולם, ידידיך הערבים תושבי ארץ ישראל (לשעבר) הם היחידים שאינם זכאים להגנת האמנה כלל וכלל (ההחרגה כתובה במפורש בהקדמה לאמנה), עובדה שמטילה צל (פוליטי) כבד על כל האמנה הזו. |
|
||||
|
||||
על סמך מה בדיוק קראת לי "סמולן קיצוני"? (אתה לא בכיוון לפחות בשלושה פרמטרים, ועוד פחות עושה לי חשק להגיב לך ברצינות) |
|
||||
|
||||
סליחה, זה היה מכוון לאא. |
|
||||
|
||||
הטעות הזאת איננה מקרית. בכל דיון בו לא מסכימים איתך אתה זורק את המילה סמול (עם ס דגושה) לכל הכיוונים כמילת גנאי. להביע דעה פוליטית ולמלא את פיך קצף הן לא בהכרח התנהגויות שחיבות להתרחש בו זמנית אתה יודע. |
|
||||
|
||||
זה כתוב בצורה לא מאוד ברורה, ובוודאי שלא כתוב שהטיפול בפליטים מוגבל רק למדינה הראשונה שאליה הם יצאו. חוות דעת בעניין של טלי קריצ'מן אמיר מציינת ש''אין אמנה בינלאומית החלה על ישראל והמתנה את הזכות למעמד פליט בכך שהמעמד התבקש במדינה הראשונה אליה יצאו. קביעה כזו לא נקבעה באמנות באופן מכוון, על מנת לא להגביל את מעגל המדינות החבות בחובות משפטיות כלפי פליטים רק למדינות הגובלות במדינות המוצא, שכן בעיית הפליטים היא בעיה עולמית. הסדרים המטילים חובה מוגברת של מדינת המקלט הראשונה נקבעו למשל בין מדינות אירופה ובין קנדה וארה''ב, אך אין הסדר כזה שחל על ישראל, ואין זה בבחינת כלל כללי במשפט הבינלאומי''. |
|
||||
|
||||
הממ... טלי קריצ'מן... אותה אחת מ"ון ליר", "האגודה לזכויות האזרח" ושאר מרעין בישין? יופי של סמכות אוביקטיביות. וזה כתוב בצורה מאוד מאוד ברורה - בהקדמה: E. This Convention shall not apply to a person who is recognized by the סעיף 31.1competent authorities of the country in which he has taken residence as having the rights and obligations which are attached to the possession of the nationality of that country. 1. The Contracting States shall not impose penalties, on account of their (מלת המפתח: coming directly)illegal entry or presence, on refugees who, coming directly from a territory where their life or freedom was threatened in the sense of article 1, enter or are present in their territory without authorization, provided they present themselves without delay to the authorities and show good cause for their illegal entry or presence. סעיף 33.1 1. No Contracting State shall expel or return (“refouler”) a refugee in any (מלת המפתח 'where his life would be threatened')
manner whatsoever to the frontiers of territories where his life or freedom would be threatened on account of his race, religion, nationality, membership of a particular social group or political opinion. |
|
||||
|
||||
עדיין לא ברור לי איפה אתה רואה הגבלה, במובן שבו פליטים מחוייבים לפנות לסיוע במדינה הראשונה שאליה הגיעו. בנוגע לרפלקס שלך לגבי קריצ'מן - זה אחד מתחומי ההתמחות שלה. יש לך טיעון ענייני שמערער על המחקר שלה, או סתם שפוך חמתך ליום שישי? |
|
||||
|
||||
אם כבר בענייני האמנה אנחנו עוסקים, אז אני רואה דבר ברור יותר שאמור לערער על הכרת חלק מהמסתננים כפליטים. A. For the purposes of the present Convention, the term "refugee" shall apply to any person who: לפי מיטב הבנתי של מה שכתוב כאן, בשביל שאדם יוכר כפליט לא מספיק שחייו יהיו נתונים בסכנה בארץ מוצאו, אלה שחייו צריכים להיות נתונים בסכנה כתוצאה מרדיפה על רקע דת, גזע, לאומיות, וכו.(1) Has been considered a refugee under the Arrangements of 12 May 1926 and 30 June 1928 or under the Conventions of 28 October 1933 and 10 February 1938, the Protocol of 14 September 1939 or the Constitution of the International Refugee Organization; Decisions of non-eligibility taken by the International Refugee Organization during the period of its activities shall not prevent the status of refugee being accorded to persons who fulfil the conditions of paragraph 2 of this section; (2) As a result of events occurring before 1 January 1951 and owing to well-founded fear of being persecuted for reasons of race, religion, nationality, membership of a particular social group or political opinion, is outside the country of his nationality and is unable or, owing to such fear, is unwilling to avail himself of the protection of that country; or who, not having a nationality and being outside the country of his former habitual residence as a result of such events, is unable or, owing to such fear, is unwilling to return to it. http://www2.ohchr.org/english/law/refugees.htm גיוס חובה, רעב או פשיעה משתוללת במדינת המקור של המסתננים לא הופכת אותם לפליטים לפי ההגדרה המשפטית. |
|
||||
|
||||
שאלה לגבי האמנות - האם יש הגבלה כמותית לכמות הפליטים? נראה לי שצריך לקבל את כולם, או שאין צורך לקבל אף לא אחד. כלומר, אם נשתכנע שהאמנה תקפה לגבי קבוצה מסויימת של פליטים, מדינת ישראל תאלץ לקבל אותם גם אם מדובר במיליון איש. מעין all or nothing. |
|
||||
|
||||
אם נמאס לך לחזור על כך אז אל תחזור על כך. |
|
||||
|
||||
יפי הנפש אוחזים בפרקליטות, בארגוני ה''סיוע'' ובבגצ. |
|
||||
|
||||
אתה חושב שאם תחזור על הפירכה הזאת מאה פעמים אז נתייחס אליה כאל אקסיומה? |
|
||||
|
||||
הפירכה האמיתית היא כאילו ''המתנחלים הם קבוצת עלית השולטת במדינה''. |
|
||||
|
||||
מדינת ישראל מנהלת כבר זמן לא מועט את מלחמת שלום ההתנחלויות. המתנחלים הביאו לכך שהאינטרס העליון של הממשלות (על פי מבחן הביצוע) הוא קידום מפעל ההתנחלויות ובשל כך חוסר יכולת ורצון לקדם הסכם שלום עם הפלסטינאים. |
|
||||
|
||||
אתה הופך את היוצרות. האינטרס העליון של מדינת ישראל הוא מניעת הקמת מדינה ערבית (נוספת) בין הירדן לים, שמטרתה חיסול המדינה היהודית. ההתנחלויות (והמתנחלים) הם רק כלי לקידום מטרה זו. |
|
||||
|
||||
ההתנחלויות והמתנחלים, אלה ירצו בכך או לא, הם כלי לקידום רעיון המדינה הדו לאומית וחיסול המדינה היהודית. |
|
||||
|
||||
יש לי הצעה חלופית: במקום להפיל את המסתננים הנ"ל על משלם המסים ועל תושבי שכונות העוני, לחוקק חוק לפיו כל מבקש מקלט יהיה באחריות משפחה מתנדבת (לספק לו קורת גג, מזון, טיפול רפואי ועבודה) מרגע ההסתננות ועד להחלטה אם לגרשו או לתת לו מקלט (ואם הוחלט לתת לו מקלט - עד שהמצב בארצו יתייצב וניתן יהיה להחזירו). בשביל שלאחריות הזו תהיה גם משמעות, מבקש מקלט שהורשע בעבירה כלשהי (כולל בריחה מה"משמורת" הנ"ל), יגורש מיידית מהארץ והמשפחה ה"מאמצת" תאבד את זכותה לאמץ מסתננים אחרים, כמו גם את הזכות לקצבאות ואת הזכות לבחור ולהיבחר למשך 4 שנים. משפחה ש"מוותרת על התענוג" תידרש למצוא מתנדב אחר בתוך חודש או שהמסתנן יגורש. כך, כל יפי הנפש מצפון תל אביב ייאלצו לבצע בפועל את מה שהם מטיפים לו. |
|
||||
|
||||
כן! ואם מבקש המקלט לא הורשע בשום עברה אז המשפחה תקבל הנחה של חמישים אחוז במס הכנסה, תור מקוצר במשרד הפנים ושלושה קולות בבחירות למשך 4 שנים! |
|
||||
|
||||
הצעה מעניינת. כמובן שצריך להתחיל עם מהגרי העבודה שמגיעים לארץ בצורה חוקית ובאחריות אנשי קשר ישראליים, אשר עושים את הדבר לשם בצע כסף. רבים מאותם מהגרי עבודה נשארים בארץ בניגוד לתנאי הרישיון שלהם. האם מוטלת אחריות אישית דומה על אותם אנשי קשר? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |