|
||||
|
||||
רצח שמוטב לבצע במקרים מסוימים זה סוג של אוקסימורון. אין דבר כזה רצח שמוטב לבצע במקרים מסוימים. המילה רצח מכילה בתוכה את העוצמה של האיסור המוסרי הגורף. המילה הזו מתנהגת כך כבר אלפי שנים ולא הגיע הזמן לשנות את המשמעויות שלה. את צריכה להחליט אם זה זה דבר פסול ורע (הריגה, המתה, לקיחת חיים או מה לא) שמוטב לבצע במקרים מסוימים או אם זה רצח. אי אפשר גם וגם. ובלי קשר, גם אם אפשר להתווכח על חודשי ההריון המתקדמים, את מי בדיוק רוצחת האישה המרושעת שבוחרת להפיל בשלבי ההריון המוקדמים? במה היא חטאה בדיוק ואת מי היא רצחה? אי אפשר לרצוח אדם בפוטנציה. |
|
||||
|
||||
מסכים לגבי ה"רצח". לגבי סוף הדברים,ממתי המתה של ולד נחשב בעינך רצח ומתי לא? מתי "הוא" אדם בפוטנציה ומתי הוא אדם ""מלא""? |
|
||||
|
||||
אין לי שום כוונה להכנס לשדה המוקשים של הגדרות טמפורליות ריגורוזיות. אפשר לשחק את המשחק הזה לשני הכיוונים1. אני מתנגד לשימוש במילה רצח בכל מקרה של הפלה או הפסקת הריון, הן במקרים בהם הפסקת ההריון היא לא מוסרית או פסולה והן במקרים בהם הפסקת ההריון היא סבירה או נורמטיבית במסגרת הזכות של האישה על גופה. אפשר לנהל דיון מוסרי של בעד ונגד הפלות או דיוני בעיית ערמה (שאינני מוצא בהם טעם בהקשר הספציפי של הפתיל) של הגדרות "מתי בדיוק במהלך ההריון...?" למינהן, בלי לזרוק את המילה רצח לחלל האוויר. אפשר להיות נגד הזכות של האישה לבחור, גם בלי להדביק את אות הקין "רוצח" על כל מי שלא מסכים. _______________ 1 אחרי כמה חלוקות בדיוק תגדיר אוסף של חומר ביולוגי בתור אדם (גם אם "חסר")? |
|
||||
|
||||
זאת הסיבה שאני אוהבת את האייל. מגיבים שאומרים ''טמפורליות ריגורוזיות''. אח, עונג. |
|
||||
|
||||
שתהיי מבסוטית, הא לך גם טמפלריות רליגיוזיות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |