|
||||
|
||||
"ועדת הקבלה של היישוב טענה כי הם אינם מתאימים לחיי הקהילה במקום" הזוג זבידאת: "אנחנו לא ציונים". אני לא מבין איך הם מתאימים לחיי הקהילה במקום, כשהם מצהירים שהם לא ציונים. ואם הם לא, והתקבלו בכל זאת, מה הטעם בוועדת קבלה? הרי כל ועדות קבלה בהגדרה מפלות בין זוגות המעוניינים להתקבל לישוב, על סמך מכנה משותף כלשהו שהקהילה מעונינת לשמר. האם ציוניות פסולה מלשמש מכנה משותף כזה ? |
|
||||
|
||||
מה מייחד ציוני בחיי היום יום? במה לא ציוני יתייחד משאר הציבור? (להבדיל מאנטי-ציוני פעיל) |
|
||||
|
||||
כבוד לסמלי המדינה ומוסדותיה (דגל, המנון) השתתפות בטקסים (יום הזכרון ויום העצמאות). בבית הספר שלומדים בו ילדי מניפים בכל תחילת שבוע את דגל המדינה ושרים את ההמנון. אני מניח שילדים למשפחות לא ציוניות לא ישירו את ההמנון וימנעו מלהשתתף בטקס הנפת הדגל. |
|
||||
|
||||
וכשיגדלו, ולאחר שיספגו בביתם ערכים של הערכת למדנות ושאיפה למצויינות, ולאחר שיעברו שנים של לימוד ושל עבודה שקדנית, הם יוכלו להיות שופטים בעליון. האם מומלץ להרחיק אותם מבית הספר או להימנע מלכתחילה, כשהם בני 6 - מלקבל אותם ללימודים בביה"ס הנ"ל גם אם זהו ביה"ס שהם שייכים לו מבחינת איזור המגורים? אגב, הילדים שלי גדולים אבל מכל מה שזכור לי, בבית הספר שלהם, בית ספר ישראלי ציוני סטנדרטי - הזיזו מעלה-מטה את הדגל רק פעמיים עד שלוש בשנה בהתאם לטקס הרלוונטי, ואת ההמנון שרו קצת יותר פעמים מזה. הקריטריונים לגבי שירת ההמנון לא בדיוק זכורים לי, אבל זה לא היה כל שבוע וגם לא כל חודש. כך שאם למדו בו ילדים "למשפחות לא ציוניות" שגרו באיזור (ספק גדול, זהו איזור יקר מדי בשביל רוב המשפחות הלא ציוניות...), חייהם היו הרבה יותר פשוטים. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי לאן אתה חותר. ועדת קבלה של ישוב קהילתי רשאית או לא רשאית לדחות מועמדים משום שאינם ציוניים בניגוד לאופיו של הישוב? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |