|
||||
|
||||
א.עוד נקודה שאנחנו מסכימים עליה: לא צריך להאמין כדי להשתייך לעם היהודי, מספיק שיש לך אמא יהודיה... ב.הבטחתי שאני אחזור לקטע ההוא (יצירה "ברוח היהדות") אני מבינה למה קראת לזה יצירה... צריך להיות ממש יצירתי כדי להבין מה הקשר בין הקטע לדף גמרא.(בכל אופן דווקא נהנתי מהקטע (נטיה של יהודים-לצחוק על עצמם בדיוק כמו הנטיה לבדיחות שחורות. ג.זה בדיוק ההבדל בין יהודים לאלבנים ואינדונזים היהודים הם גם בני אותו עם וגם בני אותה דת למרות שהם בעלי אזרחות שונה. ד.בקשת לרווח את התשובות... |
|
||||
|
||||
בעניין ב. אין כל קשר בין הקטע לבין דף גמרא. התכוונתי לצורת העימוד של הדף, אך לצורך זה יש לראות את הספר עצמו (מומלץ ביותר). |
|
||||
|
||||
איזה ספר זה? דרך אגב מי שכתב את הספר הוא קצת חסר ידע ביהדות-על שתיה מברכים תמיד "שהכל ניהיה בדברו" (חוץ מיין) ולכן זה בכלל לא חשוב ממה הקוקה-קולה עשויה. |
|
||||
|
||||
הספר הוא ספר סאטירי, אם כי את, ככל הנראה, צודקת בכך שהמחבר לא ידע כיצד יש לברך על משקאות. עם זאת, לא תמיד מעיד דבר כזה על בורות. השווי למשל את הגשש החיוור, שבירכו "שהכל נהיה בגללו". הספר האמור נקרא 'ספר וטהר ליבנו', מאת יורם טהר-לב בהוצאת זמורה ביתן. לא מצאתי שום דרך לקנייתו דרך רשת האינטרנט. חבל ומוזר. זהו ספר הבנוי מסביב לספר אחר. הספר המקורי הוא 'שבט מוסר' שנכתב בשנת 1712 על ידי ר' אליהו הכהן. מסביב לאותו ספר מביא יורם טהר-לב דברי פרשנות משעשעים עד מאד, שקמצוץ מהם הבאתי בדוגמא שנתתי. הוא מקפיד לשמור על סגנון העברית העתיקה (אגב, העותק שלי חתום על ידי המחבר. שתקנאו). להלן חלק מעמוד הפתיחה: ----------------------------------------------------- וטהר לבנו פירוש דרבנו יורם טהרלב לספר שבט מוסר ספרו של הצדיק הגדול החכם השלם הדיין המצויין הגאון כמוהר"ר אליהו הכהן זצ"ל הנודע בכינויו "האיתמר" מתושבי ק"ק איזמיר יע"א שבארץ טורקיא שראה אור בשנת ה'תע"ב 1712 למניינם מבואר ומפורש על ידי הסופר החרוץ ר' יורם טהרלב שליט"א מעיר הרצליא ישראל שנת תשנ"א לפ"ק 1991 למניין אומות העולם ----------------------------------------------------- עכ"ל. אני מוצא חובה נעימה להיות נודניק ולהמליץ על הספר בחום. לא הפסקתי להתגלגל מצחוק. |
|
||||
|
||||
מצטרף להמלצה, ספר מהנה מאוד, בעיקר החלקים הנוגעים לכלבים ואוננות. שאלת תם, על מיץ תפוזים (סחוטרי) לא מברכים "בורא פרי העץ"? (אוף, עוד ברכה לבטלה) |
|
||||
|
||||
מברכים העץ או האדמה רק על הפרי כשהצורה שלו ניכרת (או במיקרים ממש מסוימים למשל רסק תפו''ע ופירה או צ'יפס וכד') |
|
||||
|
||||
חוץ מזה ברכת ''האדמה'' פוטרת את ברכת ''העץ'' (אם לא יודעים מה הברכה) כי גם העץ הוא מאדמה וברכת ''שהכל'' פוטרת את כל הברכות (מהסיבה כנ''ל) |
|
||||
|
||||
אני לא יודעת אם אתה עדיין מגיע לאתר הזה בכל אופן רק רציתי להגיד תודה על הדיונים אני עדיין דתיה ואתה, כנראה, עדיין מחזיק בדעותיך בכל מקרה אני פתחתי את הדיון לא במטרה לשנות מישהו, הדיון פשוט היה חשוב לי כדי לדון באורח חיים שלי (לא כי היו לי ספקות!) אז תודה על הדיון שמאוד עזר לי בבניית האשיות שלי וסליחה על ההקנטות ושוב תודה רבה רבה רבה יעל. |
|
||||
|
||||
מגיע גם מגיע, אבל, ברשותך - לעניינים אישיים נולד הדואר האלקטרוני. |
|
||||
|
||||
כבר אמרתי לך פעם דיון אישי שפתוח לעיניי הציבור ולדעותיו... |
|
||||
|
||||
"על שתיה מברכים תמיד "שהכל ניהיה בדברו" (חוץ מיין)" - ואולי מכילה הקולה יין? |
|
||||
|
||||
אף פעם לא אמרו לי שקולה זה משקה אלכוהולי |
|
||||
|
||||
אולי זה זניח, ואולי זה תירוש? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |