|
||||
|
||||
לא הייתי רוצה לאכזב אותך, אבל אני מסופק אם אפשר לפתח את החשיבה המדעית בגילאים שציינת. החשיבה המדעית (כוונתי להיסק אמפירי באופן פורמלי. את ההבדל בין דעות ועובדות אני לא בטוח שגם אני מבין) נסמכת על כשרים שמתפתחים בהדרגה ובהתאם לגיל. אם אני זוכר נכון החשיבה הפורמלית עצמה או האופרציות הפורמליות מתפתחות החל מגיל 12 לערך. בגילאים שציינת עיקר הלימוד ה"מדעי" נועד לעורר סקרנות אצל ילדים, או לתרום לפיתוחן של האופרציות. בכל מקרה, למה להמציא את הגלגל מחדש? שילוב טכנולוגיה בחינוך, תכניות לימוד למדעים ופסיכולוגיה התפתחותית הם נושאים שנחקרים ונבנים כבר שנים ארוכות. מאות תכניות כבר ניבנו והרים של חומר תיאורטי נכתבו על הנושא. אתה יכול להיכנס לספריה לחינוך באחת האוניברסיטאות או לתפוס שיחה עם מרצה שזה תחום עיסוקו. |
|
||||
|
||||
אינני מסכים שבני-אדם מגיעים לחשיבה ראציונלית-אמפירית רק אחרי גיל 12. אני יכול להביא לך כדוגמא את התינוקות של בת דודתי, אבל נראה לי שזה יהיה מיותר משהו... בני-אדם וחיות לומדים מהניסיון ומסיקים על-פיו, כל המטרה של המשחק הנ"ל תיהיה לשפר את הצורה המתודית של הדברים. אין ספק שמדובר ב "כשרים שמתפתחים בהדרגה ובהתאם לגיל". ממש כמו מתימטיקה, שמשחקים שלנו הוכחו כעוזרים לשיפור החשיבה המתימטית, ועליה בציוני היסודי. הכשרים מתפתחים בהדרגה ובהתאם לגיל, ואנו רוצים לעזור. בקשר לפיסקה האחרונה, ברור שאנו מעסיקים יועצים מדעיים וחינוכיים, כל שרציתי מקוראי האייל הוא העלאת רעיונות לניסויים שניתן לבצע בבית, שיפתחו את אותם כשרים שמתפתחים בהדרגה ובהתאם לגיל. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |