|
||||
|
||||
שמתי בנתיים לב לעוד בעיה קלה בטיעון של פרופ' אילוז: מיעוטים אחרים בצרפת. נניח, היחס לחארקי האלג'יראים - 1962 ואילך, כזכור - או הפייה-נואר הצרפתיים בעצמם אבל מבורחי אלג'יריה, שלא לדבר על כל המהגרים המוסלמיים בשכונות העוני בשולי פריז וערים אחרות בעשורים האחרונים. איפה הייתה אז "מערכת [ה]חינוך [ה]יוצאת מן הכלל, שכיוונה במפורש להעניק יחס שווה לילדים מלאומים ומעמדות חברתיים שונים"? |
|
||||
|
||||
יש נתון חשוב שלמיטב זכרוני לא עלה בדיון הזה: פועלו של אדולף. בשנת 1870 פורסם צו כרמיה [ויקיפדיה] אשר מעניק אזרחות צרפתית לכל יהודי אלג'יריה. צו זה ביסס, מן הסתם, את הקשר בין יהודי אלג'יריה לצרפת הרבה מעבר לקשר שבין האלג'יראי הממוצע לצרפת. זה גם מסביר למה יוצאי יהודי אלג'יר תפסו מקום מכובד יותר יחסית למוסלמים יוצאי אלג'יר. |
|
||||
|
||||
''מערכת החינוך היוצאת מן הכלל'' בעייתית באוכלוסיות מודרות. |
|
||||
|
||||
אבל למה הן מודרות מלכתחילה, כשמערכת החינוך בנויה כדי לשלב אותן, לטענת פרופ' אילוז? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |