בתשובה לאינקוגניטו, 13/02/12 22:12
על רכבות ומטוסים 591441
השאלה היא לא האם בעלי הקרקע (רש"ת? מינהל מקרקעי ישראל?) היו מרוויחים יותר או פחות, אלא האם המשק היה מרוויח יותר או פחות.

חברתית, צריך תחבורה יעילה לפריפריה (24/7) ולא עוד בניה במרכז, בטח שלא בתירוץ של פיתוח הפריפריה. אם אתה מתעקש לבנות עוד, לא חסרה אדמה חקלאית ליד שדה התעופה.

אולי במקום לשלוח מליוני אנשים בשנה לנגב, אם אתה כל כך מתעקש להעסיק דרומיים בעבודות שמירה בשדה התעופה (רוב המשרות בשדה התעופה לא מערבות כניסה לתא הטייס), תחייב את העובדים לגור דרומה מבאר שבע. זה הגיוני באותה המידה ומצריך שינוע של רק אלפי אנשים ביום.

אקולוגית לא יהיו פחות טיסות, יהיו יותר נסיעות לשדה התעופה. עוד לא שמעתי על מישהו שביטל טיסה כי שדה התעופה רחוק.
על רכבות ומטוסים 591448
צריך עוד בניה במרכז כי הרבה עבודות נמצאות במרכז כמו גם חלק ניכר מהאקדמיה והתרבות. דבר זה גורם להרבה אנשים שלא גרים במרכז לבוא אליו. היה עדיף להם לגור בו.

תחבורה יעילה לנגב עולה כסף וגם לא תתרום עבודות.

הרעיון הוא פשוט, אנשים מעדיפים לגור במרכז מאשר בנגב לכן כדי שיעבדו בנגב אתה צריך או להכריח אותם או לשלם להם יותר כסף מאשר במרכז. כדי לשלם את הכסף אתה צריך או להכריח אנשים לתת אותו או לתת להם שירות עדיף. לכן בנגב משתלם לשים מקומות עבודה שרוב העלות שלהם היא שטח. שזה בעיקר צבא ושדה תעופה, זה נכון גם מבחינה חשבונאית וגם בכל שיטה שמסתכלים על מכלול הרצונות של האנשים.

שדה התעופה טוב לנגב, קודם כל הם רוצים אותו‏1 מעבר לזה זה יביא להם הרבה משרות והרבה תעבורה.

מובן שאנשים מתחשבים במרחק של שדה התעופה. אנשים בוחרים חופשות גם על סמך עלות הנסיעה והקושי שבה.

_____________
1 לעומת הצפון שממש לא רוצה, הצפון והנגב זה שתי מקומות שונים לחלוטין. תמיד הדיבורים על ה"פריפריה" נשמעים לי מוזר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים