|
||||
|
||||
ואכן, בין היתר בזכות טענת כבשת הרש קיבלו האומות המאוחדות את תכנית החלוקה. זה לא אומר שהמדינה היהודית צריכה להיות נקיה מערבים. זה לא אומר שהאזרחים הלא יהודים לא יהנו משוויון זכויות. זה רק אומר שהיא המדינה היהודית, בלשון וברוח מגילת העצמאות, ממנה נובע חוק השבות, שהוא החוק היחיד שאמור להתיחס להשתייכות אתנית, ושאזרחיה הלא יהודים חייבים לקבל את הצביון היהודי שלה. גם אם ערביי עכו שייכים לאומה הערבית אתה לא מגרש אותם ללבנון, קל וחומר ערביי חברון. |
|
||||
|
||||
לא ברור למה בדיוק אתה מתכוון ב''בזכות טענת כבשת הרש''. ארץ ישראל היא מולדתו של עם ישראל, העם היהודי, ושייכת לו - ולו בלבד. כל אדם שאינו מקבל זאת אינו זכאי להתגורר בארץ ישראל וארץ ישראל (לא רק המדינה) צריכה להיות נקיה ממנו. מי שמקבל זאת (לא כל אחד, כמובן, אלא בהתמלא תנאים נוספים) - מותר לו להתגורר בארץ ישראל ולקבל בה זכויות אדם מלאות ושוויוניות, אך לא אזרחות וזכויות אזרח. לכך זכאים רק יהודים. כך נכון וישר וכל האומר אחרת - טועה, הזוי, תלוש מן המציאות, שונא ישראל או אויב (אחד מהם או כולם יחדיו). |
|
||||
|
||||
>> לא ברור למה בדיוק אתה מתכוון ב"בזכות טענת כבשת הרש" טענת כבשת הרש היתה שלערבים יש המון מדינות וליהודים אין אף אחת (בגלגולה הנוכחי- יש רק אחת) >>ארץ ישראל היא מולדתו של עם ישראל, העם היהודי מסכים. אבל לא על ארץ ישראל דיברתי כי אם על מדינת ישראל. מדינת ישראל היא בדיוק ההיפך ממולדתו של עם ישראל- היא לא הסיבה אלא התוצאה- הגשמת השאיפות של התנועה הציונית. >> כל אדם שאינו מקבל זאת אינו זכאי להתגורר בארץ ישראל וארץ ישראל (לא רק המדינה) צריכה להיות נקיה ממנו. אני מבין שהמשפט שלך, על אף שהוא מנוסח באופן קטגורי, אינו מתאר את המצב הקיים לדעתך אלא משאלת לב. איני יודע מי הגוף שלדעתך צריך לפעול על מנת לנקות שטחים שכלולים ב"ארץ ישראל" אך לא ב"מדינת ישראל" מאלמנטים אנטי ציונים. אני יודע, לעומת זאת, שאבות האומה לא הסכימו עם עמדתך לגבי המדינה, והיא סובלנית כלפי קבוצות אנטי ציוניות המתגוררות בתחומה, בין יהודיות ולא יהודיות. אתה שואף שהמדינה תעניק אזרחות רק לבני העם היהודי, וזו בעצם שאיפה למדינת הלכה, שאיפה שהציבור החילוני כולו, וגם חלק לא מבוטל מהציבור הדתי, סולד ממנה. כדאי שתסביר מה היתרונות שאתה מוצא במדינת הלכה על פני המצב הנוכחי, כדי לייצר איזה דיון בעל ערך. |
|
||||
|
||||
בקיצור, אתה בעד להוריד את ה''דמוקראטית'' מהמדינה היהודית והדמוקראטית. |
|
||||
|
||||
אני בעד להוריד את ה''א'' |
|
||||
|
||||
מצוין. עכשיו הבאת להסכמה בין כולם. |
|
||||
|
||||
כמו שהציפור עפה בשמיים. |
|
||||
|
||||
אני מבקש למחוק את תגובתי האחרונה מהפרוטוקול. בימים האחרונים התהווה פתיל שקשור בדעתו של זבוטינסקי על קיומו של עם פלשתיני, ואחר כך בעצם השאלה הזאת לגופה. חשבתי שתגובתך באה כהתייחסות לנושאים האלה, וככזאת היא לא נראתה לי קשורה לעניין ולכן זרקתי בכוונה משהו שאינו קשור לעניין. אבל עכשיו ראיתי שבעצם הגבת על תגובה שלי מלפני יותר משבעה חודשים ! שבכלל לא זכרתי היום את קיומה, שבה אמרתי איך, לדעתי, עלינו לנצל את עובדת אי קיומו של העם הפלשתיני כדי להציג את עניננו, ולקדם את האינטרסים שלנו, וכתשובה לתגובה ההיא תגובתך אולי עניינית. כרגע אין לי רצון לחזור ולהיכנס לסוגיה הזאת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |