|
||||
|
||||
גיליתי את האוצר הקטן הזה, תקליט בו האחים סטיב וג'והן האקט מבצעים עיבודים לחליל וגיטרה של יצירות אריק סאטי. הנה ביצוע בהופעה של גנוסיין מס. 1. סטיב האקט היה גיטריסט בלהקת ג'נסיס, ותקליטי הסולו שלו משלבים פולק, רוק וקלאסי. |
|
||||
|
||||
איזה יופי! האם החליל שהוא מנגן עליו שם הוא חליל רגיל או משהו מיוחד? על פניו זה נראה כמו חליל רגיל שיש לו איזה גשר מעקם, שיוצר מנח יותר נוח לידיים (ונשאלת השאלה, אם אכן כך, למה לא עושים ככה את כל החלילים? זה באמת נראה יותר נוח),נכון? |
|
||||
|
||||
אם כך, אני מניח שתאהבי גם את "ווראיציות/ווריאציות גולדברג" של פסנתרן הג'אז דן טפפר. הוא מנגן את הווריאציות של באך בביצוע קלאסי ואחרי כל ווריאציה מנגן אימפרוביזציה משלו. |
|
||||
|
||||
איזה יופי! |
|
||||
|
||||
ברוח הימים החג הללו, של אחווה, שלווה ושלום. התזמורת הטראנס-סיבירית היא להקת רוק כבד/מתקדם או רוק סימפוני שנוהגת לשלב תזמורת סימפונית גדולה. הם בעיקר ידועים בשל טרילוגית חג-המולד (כריסטמס בלע"ז), אך יש להם גם תקליט המוקדש לבטהובן. "קנון חג-המולד" שלהם מזכיר את הצ'רצ'לים מנגנים באך. |
|
||||
|
||||
עוד סאטי. קטע בשם "אדון הקטיפה האפורה", הכינוי של אריק סאטי, שאיננו אלא ז'מנופדי מס. 1 בעיבוד של פאסקל קומלאד לפסנתר, פסנתר צעצוע וצעצועים אחרים. היום היו אומרים שהתקליט משנות ה-80 הוא מוזיקה פוסט-קלאסית, עם הנטיה לצמצם של המוסיקה הקלאסית למינימום ההכרחי. אגב, כשחיפשתי את הביצוע מצאתי שקומלאד הקליט עם רוברט וויאט את "שיר ספטמבר" שהלחין קורט ווייל. ואם בקטיפה עסקינן, כריסטיאן פרדריקסון הוא נגן וויולה אמריקאי שמשתתף בהרכבי רוק, כמו חביבנו המלנכולי ג'ון קייל. פרדריקסון גם כותב מוסיקה קאמרית אבל מזוית מזוית מודרנית. הנה קטע קצרצר מהמוזיקה שהוא כתב למופע "הציפור הצבועה" המשלב פסנתר וכלי מיתר קאמריים עם אלמנטים אלקרוניים, גיטרה וכלי הקשה (לצערי, לא מצאתי את הקטע בשלמותו). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |