|
||||
|
||||
תלוי את מי שואלים. לגישתם של כותבים מסויימים ב"אייל" יש לעשות כל מיני דברים לא ממש נחמדים בקרוביהם ובידידיהם של מחבלים מתאבדים. על אחת כמה וכמה באחיו התאום של היטלר שר"י. תגובה 31663 |
|
||||
|
||||
הטענה שלהם היא הרתעה, לא? אז זה עדיין לא מסתדר- תאומו המשובט של היטלר נוצר (יווצר?) הרבה אחרי שהיטלר מת, ולא מטעמו, כך שגם אפקט הרתעה אין... |
|
||||
|
||||
גם הצעדים האמורים כלפי קרוביו וידידיו של השהיד יעשו לאחר מותו, אז איפה ההרתעה? מן הסתם כנגד שהידים פוטנציאלים אחרים וגם כאן ההרתעה היא כנגד היטלרים פוטנציאלים אחרים. |
|
||||
|
||||
וכאן נשאלת השאלה, האם צריך להיות לי (בהנחה שאני אגואיסט שאוהב רק את משפחתי וידידי) אכפת משיבוט שלי שאותו איני מכיר. אני בקלות עונה על זה לא. שאלה יותר מוזרה היא, איך עלי להתייחס (בהנחות לעיל) לשכפול ראלי שלי (כלומר, שיבוט כולל זכרונות). |
|
||||
|
||||
אגב, לדעת ראל יש לזרז ככל הניתן את המחקר המדעי בנושא שיבוט, מאחר וכאשר הוא יהיה מושלם, הוא אף יטול את העוקץ ממעשיהם של שהידים למינהם המאימים עלינו באובדן יקירנו, ע"י כך שנוכל לשכפל מייד ולגודל מקורי כל אובדן כזה עם זכרונותיו ואישיותו. כך שפיגועי טרור כאלו לא יוכלו עוד לשמש לפעולות סחטנות והשגת יעדים כלשהם. ודרך המו"מ תהפוך לדרך היחידה האפשרית. מה דעתכם? |
|
||||
|
||||
השאלה כאן נשארה בשהייתה . האם נוכל ליצור מישהו שהוא העתק מדוייק של המקור או שהוא ישות עצמאית בפני עצמו? וזוהי שאלה קשה ביותר שאני מאמין שתשמש כנושא ער לויכוח גם אם יתאפשר ליצור שיבוט שכולל זיכרון ואישיות. הבה וננסה לעמוד על כמה מההשלכות: נניח שמישהו מת ומשפחתו משבטת אותו מחדש . האם באמת ישובט בגיל שבו מת ( נניח בגיל 52 )? ואולי יעדיפו לשבט אותו לגיל שהיה צעיר ויפה יותר נניח גיל 28 ( בהנחה כמובן שזה יהיה אפשרי ). וכאשר ישובט האיש עם כל זכרונותיו , האם יכללו הזכרונות את "מותו"? לא סביר להניח שלא, ובכל זאת כיצד יחיה השכפול עם המחשבה שהאני הקודם שלו "מת " ושהוא ממשיך אותו. לי נראה שגם אם ניצור שכפול עם אישיות וזכרונות דומים או זהים , עדיין תיווצר לבסוף ישות חדשה שתשתדל להפריד את עצמה ככל האפשר מהמת. |
|
||||
|
||||
למרות הדמיון הרב בין כיכר לחם למשנהו, בכל הרמות ובכל המובנים, אנו עדיין נסווג שני כיכרות לחם כחפצים נפרדים, כישויות נפרדות. מדוע הפריוולגיה לה זוכה כיכר לחם לא קבילה גם לבני אדם ? אדם א. זהה לאדם ב. אם ורק אם אדם א. הוא אדם ב. |
|
||||
|
||||
נדמה לי, שהרעיון הזה מופיע באחד מיומני הכוכבים של איון טיכי מאת סטניסלב לם. (טל, תקן אותי אם אני טועה) |
|
||||
|
||||
חשבתי שהמומחה לענייני טיכי באיזור הוא אסף ברטוב... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |