|
||||
|
||||
לגבי ההיברידיות: כשאני לא רוכב על קטנוע אני נוהג במכונית משפחתית היברידית. האוטו עושה בערך 16-17 ק"מ לליטר בעיר ו-22 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. יתכן שמכונית קטנה כמו הסוזוקי אלטו או פז'ו 107 היו יכולות להתחרות בתצרוכת הזו (אני לא משוכנע כלל), אבל נסה להכניס אליהן משפחה שנוסעת לסופשבוע בצפון עם התיקים... עזוב, אל תנסה. במכונית הקטנה אתה מקבל הרבה פחות אוטו. |
|
||||
|
||||
אפשר לקבל צריכה דומה גם במכוניות גדולות יותר (במיוחד בנהיגה חסכונית), ישנם גם דגמי דיזל חסכוניים1. אבל אני מסכים שבד"כ (ובמיוחד בדגמים שנמכרים בארץ) זה כרוך בפשרה מסויימת בגודל הרכב (למרות שגולף GTD זה לא אוטו כל כך קטן). 1 כן, זה סוג שונה של זיהום. השוואה של צריכת דלק בפועל |
|
||||
|
||||
דיזל זה לא סוג שונה של זיהום, זה פשוט זיהום יותר גדול - יותר חלקיקים, יותר NOX וכו'. |
|
||||
|
||||
איכשהו הנתונים שהם מביאים נשמעים לי קצת תמוהים. ה-GTD (דגם ספורטיבי עם 170 כ"ס) צורך הרבה פחות מאחיו ה-2.0TDI (דיזל, אותו נפח מנוע, שלושים כ"ס פחות)? הוא אפילו צורך פחות מה-1.6TDI BlueMotion, דגם שכל עילת הקיום שלו היא חסכון בדלק, עם מנוע דיזל קטן יותר ב-20% ועם 65 כ"ס פחות? נשמע לי מאד משונה. בכל מקרה, גם אם זה המצב אז שילוב בין מנוע דיזל חסכוני כזה לבין סוללה בריאה יכול להביא להיברידית חסכונית עוד יותר. כעת מתחילים לשווק גם היברידיות Plug-In - כאן יש פוטנציאל לצמצום ניכר מאד בצריכה השוטפת, אם כי זה מאד תלוי באופי המסלול היומי שלך. אגב, בארץ לא נמכרות גולף דיזל (אולי למוניות), ואילו היו מוכרים כאן את ה-GTD הוא היה עולה כ-170,000 ש"ח או יותר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |