|
||||
|
||||
א. מי שלמד מתמטיקה עדיין יכול לעבוד כאינסטלטור או בעל פיצוציה. מי שלא למד מתמטיקה יתקשה מאוד לעבוד באותם תחומים רבים שדורשים מתמטיקה. ב. האם השם חדו"א מקובל בכל הארץ? זכור לי שבחלק מהאוניברסיטאות לא משתמשים בו. משתמשים בו בתיכון? אם לא: גם הם יחשבו אותו דבר על חדווה. |
|
||||
|
||||
זה נכון. אבל זה לא אומר שהוא ירוויח טוב. |
|
||||
|
||||
נכון. יכול להיות שייפול עליו מקרר בגיל 25. אנחנו מדברים על הסתברות. |
|
||||
|
||||
גם הסתברותית. אם הוא יהיה איש הייטק, הוא ירוויח טוב, כל עוד לא משכללים את תקופות המובטלות. אבל כאמור, זה לא הדבר היחיד שעושים עם מתמטיקה, מתברר. אנחנו צריכים חוקרים, זה נכון, אבל ככל הידוע לי, הם לא מרוויחים מי יודע מה. |
|
||||
|
||||
אני חייב להסכים עם נועה. רוב האנשים בארץ לא עובדים במקצועות שדורשים מתמטיקה, או לפחות לא מתמטיקה שמלמדים בבית הספר. היה הרבה יותר טוב אם היו מלמדים קצת שינון של חישובים מהירים (כן, היום כמעט אף תלמיד לא יודע להכפיל. בשביל זה יש מחשבון), הסתברות, סטטיסטיקה, וקצת יישום של מתמטיקה בחיים "רגילים" - הבנה של סקרים בעיתון ועל מה הם מתבססים, ראיית חשבון והשקעות פיננסיות והמתמטיקה שמאחוריהם (ריבית דריבית), חישובי כמויות ויחסים (למשל בבישול). בכלל, אני חושב שצריך ללמד דברים שכמעט כולם *צריכים* לדעת, או היה עוזר להם לדעת, ולא אינטגרלים. |
|
||||
|
||||
מה שאתה מתאר כאן לא נשמע כמו כל כך הרבה חומר (חוץ מהסתברות וסטטיסטיקה שאכן כדאי ללמד). |
|
||||
|
||||
תפסת מרובה - לא תפסת. |
|
||||
|
||||
לא תפסת כלום - לא תפסת. |
|
||||
|
||||
אני מאמין שעדיף ללמד היטב מספר מצומצם ודרוש יותר של נושאים, מאשר ללמד מספר רב של נושאים במידה חלקית, כאשר רובם אינם נדרשים על ידי רוב התלמידים. במגמות המורחבות, של 5 יחידות - כדאי ללמד חומר מתקדם יותר למי שרוצה בכך. |
|
||||
|
||||
אני לא דיברתי על חומר מתקדם. (אני גם לא יודע איך ילמדו ''היטב'' את כמות הנושאים המצומצמת שתיארת מלבד זה שיתנו שוב ושוב ושוב ושוב ושוב את אותם תרגילים). |
|
||||
|
||||
נתתי שיעורים פרטיים במתמטיקה. גם בהקבצות גבוהות יותר, כמו 4 ו 5 יחידות, ובטח ובטח ב 3 יחידות, מלמדים את החומר בצורה גרועה מאוד. לא מטפלים בחוסרים משנים קודמות, ולכן לפעמים התלמידים לא מצליחים לעקוב. הם הולכים כמו תוכי אחרי הוראות המורה בלי טיפת מחשבה. יותר גרוע, אם תשאל אותם את השאלה במילים, הם לא יוכלו להפוך אותה לנוסחאות ולפתור אותה - בשבילהם, המתמטיקה מנותקת מהחיים האמיתיים. את הנתר הזה צריך לשבור - בעיקר על ידי נתינת דוגמאות מהחיים האמיתיים, ודגש על הבנה ולא על ביצוע עיוור של אלגוריתם, ויכולת של לקיחת בעיה, המרתה לנוסחאות, פתירתה והחזרת התשובה למושגים של החיים האמיתיים. |
|
||||
|
||||
מה שאתה אומר נכון, נפלא, ולא קשור לדיון הקודם שלנו. |
|
||||
|
||||
אני חושב שאם יצמצמו את מספר הנושאים, את מה שנשאר יוכלו ללמד כך. הרי זה לא שהמורים לא רוצים שהתלמידים יבינו, פשוט הם צריכים לדאוג לחסות את החומר. |
|
||||
|
||||
תפסת. מרובה לא תפסת. |
|
||||
|
||||
תפסת מרובלו ת׳פסטה |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |