|
||||
|
||||
בשעתו כתבתי עבודות עם כמה ספרים במקביל ולא זכור לי יתרון גדול שצמח לי מכך שהיו לי כמה ספרים פיזיים זה לצד זה על השולחן. בכל רגע נתון הקשב שלי היה נתון רק לאחד מהם וכדי לעבור לשני היה עלי להחליף ספר. את זה אפשר לעשות גם בספר אלקטרוני (ומכיוון שקורא ממוצע יכול להחזיק אלפי ספרים1), זה יותר יעיל אפילו. אפשר לספק לכל תלמיד ספר דמה עם דפים ריקים במחיר 10 ש"ח ואותו אפשר יהיה לזרוק בתסכול (על נער המלקות) במקום את הקורא. 1 ספר ממוצע לא לוקח יותר ממגהבייט של זכרון, אבל כשמדובר על קובץ PDF או DjVu זה יכול גם להגיע ל-10 מגה (ואף יותר, כתלות באיכות הסריקה). בקינדל 3 יש בערך 3 ג'יגה ובאייפד ממוצע יש 32 ג'יגה. |
|
||||
|
||||
נסיון אישי זה טוב אבל כדי לבדוק הבדלים צריך בחינה קצת יותר רחבה. בנוסף לדוגמאות שחשבתי עליהן בזריזות בתגובה הקודמת (וחיפוש מול סריקה נראה לי נושא מעניין לבדיקה), ישנן שאלות נוספות. למשל, האם המבנה הפיזי משפיע על התפיסה - גודל הדף המוצג בקורא אלקטרוני לעומת ספרי לימוד (במיוחד אלה של בי''ס יסודי, אבל גם באוניברסיטה ישנם ספרי לימוד בפורמט גדול מאד), או גודל השוליים סביב הטקסט. אני הייתי שואל גם אם לידיעה המוסווית שהמידע נקרא במכשיר אלקטרוני לעומת ספר ישנה השפעה, לפחות בתקופה הארוכה מן הסתם שבה ישתמשו בשני האמצעים. |
|
||||
|
||||
אני מסכים שאפשר וצריך לבדוק אם יש הבדלים. אני פשוט אומר שטרם ראיתי הצבעה על הבדל מהותי שאפשר לראות גם בלי בדיקה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |