|
||||
|
||||
אם זו תשובה חיובית, מצבנו רע. "במשא ומתן הוסכם לשמור על חלק ממסלולי הקידום הקיימים של המורים הוותיקים, כך שגמולי ההשתלמות יינתנו לוותיקים בלבד ולא לחדשים." "ככל הנראה, התגמול הדיפרנציאלי יינתן על סמך תשומות ותפוקות, אך עדיין לא ברור על פי אילו קריטריונים ייבחרו המורים המצטיינים." "משרד החינוך פיתח תוכנית להערכת מורים, שלפיה מורים יוערכו לפי מחויבותם לעבודה ולתלמידים, הידע שלהם, שיתוף פעולה עם יתר המורים, אופן בניית מערכי השיעור והערכות של עמיתים ומנהלים." - רגע, אבל מה עם תוצאות ? מה אכפת לי מהערכת עמיתים ומחוייבות לעבודה, מה עם למעשה להצליח לגרום לתלמידים לעבור את הבגרות/להתגייס לצה"ל/להתקבל לאונ'/הכנס קריטריון רצוי ? |
|
||||
|
||||
אם כי ייאמר שהבעיה עם הקריטריונים הרצויים הנ"ל היא שיש להם איזו תלות באוכלוסיה שאין לך לגמרי שליטה עליה, קרי התלמידים. מה שסביר שיקרה הוא שמורים בבתי ספר 'קשים' יזכו לפחות הערכה מאשר מורים בבתי ספר 'קלים', כי התוצאות האבסולוטיות יהיו נמוכות יותר - גם אם ההישג של הראשונים היה בעצם גבוה יותר. (לדוגמה, אמא שלי תקופה מסויימת עסקה בהוראה וגם יצא לה להיות מחנכת בתיכון מסויים בעיירת פיתוח אחת בשנות השבעים. הכיתות שהיא חינכה היו הראשונות באותו בית-ספר שרוב תלמידיהן יצאו עם תעודת בגרות; שיעור המסיימים עלה, ובאופן כללי התוצאות היו נהדרות. כמובן, הן לא השתוו לתוצאות התיכון בו למדתי כמה שנים מאוחר יותר, שהיה בעל אוכלוסיה משכבות סוציו-אקונומיות גבוהות בהרבה. האם המחנך של הכיתה שלי היה מצטיין יותר מאמא שלי כמחנכת? לדעתי לא. הוא קיבל אוכלוסיה שנחשבה עם פוטנציאל בגרות גבוה, והוציא אותה עם בגרות גבוהה. אבל אמא שלי, למרות שהאחוז שם היה נמוך יותר, לקחה אוכלוסיה שאף אחד לא ציפה שתגיע לתעודת בגרות, והוציאה אותה עם אחוזי הצלחה גבוהים בבגרות). |
|
||||
|
||||
כמובן, לכן צריך להעריך את המורה ביחס לתלמידים שהוא מקבל (מוצא סוציואקונומי, ציונים קודמים וכד'). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |