|
אני אצא מנקודת הנחה שאתה יודע על מה אתה מדבר. לא למדתי ביוטכנולוגיה באוניברסיטה,(או באוניברסיטה בכלל) ואני לא יכול להעיד. עם זאת, אני מודה שממה שניסיתי לדעת על הלימודים הללו, למדתי שאלו לימודים שדורשים, באופן ברור מאליו, הרבה מתמטיקה, פיזיקה, כימיה וכמובן ביולוגיה. המורה שלי במגמה בעצמו אמר לי שהלימודים הללו דורשים את כל אלו, ושלא נתפתה לחשוב שאם אנחנו לא לומדים הנדסה או פיזיקה לא נצטרך את הבסיס המתמטי וההנדסי הנרחב.
אני מודע היטב לעובדה אם אני אבחר ללמוד ביוטכנולוגיה באקדמיה, אלו יהיו לימודים שונים לחלוטין מן הלימודים התיכוניים. זאת בדיוק הסיבה שבגללה טענתי קודם לכן שלא בחרתי במגמה הזו מוך ראייתה כנתיב מקצועי עתידי, אלא מתוך עניין בלבד. חשבתי שנושאי הלימוד מעניינים ולכן הלכתי למגמה. המטרה שלי, והמטרה של המגמה בכללותה, אינה ללמד ביוטכנולוגיה לצורך ביצוע מעשי, אלא כדי לנסות להעביר את העקרונות התיאורטיים המרכזיים, ולא בהכרח את הדברים כדיוק הוויתם.
יתרה מזאת, אני חושב שאולי אחת המטרות המרכזיות של מגמה כזו היא לפתח את החשיבה המדעית בתחום, באופן שלא בהכרח מיועד להביא אותך לתעסוקה בתחום. נכון שלכאורה אפשר לפתח חשיבה מדעית גם במגמה שהיא לא מופלצת (סליחה על הביטוי, אבל אני יודע שבא לך להשתמש בו) אלא שחשיבה זו היא ייחודית לטעמי לביוטכנולוגיה ולמקצועות ההנדסה. חוץ מזה, תאמין לי שהרמה של הביולוגיה בביוטכנולוגיה גבוהה מהרמה של מגמת ביולוגיה, שדורשת הרבה יותר שינון מביוטכנולוגיה - עד עכשיו.
לגבי האוניברסיטאות - אסור שמקצועות בחירה יינתנו לפי השקפת האוניברסיטאות. להזכירך, ישנם תלמידים שלא מייעדים עצם עצמם לאוניברסיטה ובכל זאת רוצים תעודת בגרות. ידע בביוטכנולוגיה לא צריך להילקח בחשבון מבחינת האוניברסיטאות, שמשתדלות למצוא סיבות למה לא לפתוח מכינות וקורסי השלמה, אולי בצדק ואולי לא.
אגב לגבי הבונוס שאמור להינתן על ביוטכנולוגיה - אני אולי משוחד, אהל אני חושב שצריך עליו את אותו הבונוס שנותנים על ביולוגיה כמקצוע מדעי, פשוט מפני שרמת הלימוד היא לפחות ברמה של ביולוגיה, אם לא גבוהה יותר. זו צריכה להיות הדרך היחידה שבה יש להסתכל על העניין.
אגב אני חושב שביוטכנולוגיה זה יותר שילוב של הנדסה כימית וביולוגיה, או שאני טועה?
|
|