|
מלבד החשדות שיש לי כלפי המקור, אזי יש לציין שלא מעט הפגנות ושינויים התחילו במעמד הבינוני+, בניגוד לסיסמאות על 'יאוש מוליד מחאה'. לא פעם זה הפער בין התחושה של 'מה מגיע לי' ל'מה יש לי' שמוליד מחאה (לכן, למשל, מובטלים עם השכלה, רלוונטית או לא, יכולים להיות גורם מערער יותר מאנשי מעמד נמוך. הראשונים, אם נקצין, יחשבו שהתואר שלהם בתולדות השירה האנגלית מלמד שהם אמורים להשתייך לשכבה סוציו-אקונומית מסויימת, והפער בין זה לבין ההשתכרות\העסקה בפועל מעצבן אותם מאוד. זה, אגב, נכון גם לכמה התקוממויות עממיות בעולם: פלאחים מתקוממים פחות מעירוניים בני המעמד הבינוני (יש מאמר שקראתי לאחרונה, Do Working Men Rebel, שעוסק בדיוק בנושא הזה).
_ בירושלים שמתי לב לשני מאהלים. האחד, בגן העצמאות, דומה בסיסמאות ובמבנה למאהל בשדרות רוטשילד בת"א. המאהל השני, בגן סאקר, כלל גם כמה סוכות והסיסמאות בו עסקו בעיקר בדיור הציבורי וקשייו של מי שנזקק לשירותי עמידר וכו'. ההבדל בין המאהלים היה זועק. הראשון היה מאהל של המעמד הבינוני, השני של המעמד הנמוך. אני לא בטוח מה הייתה הסיבה שלא אוחדו מאהלים, אבל סביר שהנושאים שמעסיקים כל מאהל שונים.
|
|