|
||||
|
||||
אין מקום בעולם המערבי שבו אוטובוסים מהווים תח"צ יעילה. אנקדוטה: במסגרת עיסוקי אני מבקר פעם בשנה בתערוכה המתקיימת בעיר גרמנית מסויימת. יש לי מלון קבוע שאני שוהה בו במהלך התערוכה, ונמצא בדיוק בקצה השני של העיר, אך מכיוון שרשת הרכבות התחתיות (השייכת לרשות המקומית, לא למדינה ובודאי לא לפדרציה!) יעילה, לוקח לי בערך 25 דקות להגיע למרכז הכנסים. שנה אחת המערכת המסילתית היתה מושבתת (אני כבר לא זוכר אם בגלל תקלה או שיפוצים) ונאלצתי לנסוע באוטובוס. לקח לי מעל שלוש שעות. כמובן שלמחרת שכרתי רכב. גם ניו יורק, לונדון ופריז בנויות על רכבות תחתיות ולא על אוטובוסים. |
|
||||
|
||||
לפחות בלונדון התחבורה הציבורית בנויה על שילוב של אוטובוסים, רכבות תחתיות, רכבות עליות, אופניים וחשמליות. אם מחר היית משאיר רק את הרכבת התחתית היית גורם לאיחורים המוניים. |
|
||||
|
||||
אם התכוונת לאמר שאין מקום בעולם בו יש תחבורה ציבורית יעילה שמבוססת *רק* על אוטובוסים, אז אתה כנראה צודק. אם התכוונת לאמר שאין מקום בעולם בו האוטובוסים מהווים חלק חשוב, מיעל ותורם למערך תחבורה ציבורית יעיל, אז אתה מדבר שטויות. לאוטובוסים יש יתרונות בתכנון מערך תחבורה ציבורית ואפשר להשתמש בהם בצורה חכמה. דוגמאות לערים שיודעות לשלב את האוטובוסים במערך התחבורה הציבורית שלהן: מספר ערים בשוויץ ולונדון, למשל. |
|
||||
|
||||
"אין מקום בעולם המערבי שבו אוטובוסים מהווים תח"צ יעילה" ממה שאני הבנתי BRT הוא אחלהשל פתרון בכל מיני מקומות: |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |