|
||||
|
||||
לתל אביב יש את השונים מיפו, ובחיפה יש פי שניים וקצת יותר ''שונים''. |
|
||||
|
||||
נדמה לי גם שבחיפה יש קצת יותר (ואולי הרבה יותר, ועדיין מעט) עירוב במגורים. |
|
||||
|
||||
הערבים בחיפה גם יותר יודעים את מקומם. |
|
||||
|
||||
רואים שאתה לא מכיר את חיפה. |
|
||||
|
||||
ויותר בנימוס מחיפאווי - אתה רוצה לפרט? |
|
||||
|
||||
לא מחפשים יהודיות כדי להציק להן, לא מתגודדים בחבורות רעשניות ושיכורות, לא הורגים במכות אנשי משפחה שבמקרה הגיעו למקום. באופן כללי: לא מחפםשים צרות ולא מעוררים פרובוקציות (מלבד באוניברסיטה, כנראה בגלל ששם יש יותר ערבים מחוץ לעיר) לפחות כך היה עד לפני 12 שנים, עת עזבתי את העיר. |
|
||||
|
||||
אז גם היהודים בחיפה "יודעים את מקומם"? חבל שאתה לא "יודע את מקומך" ונמנע מהביטוי הגזעני הזה. אפשר להתקומם נגד אלימות ערבית ועדיין להבין ש"המקום" שלהם זהה לשלנו. |
|
||||
|
||||
ממש לא. המקום שלהם הוא במולדתם - חצי האי ערב. הם כאן כאורחים, וכדאי שיידעו את מקומם. זו עובדה ואתה יכול לצווח ''גזענות'' עד מחר. |
|
||||
|
||||
המקום שלך הוא באיזה חור שכולם בו נראים בדיוק כמוך ואין אינטראקציה עם אנשים שחושבים אחרת ממך. אתה כאן באינטרנט אורח, וכדאי שתדע את מקומך. זו עובדה ואתה יכול לצווח מה שרק בא לך עד מחר. |
|
||||
|
||||
לא נראה לי שצווחות הן התחום שלי. אזרחי ישראל, מעצם ההגדרה, הם כאן כאזרחים ולא כאורחים. אתה מוזמן לנסות1 לענות לי כשתצליח לשלול לערבים את האזרחות. -- 1. אם וכאשר, לא סביר שעוד אהיה פה. |
|
||||
|
||||
אחרי שאבו מאזן הכריז שכשהוא יקים מדינה "פלסטינית", הוא לא יאפשר לישראלים לחיות בה, אני לא רואה כל סיבה להשאיר כאן את הערבים |
|
||||
|
||||
אבו מאזן הוא לא מחוקק ישראלי (ברוך השם). אם וכאשר במסגרת הסכם "שתי מדינות לשני עמים - אבל הפעם על אמת" יהיו חילופי אוכלוסין (ואולי גם שטחים) ואזרחי ישראל הערבים יקבלו אזרחות רש"פ במקום זו הישראלית, ומעמד הערבים כאן יהיה תיירים/בעלי אישור עבודה/סטודנטים זרים, גם אני אצפה שיתנהגו כאורחים בישראל (כמו ישראלים ברש"פ). אבל אתה לא חושב שה"לדעת את מקומם" שלך קצת מקדים את המאוחר? |
|
||||
|
||||
איך אתה מגדיר את רצועת עזה כיום? |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שיש תקדים עולמי לישות כמו רצועת עזה. איך זה מתקשר לתגובה שלי? |
|
||||
|
||||
יש תקדימים רק שהם לא מתפרסמים. אני מניח לדוגמא שאזורים מסויימים באפגניסטן לא נישלטים על ידי שום ממשל מרכזי אלא על ידי שבטים מקומים (או ישות דומה). |
|
||||
|
||||
אתה מסכים שרצועת עזה מהווה מדינה דה פקטו? |
|
||||
|
||||
כן. (אמנם מדינה עם מגבלות, אבל כן). |
|
||||
|
||||
אם כך, אז כבר הגענו למצב של "שתי מדינות לשני עמים" (מה שנשאר זה רק מחלוקת טריטוריאלית בין ישראל ורצועת עזה/חמאסטן/פלשתין או איך שהם רוצים לקרוא לעצמם, על שטחי יו"ש, שבעקבותיה מעשים לוחמתיים בין הצדדים, כמו ירי גראדים מצדם והסגר ימי מצידנו). חלק אחד של חילופי אוכלוסין כבר ביצענו (ההתנתקות) עכשיו הגיע הזמן לבצע את החלק השני. ולשאוף לכך שמעמד הערבים כאן יהיה תיירים/בעלי אישור עבודה/סטודנטים זרים, ולפחות שיתנהגו כאורחים בישראל. |
|
||||
|
||||
אתה רשאי לשאוף להסכם חילופי אוכלוסין. אתה רשאי גם לנסות לקדם חוקי שלילת אזרחות ממיעוטים מסוימים (וסביר שתכשל). אבל כל זמן שההסכם לא נחתם והחוקים לא חוקקו, ערביי ישראל הם אזרחים בדיוק כמוך וכמוני. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |