|
||||
|
||||
אם המדינה גובה מציבור הנהגים 14 מיליארד ש"ח כל שנה, אבל משקיעה בתשתית (כבישית ומסילתית כאחד!) רק 3.5 מיליארד ש"ח, ומסבסדת בסכום דומה את מונופולי התח"צ, אז ברור שהנהגים מסבסדים את מונופולי התח"צ ולא להיפך. והכבישים שאין בהם תח"צ הם בעיקר בפריפריה. באיילון הם נוסעים יפה מאוד. אוטובוסים לא זקוקים למקומות חניה? ביקרת פעם ברידינג? והפקקים נוצרים בגלל צפיפות האוכלוסין. רמת מינוע גובהה יותר תאפשר פיזור אוכלוסין ותפתור מאליה את בעיית הפקקים. |
|
||||
|
||||
פיזור אוכלוסין תלוי רכב תגרום לכך שיותר מכוניות יהיו על הכביש זמן רב יותר. |
|
||||
|
||||
מאיפה הבאת את המספרים האילו? תן לי לפקפק שכל מקומות החנייה והכבישים בישראל עולים 3.5 מיליארד ש"ח. כולל השטח. אוטובוסים צריכים הרבה פחות חנייה מרכבים פרטיים, כי הם חונים רק במקום אחד, ויש הרבה פחות כאילו. הפקקים נוצרים בגלל שהם חסומים במכוניות, שכל אחת מסיעה נהג אחד, שתיים במקרה הטוב. כך גם כשיש ברמזור 3 נתיבים, הם נחסמים מהר מאוד. תעשה ניסוי דימיוני עם אוטובוסים, ותראה שאין פקקים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |