|
||||
|
||||
השפסל'ה ההוא שהזכרת הוא עצמו סמן של הסכנות המובנות במנהיגות בלתי אחראית. הח''כ הנ''ל הוא כסיל כל כך מובהק שאפילו חסידיו לא יכולים להתעלם מכך. אני מניח שלפחות באופן תת הכרתי, בחירתו היא ביטוי למגמה הרווחת בחוגים דתיים (ולא רק). שולחים לכנסת אנשים שהם שוטים קטנים או כסילים גדולים (ע''ע הח''כ הרב בא גד) שעצם נוכחותם בבניין הפרלמנט מעצימה את תדמיתו כבית שפתותיים ומושב לצים כהנגדה לדמויותיהם ה''מוארות'' למעלה ממעלת האדם, של גדולי התורה (חברי מועצות חכמים ועולאמות למינהם). לא רק דבריו אלא הוא עצמו ואישיותו, הם ביטוי של אג'נדה אנטי-דמוקרטית השואפת לביטול הדמוקרטיה האזרחית והחלפתה בתיאוקרטיה טרנסצדנטלית (אצל אחיהם המוסלמים יש לכך אפילו מונח, ''חאכמיה'' אאל''ט). המכשלה במהלכים האלו, היא שכמעט תמיד הליצנים האוילים הללו שוכחים שהם שחקנים במחזה שמישהו אחר כתב. קשה מאד שלא להתמסר להזיות גדולה והשחקנים הללו מתחילים לבלבל בין הבמה לבין החיים עצמם. הם מתחילים להאמין שהם עצמם ''כותבים'' את המחזה ובאמת מנהיגים ומובילים (במובן המשיחי-פיהררי) את מחנם. לעיתים קרובות, שולחיהם המחוכמים נאלצים ללמוד על בשרם את משמעות הביטוי ''הגולם קם על יוצרו''. |
|
||||
|
||||
אני תוהה מה נשאר בימינו אנו מהמושג בו מ״י התהדרה החל מכינונה; ״הציונות הדתית״. אני לא יכול להתנער מהעמדה הפטליסטית שהושמעה החל מאמצע יוני 67 שחזתה באופן הו כה מדויק כי השאיפות הנדל״ניסטיות של אלה יעקרו את מושג ה״ציונות״ מכל תוכן ועל הדרך יהפכו את דתם שפעם הייתה גם דתי לסוג של עבודת אלילים מבעיתה ומחליאה. עדיין לא החלטתי אם הדרך בה כל זה התממש היא אכן גרוטסקה איזוטרית המשקפת נכונה את הלכי הרוח אצל רוב הציבור (כולל אלה בו הלובשים מדים, המסתובבים עם דרגות קצונה בכירות בהם צרורים מפתחות הימח״ים ביום פקודה) או שמא סתם תיאטרון בובות מתלהם. Say what you will about the tenets of National socialism atleast its an ethos...
|
|
||||
|
||||
ישעיהו לייבוביץ אכן הזהיר מפני מה שאתה מתאר, אלא שנראה שהדברים הללו לא קרו. צריך להפריד בין התאולוגיה והאידיאולוגיה ההיהודית-דתית לבין המהלך הפוליטי שהיה מי שתאר אותו כהשתלטות של משגיחי הכשרות מקרון המסעדה על קטר הרכבת הדוהרת ושכרון הכח התוקף אותם. אני לא מבחין שההתנהגות הפוליטית של הציבור האמוני בישראל מאז 67 מחלחלת לתוך הפסיקה ההלכתית הכוללת ומערערת את עמודי היסוד האתיים של ההלכה היהודית. איני מבחין שהציבור הדתי בכללו הוא היום פחות אנושי או נורמטיבי מאשר לפני 67. שים לב שחלק גדול מקרב אותם פריצים קוזקיים הפורצים לתקשורת, חדשות לבקרים סמוכים ומקורבים בדרך ישירה או עקיפה לעטיני הממסד החילוני הכללי של מדינת ישראל הזן ומפרנס אותם. (כמו למשל הרב האנטישמי ליאור המלמד בישיבת הסדר ובהכללה כל היישוב היהודי בחברון שאלמלא הזרמת הכספים וההגנה של מדינת ישראל לא היה מסוגל להתקיים אפילו רגע אחד). נראה שגידולי הפרא הזדוניים הללו מקרב המחנה האמוני, שורש צמיחתם הוא בקרקע המשותפת להם ולכלל הציבור החילוני במדינת ישראל ולאו דוקא משורשי המסורת וההלכה היהודיים. במקביל לזוועתונים הללו, מתנהל חלק גדול מן היהדות הרבנית בשבילים שהם ליברליים ופתוחים הרבה יותר מאשר אי פעם בעבר. |
|
||||
|
||||
גם אם נכונים דבריך ורחוק מלהיות שכל היהודים הדתיים שייכים לתנועה המשיחית המתנחלית שלדעתי האישית היא הסכנה הגדולה ביותר לשלומה של ישראל, ואחת הסכנות החמורות המאיימות על שלום העולם כולו, הרי שההפך דווקא לא נכון: כמעט כל נציגי התנועה הזו (אם כי לאו דווקא כל התומכים בה) הם יהודים דתיים. לומר זאת בצורה פחות מפותלת ובמינוח בו השתמשת אתה: נכון שלא כל "המחנה האמוני" קוזקים, אבל כל הקוזקים נמצאים ב"מחנה האמוני". |
|
||||
|
||||
אסור להתאפק ויש לומר, כי רק אדם מטורף או אדם ששנאת ישראל זורמת בעורקיו יכול לטעון, כי המתנחלים מהווים "... אחת הסכנות החמורות המאיימות על שלום העולם כולו". |
|
||||
|
||||
רק אחת מהן, יש עוד כמה סכנות לא פחות חמורות. ואגב למה ״שנאת ישראל״? אם כבר אז שנאת יהודה... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |