|
||||
|
||||
את רואה כמה טוב שעכשיו עונת המילונים? אבן-שושן לא מסכים איתך. אופניים, משקפיים, מכנסיים וכדומה - כולם זכרים. |
|
||||
|
||||
אלתרמן שווה שני אבני-שושנים (אבן שושניים?) מה"נקבותיים" אפשר לנחש שגם ביאליק הוא אילן גבוה בעיני ג'וד. תגובה 47633 |
|
||||
|
||||
משורר כמו אלתרמן מרשה לעצמו לחרוג מכללי הדקדוק אם הוא נזקק לזה. זה לא מעיד שהוא סבור שהחריגה הזו היא הכלל. אם אלתרמן רוצה לחרוז "משקפיים שמחות" עם "עיניים פקוחות" הוא עושה זאת אף שהוא יודע שזו לא צורה נכונה דקדוקית. בכל מקרה, כיוון שאתה שוקל אותם זה מול זה, טרחתי והצצתי במילונו הישן של גרזובסקי (גור) - עונת המילונים, כאמור, וכמובן מצאתי שגם הוא מסכים שאופניים ומשקפיים הם זכרים. כעת יש לנו שני מילונאים מול אלתרמן אחד. אגב, הידעתם שמילון בן יהודה אינו מצוי בפרויקט בן יהודה? |
|
||||
|
||||
לעומתם ידיים, שפתיים, רגליים - כולן נקבות. החריג הבולט1 בין אברי הגוף הזוגיים: שדיים. ___ 1 כן, גם מעיים, אבל אותם אנחנו מעדיפים להצניע. |
|
||||
|
||||
גם: "עפעפיים", "קרסוליים", ואפילו "אחוריים" אם בבולטים חשקה נפשך. |
|
||||
|
||||
גם רחם הוא זכר (למרות שביחיד) |
|
||||
|
||||
רחמים (ביחוד עצמיים) הם יוניסקס. |
|
||||
|
||||
והריבוי המעניין בשירת דבורה - רחמתיים. |
|
||||
|
||||
יפה. אבל זה לא מהאיבר רחם, זה קישוט. הלא כן? מעניין שליחיד צורת זכר ולזוג צורת נקבה, כך גם חמור חמורותיים. זה מראה כמה העסק הזה נזיל. אגב, בעברית הקדומה היתה צורת יחיד, זוג ורבים לכל שמות העצם, בעברית החדשה זה קיים רק לגבי זמנים: שנה, שנתיים, שנים. |
|
||||
|
||||
למיטב הבנתי, זו הגרסה הכנענית ל''כוסית''. חוץ מזה, אמרתי שביאליק זה בסדר וכו', אבל בעניין ''חמורתיים'' הייתי מעדיף לסמוך על שמשון. |
|
||||
|
||||
אולי שמשון היה משורר ? לפי התנ"ך אהב חידות ואהב פיתגמים. |
|
||||
|
||||
מענין למה דוקא מכל האיברים הזוגיים רק האשכים לא קיבלו את צורת הזוגי. |
|
||||
|
||||
יחד עם הכליות, הפטמות והריאות. |
|
||||
|
||||
ןלעומתם: ציפורניים? שיניים? |
|
||||
|
||||
והמרפקים, העקבים, השכמות והגבות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |