57426
אני תוהה אם בנוסף לחרדים הססים להגדיר את עצמם תלמידי ישיבות יש גם אנשים מצבורים שונים המשתמשים בזה (כמו אותם אנשים שזייפו את מקום מגוריהם להטבות מס). גם צריכים לבדוק עד כמה גדלה האוכלוסייה החרדית ולא את האוכלוסייה בישראל. אני לא תואנת שאין כאלה הטוענים שהם תלמידים והם לא אבל צריכים לבדוק לעומק את הגורמים – כמו למשל מה היא ההגדרה של תלמיד ישיבה, מאיזה גיל מדובר?, גם את העובדה שזה כבר הפך לדבר של הרגל. כשם שבחורות דתיות מורגלות ללכת לשרות לאומי במקום לחפש מסגרות צבאיות המתאימות להן (ויש כאלה!). אני בעד שינוי החוק כדי להפסיק את כל זה אבל כשם שיש הבנה בציבור כלפי אלה שיש להם בעיות מצפוניות וכולם צועקים לליברליות צריכים להבין שצבא נוגד את הדעות ואידיאולוגיות של הרבה מהציבור החרדי. וכן, יש מי שדופק את המערכת מאותה ציבור אני לא תואנת שלא אבל יש גם כאלה שזה האידיאולוגיה שלהם לא לשרת אך גם אין הם מתאימים לישיבה, שהם עצמם חשים תקועים במצב.
איפה ואיפה. 57431
כשיהודי חילוני מסרב לשרת, הוא נכנס לכלא.
כשנוצרי מסרב לשרת, הוא נכנס לכלא.
כשמוסלמי מסרב לשרת, לא עושים לו כלום.
כשיהודי חרדי מסרב לשרת, הוא מקבל מימון מן המדינה.
איפה ואיפה. 57447
כשמספר הסטודנטים גדל פי 2, כולם מוחאים כפיים.
כשמסתבר ששליש מהם להם לומדים תארי-חרטא במכללות קיקיוניות, לאף אחד לא אכפת.
כשהמדינה מוציאה מיליונים על תוספות שכר לאקדמאים פיקטיביים, איש לא יוצא לרחובות.
אבל כשמפעל לימוד התורה עולה ופורח, הציבור נכנס למתח.

צריך לטאטא בהסכמה את השבאבניקים והתלמידים הפיקטיביים מן הישיבות, מהלך שכל ראשי הישיבות תומכים בו, לפחות בגלוי. אני אישית מברך על הגידול במספר תלמידי הישיבות האמיתיים.
איפה ואיפה. 57453
אני אף פעם לא יוצא לרחובות.
צודק, זה נורא מסוכן היום. 57555

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים