|
||||
|
||||
לגבי ה- 20 אחוז. זה לקוח ממראה עיניים ועוד הייתי נדיב מאוד (לדעתי המספר נמוך מ- 20 אחוז). אני גר באיזור מגורים שבו להערכתי יותר מ- 50 אחוז מהדיירים הם שוכרי דירות צעירים, כלומר אילו שיש להם הכי הרבה מוטיבציה ויכולת להשתמש באופניים לצרכי נסיעה שכונתית (קניות, סידורים בדואר וכספים וכדומה). זה האיזור בתל אביב שבו יש מקסימום שימוש באופניים למטרות שהזכרתי. הנסיעות הן על מדרכות. נוחות הנסיעה אינה מותנית בשום הערכות של העיריה והממשלה , כל מי שבא לו יכול להשתמש באופניים. אז כמה לדעתך משתמשים באופניים ? להערכתי לא יותר מ- 5 אחוז מנפח התנועה על מדרכות (לא יותר מרוכב אופניים אחד על כל 20 הולכי רגל על המדרכה). לגבי א.1 אצלך. לא יותר מ- 20 אחוז מרוכבי האופניים יכולים לרכב בתנאי לחץ כאשר מסביבם כ- 10 עד 20 רוכבי אופנים נוספים שמתחרים על הדרך. אתה טועה מכיוון שאתה מתייחס לתנאי נסיעה באופניים כתחבורה המונית לתנאים של היום כאשר הם משמשים לטיולים בלבד או כאשר רק מעטים משתמשים באופניים (כלומר הצפיפות של רוכבי האופניים נמוכה). לגבי א.2 . בני נוער הם בעלי קואורדינציה הכי טובה אבל אין להם בגרות נפשית (זו הסיבה בגללה מונעים מהם רשיון נהיגה). רכיבה המונית של בני נוער פירושה המון תאונות. לגבי א.3. הערכת זמן של חודשיים בשנה של ימי חורף לא מתאימים לנסיעה זו הערכה ריאלית. השאלה אינה האם זה מספר הימים שבהם תנאי נסיעה קשים בפועל אלא מספר הימים בשנה בהם רוכבים ימנעו משימוש באופניים, כי בבוקר לא ידעו איך יתפתח מזג האוויר מספר שעות אחר היציאה מהבית. הבעיה של תנועת אופניים היא לא בחניה , זו בעיה מינורית (ולכן הזדרזו לפתור אותה לפני טיפול בבעיה הכבדה של נתיבי נסיעה). הבעיה באופניים היא בתנועה שלהם. כלל לא נבדקה מה הדינמיקה של נסיעה באופניים במצב בו צפיפות רוכבי האופניים היא צפיפות גבוהה. יתכן אפילו שהם ידרושו נפח כביש גדול יותר ממכונית. לגבי נסיעה במדרכות. אינך שם לב למצבם של הולכי רגל. רבים מהם ילדים מבוגרים וקשישים, הם לא יוכלו להתמודד עם מצב בו כל 30 שניות יזנקו עליהם אופניים מכיוון בלתי צפוי, זו תהיה התעללות בהולכי רגל. |
|
||||
|
||||
כי יש הבדל בין נסיעה באופנים על המדרכה לקניות וסידורים, ובין נסיעה ספורטיבית. נסיעה ספורטיבית היא מהירה ומסוכנת להולכי הרגל. |
|
||||
|
||||
רכיבה על מדרכות לא דומה לרכיבה בשבילי אופניים יעודיים בצידי הכביש. אני מבין מהיכן אתה שואב את ההערכה שלך, אבל לי זה עדיין נראה כמו מספר שרירותי. 1. אני לא חושב שמדובר בתנאי לחץ בהם "מתחרים" על הדרך. יש מי שרוכב מהר, ועוקף – כמו על הכביש, ויש מי שרוכב לאיטו בצד הימני של הנתיב. 2. בני נוער כבר עכשיו רוכבים די הרבה על אופניים. לא זכור לי שראיתי תאונה כזאת מתרחשת, או אפילו שמעתי על אחת כזאת. מה גם ש-"תאונות" אופניים הם בד"כ לא באמת תאונות (עם פינוי לבי"ח ונזק לאופניים), אלא מן התנגשויות קלות כאלה. מבקשים סליחה וממשיכים הלאה. 3. במקרה יש לי שכן שהוא גם עמית לעבודה, ומגיע לעבודה על אופניים. בימים בהם מזג האוויר לא מתאים לרכיבה הוא לרוב תופס איתי טרמפ. אני חושב שבשנה האחרונה הוא הצטרף אלי לא יותר מ6-7 פעמים. מזג האוויר בירושלים אמנם גשום פחות מזה התל-אביבי, אבל הוא גם קר יותר, כך שלדעתי זה מתקזז. מה זאת אומרת לא נבדק מה צפיפות וגו'? ישראל, או לצורך העניין, תל אביב היא לא בדיוק פורצת דרך בתחום. לא חסרים נתונים כאלה מכמעט כל עיר גדולה באירופה. שוב, אתה מגזים. אופניים לא "מזנקים עליך", בדיוק כמו שהולכי רגל אחרים לא "מזנקים עליך". במקרה שאופניים נאלצים לעלות על מדרכה, זאת אכן אחריות הרוכב שלא להפריע להולכי הרגל. וגם אם בכל זאת נגרמת מכך אי נוחות קלה להולכי הרגל – אני יכול לחיות עם זה. זה בעיקר עניין של הרגל. |
|
||||
|
||||
2. שליח בן 28 על אופנים נסע בניגוד לכיוון התנועה ברחוב במנהטן ופגע בעובר אורח בן 51 שנפל, נחבט בראשו ונפטר אחרי כמה ימים. אלמנתו מנסה לקדם מודעות של בעלי עסקים שילמדו את השליחים על אופנים בכללי רכיבה בטוחה בעיר. הרוכב לא הואשם והאלמנה תבעה את העסק וקיבלה $1 מיליון פיצויים בעיסקת הסדר. |
|
||||
|
||||
אני משתתף בצער האלמנה. |
|
||||
|
||||
לאלמנה אין שום כוונה לשתף אותך ב 1,000,000 $. |
|
||||
|
||||
מוטב שתשתתף מראש בצער הורים לילדים ובנים לזקנים שיפגעו מרוכבי אופנים על מדרכות. ילדים וזקנים לא יכולים בשום פנים להתמודד עם אופניים שנוסעים לידם על מדרכות פעם ב- 30 שניות. הפיכת רכיבת אופניים המונית בישראל לדבר מקובל תגרום לפלישת אופניים גדולה למדרכות (בגלל חוסר נתיבים על הכביש). מדרכה מיועדת להולכי רגל בלבד שרשאים ללכת שם בניחותא (אפילו לחלום בהקיץ) בלי שיהיו בסיכון בגלל רוכבי אופניים. עם כל הצער לקשיים של בעלי רכבים, אסור שבעיותיהם של בעלי רכבים יפתרו על גבם של הולכי רגל על המדרכות. יש לי גם מה להגיב על הערותיך הממוספרות בתגובתך האחרת למעלה. אבל אין לי זמן לכך איני מגיב שם. |
|
||||
|
||||
יש לי פתרון מצויין לזה: שבילי אופניים שאינם סימון בסיד לבן על מדרכה. |
|
||||
|
||||
הפיכת הרכיבה להמונית זה לא משהו שיקרה ללא התשתיות המתאימות. לפחות משום שיותר ממה שרוכבי האופניים מפריעים להולכי הרגל, הולכי הרגל מפריעים לרוכבים (אני מתכוון מבחינה פרקטית, ולא למי שייכת המדרכה). אני גם לא קונה את החלוקה הזאת לאוכלוסיות – הולכי רגל, רוכבי אופניים ובעלי מכוניות. פעם את הולך רגל, פעם אתה רוכב ופעם נוהג. זה לא מאבק או תחרות. אין הרבה ערך לאמירות כגון: "המדרכה שייכת להולכי הרגל", או "הכביש שייך למכוניות". ראשית כל, מי אמר? גם אם זה המצב עכשיו אולי כדאי לשנות אותו, ושנית, זה לא באמת מקדם אותנו לשום מקום; ובעיקר אני לא מבין את ההתנגדות הכמעט-אוטומטית הזאת לאופניים, כאשר יש מקומות רבים כ"כ בעולם שבהם זה פשוט עובד. לגבי הזמן, גלואה כבר רשם את זה קודם. |
|
||||
|
||||
לא רק הולכי הרגל מפריעים לרוכבים. וידאו ויראלי שצילם בחור אחרי ששוטר ניו יורקי נתן לו דו"ח בגלל שהוא לא רכב בנתיב המיועד לאופניים. |
|
||||
|
||||
עפ"י התוכנית של ראש העיר באפריל 2012 יעמדו לרשות התושבים 10000 אופנים ו-600 תחנות. אלא שבינתיים חברי מועצה מעלים חששות שתחנות ההשאלה ינגסו בשטחי מדרכה יקרים ויבלעו שטחי גנים1. 1 נחמד, השימוש בפעלים מעולם הבליסה והלעיסה |
|
||||
|
||||
זה אני, או שאתה תרגמת parking spaces כ"שטחי גנים"? |
|
||||
|
||||
זה אני. שטחי חניה. תודה. |
|
||||
|
||||
יחי ההבדל הקטן. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |