|
||||
|
||||
בלי קשר לזה או לזה, נראה ששיעור ההתעמרות הגבוה של הפאריסאים באופניים האלה (80%) נובע מהרגשת טינה של המיעוטים כלפי מה שנתפס בעיניהם כסמל צ'רבותי מפונפן. |
|
||||
|
||||
יש לך סימוכין כלשהם לטענה שמיעוטים אחראים באופן דיספרופורציונלי לונדליזם? |
|
||||
|
||||
שום סימוכין, זה מה שהצרפתים חושבים. בתוך שנה הושחת או נעלם כל צי האופניים של הפרויקט. אופניים נראו נוסעות בצפון אפריקה וברומניה. אבל המעניין יותר הוא הונדליזם - גלגלים וכידונים עוקמו בכוח, אופניים נמצאו שטים בסיינה, תלויים מבניינים, זרוקים במזבלות. |
|
||||
|
||||
תקרא כאן. there was social revolt behind Vélib’ vandalism, especially for suburban residents, many of them poor immigrants who feel excluded from the glamorous side of Paris. זה לא אומר שהוא צודק, אבל ונדליזם הוא פעמים רבות ביטוי של קנאה וכעס על פערים כלכליים.
|
|
||||
|
||||
יש לציין שהמילים שקודמות למה שאתה ציטטת הן "he said he believed". |
|
||||
|
||||
הנתונים שאני ראיתי הם שתוך שלוש שנים הוחלף 80% מהצי, שזה כמעט מה שאתה אמרת חוץ מזה שזה בכלל לא. ספציפית, כמה מהאנשים בקליפ הזה נראים לך בני מיעוטים? |
|
||||
|
||||
:-) הוא כותב Aucun des Vélib' utilisés dans cette video n'a été maltraité, "אף זוג אופניים לא נפגע במהלך הסרטת הוידאו". זה לא בדיוק ונדליזם, אלה חבורות של תעלולני אופניים כמו שיש חבורות של תעלולני סקייטבורד ואלה לא חבורות עברייניות. אני לא חושבת שבסוף הם תולים את האופניים על עמוד חשמל. אבל נכון, לא מתנהגים כך ואם זה מה שהאופניים עוברות בכל יום זה מסביר חלק גדול מהנזק. נראה לי שזה מה שצפוי לאופניים בארץ. ________ למעשה 50% בשנה הראשונה ו-80% בשנתיים. אין לי רצון להתווכח איתך כי אני לא יודעת, יש סיבה לכך שבליאון הפרויקט מצליח ובפאריס לא והשאלה היא למה. אני יכולה רק להעלות השערות, יש לך השערות? |
|
||||
|
||||
אין הערכה לאופניים כי לא צריך רשיון למובילט (אופניים עם מנוע עזר) ואופנועים זולים יחסית. |
|
||||
|
||||
אבל זה ככה גם בליאון (אני מניחה, יש לי את מי לשאול) |
|
||||
|
||||
אני לא מכיר את ליאון והתחבורה הציבורית בה, אני יודע שבפאריס ממש אין צורך במכונית, ומי שחי ועובד בעיר או סביבה, יכול להסתפק בדו-אופני ותחבורה ציבורית, לחופשים שוכרים רכב. |
|
||||
|
||||
אני יודעת שזה גם המצב בפראג, בברלין ובלונדון. ובבולוניה, לא עיר גדולה, ועם תחב"ץ מעאפן שמזכיר מאוד את התחב"ץ בארץ1, אנשים בעלי רכב מעדיפים לנסוע בתחב"ץ ולהשאיר את הרכב בבית2. 1 אין תחתית. אאל"ט אין חשמלית. והאוטובוסים הם כולם קוים ארוכים שכאלה, שחוצים את כל העיר ולוקח להם ימבה זמן להגיע ממקום למקום. 2 ואני תולה את השינוי בדבר הקטן והשולי הזה, שקרוי לוח זמנים מדוייק, שמפרט מתי האוטובוס אמור להגיע לתחנה, ולא טווח ערטילאי בסגנון "5-20 דקות בשעות העומס ו25-60 דקות ביתר הזמן". ולא שלוח הזמנים אכן מדוייק, הם הרי איטלקים ככלות הכל, אבל גם אם האוטובוס מאחר מעט, זה עדיין עדיף על התחזית האסטרולוגית שתלויה, אם תלויה, בתחנות האוטובוסים שלנו. |
|
||||
|
||||
על פי תגובתך חשבתי שאתה מתנגד לרמיזה ששכונות המיעוטים בפאריס עשויות להיות מקור לפעולות אנטי-חברתיות, והרגשתי ננזפת, אבל אז ראיתי את זה תגובה 344436 ועמדתך לא כל כך ברורה לי. |
|
||||
|
||||
כי אין הבדל בין מהומות משולחות רסן לבין ונדליזם אינדיבידואלי ואינפנטילי? |
|
||||
|
||||
אני עדיין לא מבינה מה המוטיבציה של דבריך. אם אכן יש ונדליזם יוצא דופן של האופניים בפאריס1, ואם רוצים להבין ממה הוא נובע, ההשערה שהוא נובע מאותו הלך רוח שהוביל למהומות לפני חמש שנים היא השערה לגיטימית. זה לא כאילו אנחנו בפנל בטלוויזיה הצרפתית ויש דברים שאסור לומר כי הם רק ילבו כעס. אז עדיין לא הבנתי מה אתה אומר ומה הקפיץ אותך, אבל נעזוב את זה. 1 דיברתי עם חברה בצרפת והיא חושבת שבעל פרויקט האופניים בפאריס ניפח את המספרים. |
|
||||
|
||||
לא אמרתי שאסור להגיד, רק תהיתי אם יש לך איזושהי הוכחה חוץ מזה שבקרבת פריז יש מיעוטים. במהומות של 2005 היה ברור לגמרי מי משתתף במהומות ומי לא. במקרה הנוכחי, אינני רואה כל סיבה לשייך את הונדליזם דווקא לקבוצה הזו. |
|
||||
|
||||
סתם בשבל הפרובוקציה - האם בהיעדר נתונים מותר להסיק מהמהומות ולייחס את הונדליזם לתושבי הפרברים, כהשערה ראשונית סבירה? |
|
||||
|
||||
מחבר שמתגורר בצרפת: רוב הוונדאליזם בא מצד הפאנקיסטים והכאילו אנארכיסטים. (החבר מתגורר בעיר שדה קטנה). |
|
||||
|
||||
בהעדר נתונים אחרים, אפשר להציע את זה כסברה. הבעיה היא שיש, לכל הפחות, דוגמאות אחרות לונדליזם (כמו הסרטון שקישרתי אליו), מה שמקטין את הסבירות של הסברה. לכל הפחות, אי אפשר לטעון שזה הסבר מלא של התופעה. |
|
||||
|
||||
אוקי. למעשה מחבר המאמר כותב vandalized in a socially divided Paris by resentful, angry or anarchic youth, שזה כולל הכל. הדגש על המיעוטים הוא של מומחע אחר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |