|
||||
|
||||
לומר שהם נרצחו רק משום שהם יהודים, זה - בוא נאמר, חוטא לעובדות. תראה את הלינק הזה : http://idanlandau.com/2011/03/14/lost-memories-from-... אני חשוב שהחקירות חשובות, וביקורי הזדהות כרגע הם לא לעניין, אבל אנשי איתמר הם לא שה תמים. |
|
||||
|
||||
תמיד נחמד לומר על רצח של פעוטה, 'כן, אבל'. זה מאפשר להצדיק עמדות מאוד לא מוסריות ולהרגיש מה-זה מוסרי. אני לא יודע מה בקשר אליך, אבל אני לא רוצה לתרץ תירוצים בשביל מי שרוצח ילדים בכוונה תחילה, וגם לא יהיה חלקי עם מי שמבחינתו לחימה זהה לרצח בכוונה תחילה של חפים מפשע (אני תמה אם לנדו רוצה להרשיע כל אדם שהרג, בלי קשר לכוונתו, ברצח גם בתחומי ישראל?) גם אני יודע לקרוא את כל ה'כן, אבל', אבל אם אתה ולנדו ישרים, אני מצפה לשמוע את אותן זמירות אם יהיה רצח שיופנה כלפי תושב עוורתא חף מפשע. עידן לנדו (וגם אתה) מציבים את עצמכם בדיוק בעמדה המוסרית של חסידי גולדשטיין, שטוענים שהוא רצח כדי למנוע פוגרום מתוכנן בחברון. או בעצם, אנשי איתמר איבדו הרבה יותר הרוגים בפעולות טרור ממעשי הרצח שלנדו מדבר עליהם. אז אולי למעשי הרצח האלה תמצא תירוצים, תוך הסבר שהם מתועבים ומגונים וכולי? וזו דוגמה יפה למעגל: אין לי ספק שאתה ולנדו רחוקים 359 מעלות ממצדיקי זכרו של גולדשטיין. אבל במעגל, אתם גם רחוקים מהם מעלה אחת בלבד. |
|
||||
|
||||
יש כאן שני ענינים: המקרה הפרטי - הרצח עצמו, מתועב ללא ספק ודורש את הענשת האשמים והסיפור הכללי והגדול יותר שבמיסגרתו הפשע התבצע - אי-זכותם של אנשי איתמר להיות במקום מגוריהם ולסכן את חיי ילדיהם וכל מה שהעניין הזה גורם למדינת ישראל מאז 1967. לישראלים רבים מדי נוח להתמקד במקרה הפרטי ולשכוח או לבטל את העניין הכללי. אלה שאינם כאלה ונאבקים בכך נחשבים לקיצונים אבל ההיסטוריה תראה אותם אחרת. וראוי לימין לא לחפש את הגינוי של השמאל על הרצח או לגנות אותו על היעדרו האמיתי כביכול. השמאל פטריוטי לא פחות מהימין (ואולי אף יותר) וזהו חלק מגל הפשיזציה הרע העובר על ישראל (ושאף אחד לא יגיד שאין כאן פאשיזם ומקארתיזם). |
|
||||
|
||||
הו, שמאלני נוסף הידד. חשבתי שנותרתי בדד. + מחזק |
|
||||
|
||||
שכחת אוסלוגפינפים. |
|
||||
|
||||
אולי לא שה תמים, אבל כשדרומי ירה בגנב שנכנס אליו, הטיעון מהצד של לנדאו של המפה הפוליטית, היה שאין עונש מוות על פריצה באישון לילה. באותה המידה, גם אין עונש מוות על זה שאתה שכן של מתאנים סדרתיים לפלסטינים, ובטח שבטח לא על זה שאתה בן השכנים של מתאנים סדרתיים לפלסטינים. |
|
||||
|
||||
לא טענתי שהרצח הוא בסדר, ושלא צריך לחקור, ושלא צריך להעניש את מבצעיו בחומרה. טענתי נגד הדמגוגיה של ''סתם יהודי'' - ''והם נטבחו רק משום שהם יהודים.'' |
|
||||
|
||||
כדי שהמשפט ''והם נטבחו רק משום שהם יהודים.'' יהיה דמגוגי, הכרחי שהוא לא יהיה נכון. דבר נוסף, כל תגובותייך התמקדו בשאלה אחרת לגמרי, אם החשודים שנתפסו הם אכן הרוצחים, כפי שמיוחס להם. |
|
||||
|
||||
בעניין הזה, אני לא משוכנעת שהוא לא צודק. מי שלא נרתע מלהרוג ילדים קטנים בדם קר - לא בטעות, לא כי יורים עליו מהכיוון ההוא, לא כי הוא לחוץ בשעת קרב - אלא פשוט לבוא לתינוקת ולשחוט אותה בשנתה, אני לא משוכנעת שלא היה מרחיק עוד כמה קילומטרים כדי לעשות את זה, לא למתנחלי איתמר הלא-נחמדים, אלא לאנשים נחמדים יותר. למה, ויטוריו אריגוני היה מתנחל-צמא-דם-מתעלל-בפלסטינים? |
|
||||
|
||||
אני לא מצדיק את הרצח או הרוצחים. באופן כללי, אני חושב שהפלסתינאים הרבה יותר גרועים מהמתנחלים. אבל יש לי אמות מידה גבוהות יותר למתנחלים, כי אני רוצה לחיות איתם, לא להתנתק מהם. השימוש במשפט הוא דמגוגי, ומתנתק את הרצח מההקשר הרחב שלו, והופך את הסיבה לשנאה כללית ליהודים באשר הם, ללא קשר למציאות, בעוד שלשנאה שלהם יש הרבה סיבות שאפשר להצביע עליהן, שמחוברות למציאות הרבה יותר. |
|
||||
|
||||
מי שלא נרתע מלהכנס למפגש חברתי של בני נוער יהודים ולהתחיל לרסס - לא בטעות, לא כי יורים עליו מהכיוון ההוא, לא כי הוא לחוץ בשעת קרב - אלא פשוט לבוא למפגש של בני נוער ולהתחיל לרסס, האם הוא עושה את זה "רק משום שהם יהודים"? (ושאלת המשך, מה אפשר להסיק מזה שראש הממשלה אומר "לא נעבור לסדר היום כשטובחים בבני עמנו" ובו בזמן עובר לסדר היום על טבח בבני עמו?) |
|
||||
|
||||
רק משום שהם הומואים. |
|
||||
|
||||
האמנם?! |
|
||||
|
||||
הרצח בברנוער |
|
||||
|
||||
(זה לא אותו קישור מתגובה 568594?) "לחשדות אלה לא נמצא ביסוס עובדתי שכן חקירת המשטרה והשב"כ עד כה לא הצליחה לגלות את זהות מבצע הירי ומניעיו" |
|
||||
|
||||
מביא העורב כראייה את דברי חברו הזרזיר. נו, באמת. |
|
||||
|
||||
לא לימדו אותך אף פעם שבגלל שנאת חינם נחרבה ירושלים? |
|
||||
|
||||
כשאתה קורא לאנשים שונאי ישראל ואנשים מרושעים ממש - לא על סמך מעשים שעשו, או חקר עמוק של האישיות שלהם, אלא על סמך כמה תגובות באינטרנט, שלא מתאימות לדיעותיך - זו שנאת חינם. |
|
||||
|
||||
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |