|
לדעתי השיוויון בין התלמידים או התקציב ההולך וגדל אינם הפתרון. עקב העובדה שכשהייתי ילדה למדתי הן בכיתות רגילות והן בכיתות מחוננים אני יכולה להעיד על כך שלילדים מחוננים (או מצטיינים) קשה להצטיין בכיתה רגילה, אך לא זו הנקודה. השיעמום בשיעורים וחוסר ההתחשבות מצד המורים ברצון ללמוד ולהסתכרן הם אלו שפוגעים באיכות הלימוד. אז מהו הפתרון לדעתי? לדעתי יש לפתוח בתי ספר קטנים ואיכותיים. היום בתי הספר התיכוניים העירוניים עצומים בגודלם (למעלה מ-1000 תלמידים) לעומת זאת כאשר לומדים בבית ספר שמכיל רק 250 תלמידים הרבה יותר קל ללמוד והמורים באים לשיעור רעננים ופחות שחוקים (לפני שהם מלמדים כיתה מסוימת הם בדר"כ לימדו עוד 8 כיתות או להפך). עצם היותם של המורים חסרי הקשבה ומנטרלי תלמידים שמבאים סקרנות בחומר, התלמידים משתעממים ולא לומדים- ומעל לכל מזלזלים בסמכות המורה. ולא, אני לא מגנה מורים, אני מגנה את מערכת החינוך שמחזיקה בתוכה בתי ספר עצומים שבהם יש כיתות מרובות תלימידים (40).
|
|