|
||||
|
||||
אין לי תנ"ך בסביבה, אז אני לא אצטט, אבל: בפרק א' - האדם והאישה נוצרים יחדיו, שווים. בפרק ב' - האדם נוצר ראשון, והאישה נוצרת לאחר מכן, מצלעו. בפרק א' - קודם נוצרות החיות, אחר-כך נוצר האדם. בפרק ב' - קודם נוצר האדם, אחר-כך נוצרות החיות (כדי לשעשע אותו). מספיק? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
האם לא אמרתי בתגובה הקודמת שפרק ב' מפרש ומוסיף על החסר בפרק א'? לא משנה, הנה כמה הסברים שאילתרתי מהפרשנים השונים. פרק א' פסוק כ"ז רש"י ד"ה זכר ונקבה: להלן הוא אומר ויקח אחת מצלעותיו וגו' מדרש אגדה שבראו שני פרצופים בבריאה ראשונה ואחר כך חלקו ופשוטו של מקרא כאן הודיעך שנבראו שניהם בשישי ולא פירש לך כיצד ברייתן ופירש לך במקום אחר. פרק ב' פס' י"ח חזקוני ד"ה לא טוב: מתחילה עלה במחשבה לעשות לו זוג ולא מצא פתח לעשות עד לאחר קריאת השמות כדי שיתאוה לה ויחבבנה יותר. רש"י פס' י"ט ד"ה וייצר: היא יצירה היא עשייה האמורה למעלה. כלומר: יום שישי: 1) יצירת החיות 2) בריאת האדם 3) קריאת השמות 4) בריאת האשה ולסיום: למרות האיחור-צום קל, פורים שמח, ושושן פורים שמח לירושלמים. (כתבתי את התגובות כבר בפורים אבל כולם נמחקו פתאום והרסו עבודה של שעה...) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |