|
||||
|
||||
"טוביה, ראשית, הרשה לי לציין שאני ממש-ממש מקנאת בך. הלוואי עלי אמונה נחושה כשלך." הצחקת אותי. בוודאי תופתעי לשמוע שחברי הדתיים נוהגים לכנות אותי כשהם מקנטרים אותי "גוי". הייתי שמח מאד אם מישהו היה מצליח להוכיח לי שהיהדות טועה. לגבי התורה שבע"פ, מכיוון האסמכתא לנכונות יציאת מצרים+מתן תורה שממנה נובעת נכונות התנ"ך-היא מהמסורת, הרי שצריך להתייחס לכל המסורת-כולל התורה שבע"פ, כי אם לא, אי אפשר להבין כלל את התורה שבכתב-אי אפשר לעשות חצי עבודה. "שתי גרסאות שונות לסיפור הבריאה"? מעניין, אני תמיד חשבתי שפרק ב' בבראשית הוא הוספה ופירוש של מה שלא נכתב בפרק א'. סתירה בינהם? עוד לא מצאתי. אני אשמח אם תתני לי 2 פסוקים סותרים. הענקים ובני האנוש? אם את מתכוונת לאלו שלפני המבול-עליהם מסופר רק בתורה שבעל פה שלה את לא מאמינה. הענקים עליהם מדובר בדברים+יהושע-לא מצאתי בשום מקום שגובהם היה 100 מ'. ענק הוא גם אדם מעל 2.5 מ'. ואת יודעת מה? אם התנ"ך טוען שזה אפשרי להיות 40 יום ו40 לילה בלי אוכל ובלי שתיה, גם מציאות של קבוצת בני אדם בגובה עד 3 מ' מסתברת. (גם אנשים בגובה 100 מ', אבל אין צורך לפרש כך). |
|
||||
|
||||
אין לי תנ"ך בסביבה, אז אני לא אצטט, אבל: בפרק א' - האדם והאישה נוצרים יחדיו, שווים. בפרק ב' - האדם נוצר ראשון, והאישה נוצרת לאחר מכן, מצלעו. בפרק א' - קודם נוצרות החיות, אחר-כך נוצר האדם. בפרק ב' - קודם נוצר האדם, אחר-כך נוצרות החיות (כדי לשעשע אותו). מספיק? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
האם לא אמרתי בתגובה הקודמת שפרק ב' מפרש ומוסיף על החסר בפרק א'? לא משנה, הנה כמה הסברים שאילתרתי מהפרשנים השונים. פרק א' פסוק כ"ז רש"י ד"ה זכר ונקבה: להלן הוא אומר ויקח אחת מצלעותיו וגו' מדרש אגדה שבראו שני פרצופים בבריאה ראשונה ואחר כך חלקו ופשוטו של מקרא כאן הודיעך שנבראו שניהם בשישי ולא פירש לך כיצד ברייתן ופירש לך במקום אחר. פרק ב' פס' י"ח חזקוני ד"ה לא טוב: מתחילה עלה במחשבה לעשות לו זוג ולא מצא פתח לעשות עד לאחר קריאת השמות כדי שיתאוה לה ויחבבנה יותר. רש"י פס' י"ט ד"ה וייצר: היא יצירה היא עשייה האמורה למעלה. כלומר: יום שישי: 1) יצירת החיות 2) בריאת האדם 3) קריאת השמות 4) בריאת האשה ולסיום: למרות האיחור-צום קל, פורים שמח, ושושן פורים שמח לירושלמים. (כתבתי את התגובות כבר בפורים אבל כולם נמחקו פתאום והרסו עבודה של שעה...) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |