|
||||
|
||||
לא הטלתי ספק באוטנטיות של הרעיון הציוני לבוא לארץ ישראל. ההערה כוונה ליחס בין רעיון לבין אנשים-פרטים. אנחנו היהודים הרי דיירים במקום שיצאו למסע בחו"ל ועכשיו חוזרים. הפלסטינאים אמנם גרו כאן אבל היו רבים שהגרו לכאן. אז אני לא נסעתי לחו"ל וחזרתי לאחר 2000 שנה. אני מקבל את הרעיון הציוני ואת העליה-הגירה לארץ ישראל בגלל הזכרון והתודעה ההיסטורית. הבעיה היא טענת הבעלות הטוטאלית על המקום ואי הבעלות של אלו שגרו כאן-אפילו אם חלקם באו בשנות ה-30 במקביל ליהודים. |
|
||||
|
||||
אז הבעלות הטוטאלית בעייתית לכולם. לפלסטינים שהם צאצאי הכנענים הקדומים, כביכול, רק משום שהם לא יהודים. ליהודים שלא היו כאן. תכל'ס, אין בעלות טוטאלית על מקום. יש כאן שני עמים, והם יאלצו לחלוק. ומצד שני, לא יתכן שצאצאיו של מצרי או סורי יבלו עשרות שנים בחלומות על חזרה כשהם חיים בתנאים גרועים, רק משום שסבא נסע לפלסטין, שהה בה 4 שנים, פרצה המלחמה, סבא ברח / גורש, וזהו. הוא פלסטיני, ולא יקבל זכויות של מצרי או סורי משום שחי 4 שנים בארץ הקסומה, שמגורים בה הופכים אותך ליליד בן ילידים, ושוללים את אזרחותך הקודמת. |
|
||||
|
||||
1. הפלסטינים אינם צאצאי הכנענים הקדומים אלא צאצאי היהודים או הישראלים הקדומים. 2. "תכל'ס, אין בעלות טוטאלית על מקום. יש כאן שני עמים, והם יאלצו לחלוק". מקבל. אחד העמים מורכבים מילידים ומהגרים. אצל הפלסטינאים אחוז הילידים גבוה יותר. 3. שתי השורות האחרונות די מופרכות כי הן נסיון לצייר מצב בו רוב הפליטים היו אנשים שמקרוב באו ורצו לתפוס טרמפ על הסכסוך. אין ולא קיים דבר ששמו קושאן היסטורי (ניתן ע"י האלוהים) בן 2000 שנה. הממשות של דבר כזה היא היותו מגובה בכוח. אם אינך מסכים איתי תהיה לך בעיה עם ארה"ב. |
|
||||
|
||||
1. וצאצאי הערבים הכובשים, וצאצאי הצלבנים, וצאצאי אנשים שהתנחלו כאן בתקופת התורכים. ויעידו שמות משפחה כמו קובטי ואל-מצרי. 2. ממתי סופרים ילידות? מי שאבותיו הגיעו לכאן ב-1882 צאצא מהגרים? ומי שאבותיו הגיעו לכאן ב-1830 (סכנדר קובטי, למשל)? 3. רוב? לא. הרבה? כן. ואגב, גם אנשים שהתחתנו איתם. סורי אזרח סוריה שמתחתן עם פלסטינית, זכאי לתמיכה מאונר"א כפליט פלסטיני, ומקבל. לא הבנתי למה התכוונת עם ארה"ב. |
|
||||
|
||||
מדינת מהגרים שלא על פי קושאן מאלוהים. |
|
||||
|
||||
יש בעולם כמה וכמה מדינות מהגרים, בכולן למהגרים לא היה קשר קודם או קדום לארץ, בכולן ההתנחלות היתה מלווה בהרג מאסיבי עד כדי ג'נוסייד, מאות מונים יותר מהסכסוך שלנו, וכולן זוכות ללגיטימיות הרבה יותר מאיתנו. |
|
||||
|
||||
אתה כותב בלשון הווה כאילו אין תהליכים והדברים אינם משתנים. ראשית, צריך לבדוק כמה דברי ביקורת לגיטימית על התנהלותנו מסווגים על ידינו ככפירה בלגיטימיות שלנו. יש לי הרושם שמסיבות פולמוסיות הן כלפי פנים והן כלפי חוץ, עברנו מהגדרת כל ביקורת עלינו כאנטישמיות, להטלת ספק בלגיטימיות שלנו. נדמה לי שצריך לבדוק: א. מהו ההקף האמיתי של הטלת הספק בלגיטימיות שלנו כמדינה. ב. מהי הסיבה. האם קביעה של מישהו שקיום מדינת אפרטהייד אינה לגיטימית פירושה שמדינת ישראל איננה לגיטימית באופן גורף או אולי שמדינת ישראל איננה לגיטימית כמדינת אפרטהייד. |
|
||||
|
||||
אתה מוזמן לגגל, למשל, New Zieland whites should get out of New Zieland, לעומת The Jews should get out of Israel. ונראה כמה תוצאות תקבל לזה, ולזה. חוץ מזה, שמאחורי ה"אפרטהייד", שלכאורה מהצד שלנו ניתן לראות אותו כ"ישראל צריכה לסגת מהשטחים ומדינה פלסטינית צריכה לקום", עשוי להסתתר - "ישראל צריכה לתת אזרחות שוות זכויות לפלסטינים ולהחזיר את כל הפליטים" שפירושו סיומה של מדינת ישראל. בדיוק הדרישה המופיעה באתר ה-BDS. ___________ רמז, בדקתי. התוצאה העליונה בראשון מדברת על ארנב ניו זילנדי לבן ויציאתו מהכלוב, ובשני - על הלן תומס. |
|
||||
|
||||
כן, אבל אולי צריך לנסות The Jews should get out of Isriel |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |