|
||||
|
||||
"משלחת סיוע של כמרים ביקרה בהאיטי" נכון, הם מתפללים עבורם אבל הם בטח גם מועילים בדרכים יותר פרוזאיות, שלא לדבר על תמיכה מורלית. מה רע? |
|
||||
|
||||
While continuing our commitment to treat the children and staff at St. Vincent’s School for Handicapped Children, HWB is focusing on the need to create health care independence among the Haitian people. The goal is to train members of the medical community to become practitioners of homeopathy. אולי כדאי להשאיר להם קצת כבוד למילה "דוקטור"?
|
|
||||
|
||||
כל עוד הם לא ידרשו כסף עבור הקורסים, אין לי בעיה עם זה. זה סוג של התארגנות ובמצב שהם נמצאים כל התארגנות היא מבורכת. אם היו מארגנים שיעורי תנ"ך כדי שאחר כך יוכלו להיות מטיפים זה היה יותר טוב? |
|
||||
|
||||
אם הם מטפלים באנשים שצריכים לקבל טיפול רפואי, וכתוצאה מכך החולים הללו לא מקבלים טיפול רפואי, יש לי בעיה. |
|
||||
|
||||
זה סוג של התארגנות שלוקח סוג של כסף, ציוד וכוח אדם, שהיה יכול להיות מושקע ברפואה אמיתית. |
|
||||
|
||||
כן, אלו שיוכשרו כמטפלים, יקחו כסף עבור טיפולים, ואולי יקנו ''תרופות'' תוצרת חוץ. |
|
||||
|
||||
לא הייתי מפסיק לנשום עד שזה יקרה. לעניות דעתי אין חשש רציני שדווקא הסיורים הללו יולידו גל של מרפאים הומאופטים בהאיטי. אם משהו יעודד את ההומיאופטיה שם זה דווקא המחיר הנמוך של הטיפולים לעומת הרפואה. |
|
||||
|
||||
מחיר נמוך הוא עדיין מחיר, ואם אתה מבזבז שקל על טיפול הומיאופתי, אתה מקבל טיפול, ולכן אולי לא תשקיע 5 שקלים בטיפול רגיל, או שתשקיע אותם מתי שיהיה מאוחר מדי. |
|
||||
|
||||
גם נרות בכנסיה עולים כסף. מבין כל צורות הבילוי הלא מועילות והמשלות, הומאופטיה היא לא הכי גרועה. אני לא מצדד בהומאופטיה, אבל אם רוצים להלחם בתופעה המשלה המונים ולוקחת מהם את כספם ללא תמורה חומרית ממשית, יש לנו מטרות גדולות יותר (לפחות כאשר מדובר בעולם השלישי). |
|
||||
|
||||
אנחנו לא מחלקים פה מטרות להילחם בהם. לייצא את ההומיאופתיה לעולם השלישי זה מיותר ומזיק, אולי לא כמו אופיום או נשק, אבל עדיין מזיק ועדיף שלא לעשות את זה, אני חושב שאנחו מסכימים בעניין הזה. |
|
||||
|
||||
איכשהו אני לא כל כך מודאג מכך שהאמונה הטפלה1 ששמה הומיאופטיה תכה שורש בעולם השלישי בכלל ובהאיטי בפרט. אני יותר רואה את זה כקבוצה של אנשים עם אמונות קצת מוזרות שרוצים לתרום לנפגעים בהאיטי. אם תוך כדי הסיוע האמיתי שלהם ( כתיירים ובעלי רצון טוב) הם גם מיסיונרים לאמונה טפלה כלשהי, זה לא נעים, אבל לא יותר גרוע מאנשים שתורמים לשיקום הכנסיות ההרוסות (לא עדיף להקים בתי חולים או פקולטות להנדסת אוירונאוטיקה?). לו הייתי דיקטטור (כשם הבלוג שאני שוקל לפתוח2), אני מניח שהייתי כבר מטפל בחברה הללו, אבל עד אז, ברוח תש"ח, ננסה למנוע כפיה של עמדות נאורות על אנשים, לפחות כל עוד הנזק לסביבה הוא מסדר שני. גם אם חבדניקים היו נוסעים לשם כדי לשכנע את התושבים להניח תפילין (הנה לכם אמונה תפלה) לא הייתי עושה מזה עניין עד שלא הייתי רואה שאנשים פחות מוכנים לתרום איברים כמו בתגובה 560180 . 1 שאלה לקהל - האם כבר השתמשו בחידוד "אמונה תפלה" כהגדרה להומיאופטיה? אם לא, אז אני ראשון!. 2 ממש לא. |
|
||||
|
||||
' כחב''ד-ניק לשעבר אין לי אלא להרים כוסית וודקה לשם מצווה. |
|
||||
|
||||
{1] לא מתאים בדיוק להומאופתיה, אבל בדורבנות אתמול: כדורי אמונה. |
|
||||
|
||||
על פי אברהם אבן-שושן ''אמונה תפלה'' ו''אמונה טפלה'' הם ביטויים נרדפים ומשמעותם זהה. |
|
||||
|
||||
כן, אני התכוונתי שתפל זה מים בלי טעם. |
|
||||
|
||||
אני לא מחבב את הגישה ששוללת את הזכות לבקר כל עוד אין איזשהו נזק מיידי וברור לעין. ניתן להתווכח על כך, וחלק מהמגיבים אכן עשו זאת והראו שיש איזשהו נזק. אבל זה לא מעניין אותי. גם אם מדובר במשלחת שמממנת את עצמה מכספים שבדרך אחרת היו קונים מזרקי הירואין לילדים בני 12 והגיעו להאיטי תוך כדי דיווש להטענת גנרטורים בדרך שלא תפגע בסביבה ועזרו לכל הזקנות שראו בדרך לחצות את הכביש - עדין יפריע לי שיש חבורה שטוענת טענות שהן אינן אמת, ושיש חבורה עוד יותר גדולה של אנשים שמאמינים לה. |
|
||||
|
||||
אז לי נראה מוזר לדרוש מאנשים להפסיק להאמין בשטויות בכל פעם שהם רוצים לנסוע לחו''ל (לפחות כל עוד הם לא מייצגים את המדינה). |
|
||||
|
||||
בתשובה ישירה לשאלתך: |
|
||||
|
||||
גם אני פעם חטפתי צהבת במילואים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |