|
||||
|
||||
אני מעט קהוי מכדי למצוא לכך תשובה. אני לא בטוח שזו שאלה עקרונית. יותר נראה לי שזה עניין לרגולציה כלשהי. אולי אחרים יציעו. |
|
||||
|
||||
או.קיי. עולה בדעתי גם אפליה על רקע העדפה מינית (ברוב ערבי הלסביות למשל יש סינון קפדני). |
|
||||
|
||||
אני סקרן לדעת איך מבררים זאת. כלומר את ההעדפה המינית, בכניסה למועדון. |
|
||||
|
||||
על בסיס סטריאוטיפיזציה ושיפוט של המראה החיצוני. אני זוכרת עדיין את הקריאה "יש פה מלא סטרייטיות שעומדות בתור להיכנס! (=שלא בזכות, אז אל תכניסו אותן)". זה ערב בנות במועדון נחשב, והקריאה באה מפי אילנה שירזי, אושיית סלקטורים תל אביבית1 ותיקה. (אל תשאלו באילו נסיבות נכחתי שם. התשובה מבאסת). 1 זה היה לפני יותר מעשור, ובערך אז נשבעתי שאני לא הולכת יותר למועדונים תל אביביים, ולא רק בגלל שעברתי את הגיל. באמסטרדם, שם גרתי מספר שנים, לא סיננו על הבסיס הזה. יכולת לבוא עם דודתך והחתול שלך וכוס התה, הכניסו אותך בלי בעיות, ולמרות זאת המועדונים היו שווים וסוערים פי מאה. וגם ידידותיים, ללא ניכור או סנוביות - לא פעם היה נחמד שם פשוט למצוא מישהו נחמד לשבת ולדבר איתו (גיי מן הסתם), בלי שום "אינטרסים" הדדיים לפיק-אפ וכדומה. כל זה כמובן כשעל הקיר מקרינים תמונות תועבה מהסוג הכי מגונה, וקהל הרוקדים האופנתי יוצא מגדרו עם כל שיר נוסף של הדי-ג'יי. |
|
||||
|
||||
הדוגמא שהצגת משונה ומעניינת כיוון שבה הנורמלי הוא החריג. כמו כן מעניין להבין מה מושך בחורות בעלות נטייה מינית רגילה למועדון לסבי. כשאני חושב על כמות הפשיעה הסמויה שמתנהלת מתחת לשולחן של ערב מועדונים תל אביבי, עבירות מס, עבירות מין, עבירות סמים, עבירות אלימות- שאלת החוקיות של הסלקציה בכניסה מקבלת אור מגוחך. בעלי המועדונים, אותם אלה שמנהיגים סלקציה על פי אי אילו אמות מידה סרוחות למי כשר ומי לא, הם על פי רוב העבריינים הכי גדולים. הבנאליות שבה התמימות והפשע משתלבים זו בזה בקיום גומלין במרחב מחיה אחד צפוף, הבנאליות שבה ילדה קטנה קונה סוכריות בקיוסק שבו מוכרים סמים, היא לא נעימה. משהו רע קורה במדינה שלנו. שנות התשעים היו יפות יותר. |
|
||||
|
||||
הימים ימי סוף שנות התשעים, המקום נחשב אז למועדון טוב עם ''ליין'' מסיבות מפורסם, לגייז יש מוניטין של מסיבות סוערות (שכנראה דבק גם בלסביות) - ומכאן המשיכה. |
|
||||
|
||||
כנראה דבק, אבל לא בצדק. יש דברים שהומואים טובים בהם. ויש דברים שלסביות טובות בהן. ואלה לא אותם הדברים. וספציפית, הקהילה מפעילה הדרה פנימית. יש כאלה שטוענים שלא תתכן לסבית שאינה שמאלנית רדיקלית, כי דיכוי הוא דיכוי הוא דיכוי. ובי-סקסואלים סובלים מהדרה כפולה, משום שאם את מגדירה עצמך בי סקסואלית, ואת עם אשה, אז עוד לא נסגרת על עצמך. ואם את עם גבר, אז את סטרייטית. ובכלל, אינך נחשבת לסבית כל עוד לא שכבת עם כך וכך נשים, עד אז את רוצה-להיות1. 1 וואנה-ב"י, בלע"ז. |
|
||||
|
||||
המקרה הזה איננו מהווה בעיה, כפי שלימדנו נזר היער כבר בתגובה 411768. |
|
||||
|
||||
ומה לגבי חתונות שם יש אפליה על פי משפחה? וועידת הליכוד שם יש אפליה על פי דעה פוליטית? מה שקצת נשכח בדיון עד עכשיו זה חופש ההתאגדות שהיא הזכות והיכולת הכי חשובה בדמוקרטיה. זה מאוד נחמד שמכניסים אותך לכל מקום אבל כל אדם רוצה יכולת להיות עם אנשים שהוא בוחר, ואם יש לו דעה (פוליטית, חברתית או אומנותית) הוא רוצה יכולת לקדם אותה והשיטה הכי טובה היא באמצעות התאגדות. אתה לא יכול להתאגד אלא אם כן מותר לך להגיד גם את מי אתה לא רוצה. הכלל הוא שמותר להתאגד ומותר למיין, צריך סיבה מאוד טובה להגביל את החופש הזה (ופה אני מסכים עם תגובה 557124) |
|
||||
|
||||
רציתי לענות לך שחתונה אינה אירוע מסחרי, אבל אני לא רוצה לצאת נאיבית מדי. |
|
||||
|
||||
ועכשיו ברצינות: הלא בזה אנחנו דנים, מנסים לברר מהי סיבה טובה להגבלה כזו. ברור שלא תכניס למקום ציבורי אדם הנושא פצצה, זו סיבה מספיק טובה להעמיד מאבטח שיסנן אותו בכל האמצעים הנדרשים. מהצד השני, ברור שחובה עליך להכניס לאירוע את מארגן האירוע עצמו, וכל שומר סף טיפש שלא יזהה וישאיר אותו בחוץ, יפוטר מייד. המקרים שבאמצע הם הנתונים לדיון. |
|
||||
|
||||
כל סיבה היא טובה להגבלה חוץ מאלה שיש סיבה לשלול אותה. לדוגמה פופ''ים בני שלושים, אנשים שאוהבים את אייל גולן אבל לא את משה פרץ. אנשים יפים, אנשים חכמים, אנשים עם חוש קצב. צריך להיות מאוד זהיר בהגבלה של חופש ההתאגדות. |
|
||||
|
||||
מעגלי משהו. |
|
||||
|
||||
הנקודה שלי שלא מספיק להראות שיש אפליה כדי לפסול אותה כי אחרת אנחנו הורסים את חופש ההתאגדות ואת אורח החיים של כולם. צריך להראות באופן חזק שאנחנו גורמים לאי שוויון. אם התכוונת למשהו אחר כנראה שתצטרכי להסביר את עצמך ביותר משתי מילים. |
|
||||
|
||||
אבל לא פסלתי את האפליות על בסיס גיל, מגדר או העדפה מינית - הזכרתי אותן כדי לתהות ולברר מה הופך אותן לאפליות ''לגיטימיות'' בהשוואה לאפליות שעליהן נסוב הדיון. |
|
||||
|
||||
מה שהופך את האפליה הגזעית ללא לגיטימית ( אגב, רק לצד אחד, זה בסדר גמור להפלות אשכנזים) היא העובדה שספרדים הופלו באופן אסור לכן כדי לבער את התופעה אנחנו מקצינים לצד השני. |
|
||||
|
||||
כל העניין הזה של ספרדים ואשכנזים לא קשור לתרבות המועדונים בארץ. במקרים רבים אי אפשר בכלל לזהות את מוצא האדם מולנו. מועדונים שונים פונים לאוכלוסיות שונות, אבל החלוקה היא לא על בסיס מוצא. לא חסרים גם ערסים אשכנזים שלא עוברים סלקציה במועדונים לאוכלוסיה ''עדינה'' יותר. נכון שצבע עור כהה מחשיד במקצת (לרובנו יש הטיה לא מודעת כזו), אבל בא בד''כ רק כחלק ממכלול, שמכיל בתוכו גם לבוש, שפת גוף, מבנה גוף וכד'. נדמה לי שבעלי המועדונים כאן מוצאים את עצמם בין הפטיש לסדן, אבל גם לאוכלוסיית הבליינים מגיע מועדון נקי לא רק מדקירות, אלא גם מהערות שלא במקומן. בבאר שבע למשל הם פתרו את זה ע''י מקומות בילוי רק לסטודנטים, שזה קריטריון סינון מטופש, אבל עדיף על חוסר אפשרות לסנן. |
|
||||
|
||||
אם כבר ניצלת אני אגיד נקודה ששכחתי לומר. על פי חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים [ויקיפדיה] אסור להפלות "מחמת גזע, דת או קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, מין, נטיה מינית, השקפה, השתייכות מפלגתית, מעמד אישי או הורות." כלומר אני מתנגד לחוק. |
|
||||
|
||||
ואכן נפוצים במקומותינו גם רוסו-ערסים וצרפתו-ערסים. |
|
||||
|
||||
מסכימה עם האלמוני המזוהה - ערסים זה לא רק צבע. |
|
||||
|
||||
טוב, אז גם אני מסכים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |