|
אבל אני לא מבקש מהם להציג עמדות אחרות בצורה חיובית. אני רוצה שיתווכחו איתי, תוך שהם מייצגים את העמדה שלהם. הבעיה שלהם, כמו שאני מבין אותם, היא שהם תופסים איום על הדעות שלהם (על ידי טיעוני נגד) כמתקפה עליהם כבני אדם. כלומר, אם אני מראה להם כשל בחשיבה שלהם והם לא מצליחים להשיב עליו, הם חושבים שזה מוציא אותם טמבלים. לפעמים אני מנסה לעזור להם ונותן טיעוני נגד לעצמי, אבל בשלב כלשהו זה נעשה די אידיוטי שאני יושב ומתווכח עם עצמי. אבל זה בהחלט משעשע לשמוע מהמרצים בקורס, שמציגים מגוון עמדות לאו דווקא פופולריות (הקורס התחיל עם ''סוף ההיסטוריה'' של פוקויאמה ו''התנגשות הציוויליזציות'' של האנטינגטון), על הדוא''לים ההיסטריים שהם מקבלים מסטודנטים שנורא נעלבים מכך שעמדות כאלו או אחרות מוצגות בכיתה, ואיך בכלל הם יכולים לטעון טענות כל כך מכלילות וכו' וכו'. זה לימד אותי הרבה מאוד לגבי המשמעות של התלונות של ''אם תרצו'' - יש סטודנטים שפשוט לא מסוגלים להבדיל בין העמדות שהמרצה מציג לבין העמדות שהמרצה אוחז בהן, ובמקום זאת מניחים שהעמדות שהמרצה מציג הן העמדות שהמרצה רוצה שהסטודנטים יתמכו בהן. יש לזה גם תופעות לוואי עוד יותר משעשעות, כמו סטודנטים שחושבים שאם יתמכו בגישות האלו בעבודות שלהם הם מתחנפים למרצים...
|
|