|
||||
|
||||
לי קצת מפריע שבכלל מודדים כל כך את המתמטיקה בפריזמה של עבודה. מה, לללמוד ספרות עוזר לאנשים למצוא עבודה? נראה לי שמתחבאת כאן ההנחה הלא סמויה שמתמטיקה זה איכסה פויה קקה וצריך ללמוד את זה רק כדי להביא לחם לשולחן. |
|
||||
|
||||
למעשה, זה בדיוק מה שזה. יאמר לזכות המתמטיקה, שלפחות יש לה ערך פיננסי במקצועות מסויימים. ספרות, כמקצוע, לא נתנה לי כלום. אפילו לא בתרומה להעשרת חיי הרוחניים. כולה מקצוע שתופס שעות במערכת, ונותן את שלו לכמות שיעורי הבית, הבחינות והציונים. שום תרומה מעבר. פרט לרצח, פשוטו כמשמעו, של כמה ספרים / סיפורים / שירים שבמקורם, כנראה שהם טובים1. 1 אם כי אני חושדת שבוחרים בבאלזק כשמלמדים רומאן, על מנת שלא לבזבז ולהרוס ספר טוב באמת. |
|
||||
|
||||
את חושדת בכשרים הספרים של באלזאק הם בסדר גמור אם לא מכריחים אותך ''ללמוד'' אותם חוץ מזה אני מסכים לגבי ה''ערך'' של מתמטיקה וספרות ועוד כמה דברים שהייתי מוסיף |
|
||||
|
||||
למה לפי דעתך למתמטיקה אין ערך? תזכורת: תוכנית הליבה [ויקיפדיה] קשורה רק ליסודי. |
|
||||
|
||||
אין לי דעה בנושא הליבה מעבר לדעה הקדומה הבסיסית שאם זה בא ממשרד החינוך וכל החשודים הרגילים מתלהבים מזה אז זה חייב להיות עוד אסון בירוקרטי רגיל כשאני הייתי ביסודי למדנו חשבון והנדסה לא מתמטיקה אני (וכנראה גם נועה כי בד''כ לא מפילים את באלזאק על תינוקות של בית רבן) דיברתי על הלימודים בתיכון |
|
||||
|
||||
לקראת המעבר לתיכון כבר התחלנו לקרוא להם גאומטריה ומתמטיקה. באוניברסיטה המשכתי ללמוד מתמטיקה, אך לא גאומטריה (פגשנו שם אלגברה, חדווה, ועוד). במקומה(?) חזרה ההנדסה. נראה כי בטכניון גאומטריה היא מקצוע ששייך לפקולטה להנדסה אזרחית. |
|
||||
|
||||
יש בפקולטה למתמטיקה בטכניון קורסים בגאומטריה. ואני מודה שגם אני לא ממש מבין על מה מתנהל הדיון הנוכחי. |
|
||||
|
||||
סתם הערה צדדית על כך ש''הנדסה'' זה שם שגרוע אפילו יותר מ''גאומטריה''. |
|
||||
|
||||
הנדסה הוא שם יפה ועתיק לגאומטריה http://ar.wikipedia.org/wiki/%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B... (עוד הערה צדדית) |
|
||||
|
||||
האם התרגום המילולי הוא "הנדסה ספורטיבית"? |
|
||||
|
||||
אין לי באמת מושג מדוע رِيَاضِيّ ("ריאדי") הוא גם ספורטאי וגם מתמטיקאי, אבל http://www.arabdictionary.huji.ac.il/cgi-bin/arabic_... יכול לתת רמז: שורש המילה הוא روض שמשמעו (גם) אימון (קשור ל"רוץ" העברי?). |
|
||||
|
||||
נועה ו. אמרה בתגובה 552481 שמתמטיקה זה איכס שחייבים ללמוד רק בשביל הכסף וגם ספרות זה אסון טבע שאפילו כסף לא יוצא לך ממנו ,רק בזבוז זמן, ואני בתגובה 552484 הסכמתי איתה (שנינו דיברנו על התיכון) אינקוגניטו העיר בתגובה 552486 שתוכנית הליבה היא בכלל ליסודי ולא לתיכון ואני עניתי בתגובה 552488 שאם זה בא ממשרד החינוך אז זה בטוח איכס וצפריר כהן בתגובה 552490 שיתף אותנו בזכרונותיו מהלימודים באופן כללי הייתי מגדיר את זה כיותר סמול טוק מאשר דיון |
|
||||
|
||||
התכוונתי רק למיני דיון על הנדסה נגד גאומטריה, אבל תודה שחלקת עמנו מדעותיך. |
|
||||
|
||||
מבחינתי, מתמטיקה היא התחום המרתק והמלהיב ביותר שאני מכירה, אבל יש תחומים אחרים שמעולם לא עניינו אותי (ואת חלקם אפילו תיעבתי). אז? האם זה אומר משהו עליהם? לא חושבת. זה אומר משהו עליי ועל טעמי, זה הכל. ומזה איש לא צריך להתרגש. |
|
||||
|
||||
זה מאוד מרגש כשאנשים לא מסתפקים בכך שזה טעמם האישי אלא מנסים להסיק מכך השקפת עולם חובקת כל. |
|
||||
|
||||
מה, לפני האוניברסיטה לא חשת מעולם רגע של חדווה? |
|
||||
|
||||
פגשתי בתיכון, אבל זה היה עם הרבה נפנופי ידיים. |
|
||||
|
||||
די לה כנראה התלוצצה תחת הכותרת ''ההבדל בין חדו''א לחדווה'' חשתי צורך להסביר בגלל ריבוי תלונות בזמן האחרון על חסרונו של פונט (או תג או אמוטיקון) באייל שמציין סרקזם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |