|
||||
|
||||
בעקבות הרצח בלקיה טוען חאלד אלסאנע כי "הבעיה האמיתית היא הנשק הלא חוקי המצוי במגזר, גם אצל ילדים מתחת לגיל 16. אי אפשר להמשיך במצב הזה, אבל המשטרה לא עושה דבר בעניין". אי השמת החוקים או הקריטריונים על קבוצה היא אפליה, אולי אפליה קלה או כזאת שהקבוצה שמחה עליה אבל עדין אפליה. |
|
||||
|
||||
הייתי רוצה לראות את תגובתו של חאלד אלסאנע, ברגע שהמשטרה תתחיל לעשות משהו בעניין. יש לי איזו הרגשה שהוא יהיה ראשון המוחים על אפליה. |
|
||||
|
||||
1) ההרגשה שאתה מעל החוק או שהחוקים לא נועדו לשכמותך היא הרגשה מאוד פופולרית ומאוד אינפנטילית. כמובן בלי האינפנטילים ה מתמטיקה לא הייתה שלמה. 2. באמריקה זה יותר בולט. ציטוט מהכתבה: "בשנה שעברה, למשל, הוא ליווה את אחת משתי בנותיו, שהיתה אז בת חמש, לטקס קבלת תואר תלמידת החודש. 40 ילדים זכו בתואר הנכסף. "היא עשתה פוסטר של עצמה והיתה צריכה לכתוב את כל הסיבות שבגללן היא כוכבת"". |
|
||||
|
||||
אני מניח שזה תלוי באיך המשטרה תעשה את זה. |
|
||||
|
||||
איך נראה לך שהמשטרה יכולה לעשות את זה בלי לעורר התנגדות? |
|
||||
|
||||
בשיתוף פעולה עם הקהילה המקומית. למשל, להקים תחנת משטרה מקומית ולגייס אליה שוטרים ומתנדבים מהאזור. לפעול יחד עם ארגונים אזרחיים במקום כדי לקדם מודעות ושיתוף פעולה (הדדי) בין הרשויות לבין האזרחים. באופן כללי, לנהוג כאילו המשטרה נמצאת שם כדי לשמור על האזרחים מפני פורעי חוק, ולא מפני שהיא חושבת שהאזרחים עצמם הם הגורם שמפניו צריך להגן. |
|
||||
|
||||
הצעות טובות. האם זו דרכה של המשטרה בישובים יהודיים? |
|
||||
|
||||
ברור שלא. הרי ביישוב יהודי לא יחטפו שוטרים אם תכנס לשם ניידת, אז למה לבזבז תקציבים יקרים על כל מה שדובי הציע? |
|
||||
|
||||
המשטרה בישובים יהודיים אינה סובלת מתדמית ארוכת שנים (ומוצדקת ברובה) כנציגתו של שלטון עוין, אין לה היסטוריה של מעצרי שווא והטרדות של תושבים רק בגלל זהותם הלאומית. ובכל זאת, כן, המשטרה מפעילה משמר אזרחי בישובים רבים ומשתפת פעולה באופן הדוק עם השלטון המקומי וקבוצות אזרחיות רלוונטיות. |
|
||||
|
||||
השלטון המקומי? ביישוב יהודי השלטון המקומי הוא ישראל, זה נכון שביישובים ערביים מסויימים, השליט המקומי הוא בעצם אבו-מאזן. |
|
||||
|
||||
העיריות והמועצות. |
|
||||
|
||||
המשמר האזרחי קשור לעריה? תמיד הייתי בטוח שהוא מאורגן ע"י המשטרה. לא ברור לי איזה שיתוף פעולה יש בין העיריה לבין המשטרה בעיר רגילה. |
|
||||
|
||||
חיפוש של "שיטור קהילתי" לא מצאתי דף הסבר אחד טוב יותר בחיפוש ראשוני. אם אני מבין נכון, התקציב מגיע מהמשטרה. מדובר על שוטרים ומתנדבי משמר אזרחי, והם פועלים בקשר עם הרשות המקומית. |
|
||||
|
||||
אבל עדיין לא הבנתי, מה התפקיד של העיריה בסיפור? |
|
||||
|
||||
"יחידת ההתנדבות הבסיסית מוקמה במבני ציבור שהרשויות המקומיות הקצו לשם כך ואלו גם סייעו בגיוס, תקצוב, טקסים ועוד." (המשמר האזרחי [ויקיפדיה]) |
|
||||
|
||||
אני לא אכנס כאן לויכוח, ואפילו לא אביא מובאות, אבל הסיכום (מזכרוני) לגבי האירועים הפליליים, כולל שיעור רציחות ותאונות דרכים מבהילים, ויחס הנלווה למשטרה ולחוק שרק מחמיר ככל היחס אליהם משתפר (עם שנים), הן של ההמונים והן של ההנהגה הערבית כולל בעיקר הטחת האשמות על אי-פעולה של המשטרה או תקיפתה כשהיא כן פועלת, ושום מרכיב (כמעט) של נטילת אחריות של האוכלוסיה על מעשיה1 או ניסיון של הנהגה כלשהי שם ללכת בדרך סטטיסטית חדשה; זאת למעט דוגמאות כגון מצעד בודד בנצרת בשנים האחרונות (נגד רצח נשים) והצהרות מעטות של עובדים סוציאלים שנבלעו בסאון תרבות האשמת האחר. אני מצטער שבמקום לחזק את ידיהם של גורמי שיפור עצמי באוכלוסיה, בוחרים גופי שמאל בארץ ובעולם לגבות דווקא גורמים ריאקציוניים בעולם הערבי, כולל זה הישראלי. ספציפית לגבי יחס משטרת ישראל לערביי ישראל, עם כל החריגות, ובשנים מסויימות הכלל הרווח, ביחס לאוכלוסיה זו, הוא עדיין טוב יותר מאשר רוב המשטרות בעולם מתייחסות לאוכלוסיה מאותה הקבוצה האתנית ובוודאי2 טוב פי כמה מזה לו הם היו זוכים ממשטרה שלהם. 1 דוגמונת מבין רבים - עניין השירות הלאומי שהיה יכול לעשות נפלאות גם בתחום זה. 2 על סמך מדגם מייצג של עצמאות ערבית |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |