בתשובה לדורון הגלילי, 26/09/10 10:41
לא מבין כלום 551919
הבעיה היא ששמירת מרחק בישראל היא חלון הזדמנויות לנהגים אחרים שמשתחלים לרווח. שמירת מרחק הגדולה מאורך מכונית אחת נתפסת כזיהוי בדוק של נהג חנון, ישנוני, שאין לא מושג בסיסי בנהיגה, שעולה על הכביש רק במטרה לעצבן אחרים, ושחובה להראות לו בכל דרך שהיא עד כמה הוא בזוי, עלוב, נרפה וישא''ק להעיף אותו מהכביש.
לא מבין כלום 551920
נכון.
לא מבין כלום 551934
ועוד לא שמעתי על מקרה כזה שזכה להתערבות המשטרה.
לא מבין כלום 551949
המשטרה לא מתערבת אם זו לא תאונה עם נפגעים.
לא מבין כלום 552448
זו אכן בעייה. כמי ששומר מרחק, בד''כ כבר בעזרת אינטואיציה אבל לפעמים עדיין ע''י הספירה שתיאר דורון, אני אכן ''סובל'' מן הבעייה, אם כי רק במיעוט המקרים. לדעתי זהו מחיר ששווה לשלם.
לא מבין כלום 552469
בהזדמנות זאת של ניאוץ הנהג הישראלי, כדאי להזכיר שהוא *זהב* לעומת שכניו במצרים, יוון, או דרום איטליה. שלא לדבר על הודו וסין.
אכן, גאווה ישראלית. 552500
שלא לדבר על מצב זכויות האדם אצלנו לעומת צפון קוריאה
לא מבין כלום 552604
הבעיה היא אחרת - הכבישים בישראל צפופים יותר מאשר במדינות המערב. בנסיעותי בעולם ראיתי שבאותה מדינה, כאשר אתה נוסע באזורים דלילי-תנועה אתה יכול לנהוג שבועות בלי לשמוע צפירה אחת; אתה נכנס לכבישים פרבריים צפופים - ואותם נהגים עצמם חותכים, צופרים ונדחפים כאילו אין מחר. בישראל יש 115 מכוניות לק"מ כביש (נתוני 2005) לעומת כארבעים בצרפת, נניח, וסדר גודל דומה בשאר מדינות המערב (להוציא מדינות כמו טייוואן, סינגפור והונג-קונג). לכן זה לא פלא שבישראל נדחפים. תן לישראלים כבישים נורמליים (או עדיף, קח מהם שני שליש מהמכוניות) ותראה שהמצב ישתפר.
לא מבין כלום 552606
"או עדיף, קח מהם שני שליש מהמכוניות"

שוב פעם אתה מנדב אחרים ?

ולפי שהוציא את עצמו מהכלל וגו'
לא מבין כלום 552614
בטח. לי זה קל, אני רוכב על קטנוע.
טוטאל לוס 552636
אני הבנתי שבהרבה תאונות באמת מורידים שני שליש מהמכוניות (עם ג'ק הידראולי).
לא מבין כלום 552608
בצרפת יש מרחבים גדולים יותר, אך בהם יש פחות אנשים.

השווה את פריז לתל־אביב ולא את ישראל לצרפת.

כמוכן, אם אתה מזכיר כבר את רוחב הכביש, מדידת הצפיפות צריכה להיות מספר מכוניות למ"ר כביש (או לדונם).
לא מבין כלום 552613
לא נהגתי בפריז, אבל נהגתי בכל מיני ערים אחרות בעולם - בסן-פרנסיסקו ובסנטיאגו, במלבורן ובמנהטן, בריקיאוויק ובלוס אנג'לס ובהוואנה (ועוד כמה), ולא ראיתי מקום שבו הנהגים לא משתדלים להדחף כשהכביש צפוף והם רואים חלל פנוי. הישראלים לא מובהקים לרעה בנדון זה.
לא מבין כלום 552665
נתון מדהים. 1.15 מכונית ל-‏10 מ' כולל כל כבישי הארץ? משהו לא נראה לי.
לא מבין כלום 552679
אני מנחש שהנתונים הם לכבישים בין-עירוניים.
לא מבין כלום 552685
אני מתכוון לכבישים הבין עירוניים. קח את האורך של המכונית עצמה ותראה כמה נשאר בין מכונית למכונית; אין מצב כזה.
לא מבין כלום 552702
רוב המכוניות, בכל רגע נתון, חונות או נמצאות בתוך הערים. לפי ה-CIA World Factbook יש בארץ (נכון ל-‏2008) כתשעה עשר אלף ק"מ כביש. ב-‏2006 היו בארץ 2.84 מיליון כלי רכב (http://www.cbs.gov.il/www/publications09/1381/pdf/t0...). זה מסתדר.
לא מבין כלום 552773
אם אתה גר בעיר תצא החוצה ותסתכל האם כל 11.5 מ' יש מכונית. הכוונה איננה שבין מכונית למכונית יש 11.5 מטר. זה כולל גם את אורך המכונית.
לא מבין כלום 552792
אלא ש"רחובות" אינם "כבישים".
יש הבדלים בין המדדים השונים המונים את "האורך הכולל של הכבישים" בשאלה אילו כבישים נכללים בחישוב ואילו לא, אך אף אחד מהם לא מודד גם רחובות.
רובנו, כשמציצים החוצה רואים "רחוב" לא "כביש".
בנוסף יש חניונים למיניהם שגם הם אינם מוסיפים לחישוב האורך הכולל של הכבישים.
במילים אחרות: רוב המכוניות רוב הזמן לא נמצאות בשום "כביש".

(ואם להוסיף קטנוניות על ניטפוק, שים לב שכביש תלת-מסלולי באורך 22.5 ק"מ נספר כ־22.5 ק"מ, לא 67.5, כך ששיטתך חסרה אפילו לולי היו רוב המכוניות רוב הזמן לא בכביש).
לא מבין כלום 552815
כלומר על פי הגדרת הכבישים שאתה מביא, הרחובות הם בגדר חניון ולכן לא נלקחים בחשבון. אם רוב המכוניות רוב הזמן אינן נמצאות בשום "כביש" אז מה הטעם בנתון של 115 מכוניות לקילומטר כביש? איך שלא תגלגל את העניין הוא מוזר בעיני. הרי על פי הנתון הזה וההגדרה שאתה מביא שכבישים הם רק מחוץ לערים -לא רחובות, אם כל המכוניות יהיו מחוץ לערים, יווצר פקק תנועה ארוך אחד- 1.15 מכונית ל-‏10 מטר . אורך מכונית 4 מ', וקצת יותר מ-‏2 מטר בין מכונית למכונית. ומה עם מכוניות גדולות, משאיות ואוטובוסים?
לא מבין כלום 552837
מכאן שהמספר של ''מכוניות למטר כביש'' הוא חסר משמעות כשלעצמו. אבל הוא הוזכר לראשונה בתור השוואה בין מדינות שונות. סביר להניח שגם במדינות אחרות שיעור דומה של המכוניות חונות.
לא מבין כלום 552846
כמעט כמו לכל נתון מצרפי, הנתונים מתחילים להיות משמעותיים כשמציגים סטטיסטיקה מפורטת ומפולחת יותר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים