|
||||
|
||||
סטרס וגיל? או.קיי. הם בהחלט תבעו את שלהם. אבל השאר לא. וסמיכות המקרים בין תחילת ה"התמכרות" למחשב ולאינטרנט לבין תחילת התופעות שהזכרתי ברורה מדי, שלא לדבר על ההגיון שיש בזה. הזיכרון נפגע כי אני סומכת על המחשב שיזכור בשבילי. העומק נפגע כי המחשב מכוון אותי יותר לרוחב, שלא תמיד הוא רלוונטי. היצירתיות, אגב, נפגעה גם היא: כשהמחשב סולל בשבילי דרכים, אין לי זמן או די מוטיבציה להתאמץ על דרכים אחרות. ואפשרויות שממעטים/מפסיקים להשתמש בהן הולכות ומצטמצמות. |
|
||||
|
||||
"העומק נפגע כי המחשב מכוון יותר לרוחב"? למה את מתכוונת? |
|
||||
|
||||
אתה קורא טקסט בוויקיפדיה, למשל. נניח טקסט על אישיות מסוימת. ננית משהו שנתחיל כמו "א' (X-Y)" נולד ב-Z". א', שם האישיות, והאותיות הלועזיות, שנות הולדתו ומותו והמדינה שבה נולד, מודגשים ואפשר לעבור מהם לטקסטים אחרים בנושאים אחרים. אם אתה מתפתה לעשות זאת, כשלא זה מה שרצית מלכתחילה מסיבות שונות, אתה מתפזר מיד לנושאים לא רלוונטיים, וממילא זונח את ההתעמקות האפשרית בדמות שביקשת ללמוד עליה. כמובן, את אותו דבר ניתן לעשות גם מחוץ לווקיפדיה, בחיפוש שנייתי בגוגל. בקיצור, במקום לחשוב אתה "צובר" ידע. "צובר" במרכאות, כי כפי שאמרתי אתה לא בהכרח זוכר אותו - הרי המחשב זוכר בשבילך. |
|
||||
|
||||
את מדברת על משהו מהסגנון של: http://xkcd.com/609/ אני זוכר תופעה דומה עם האנציקלופדיה העברית בילדותי. אבל לעומת זאת לא מעט פעמים נחשפתי לנושא רק בגלל שהמידע עליו היה זמין. ואני בהחלט צובר מספיק ממנו. |
|
||||
|
||||
אבל אין מה לדבר שהמחשב הרבה יותר מהיר ומקיף בעניין זה מהאנציקלופדיה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |